Jump to content

Meebox og callback urls i Quickpay


colorrush

Recommended Posts

Hej,

 

Inde i Quickpay er der under Værktøjer -> Callbacks en liste med fejlede callbacks.

 

Der er hele tiden nogle som fejler, se vedhæftede billede.

 

Jeg har flere gange haft fat i Quickpay support, som ikke kan finde fejlen og sender mig videre til min host som er Meebox.

 

Jeg har og har haft flere andre shops, som ligger på Unoeuro, og jeg har aldrig oplevet en eneste callback fejl. Hverken med Prestashop 1.4, 1.5 eller 1.6.

 

Så jeg er næsten sikker på det har noget med Meebox at gøre.

 

Nogle der har lignende problemer?

post-406013-0-78824300-1413375184_thumb.jpg

Edited by colorrush (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nej, bliver ikke vist for kunden. Du får som shopejer en mail om, at transaktionen har taget for længe ift. Quickpays maks. transaktionstider (har endnu ikke oplevet en ordre der ikke gik godt af den grund). Men det betyder reelt, at kunden oplever, at det tager tæt ved 30 sekunder at gennemføre betalingen, hvilket ikke er acceptabelt, og jeg har kun set det hos Meebox, og ikke andre hosts.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft fat i Meebox omkring problemet. Og ligesom alle de andre gang jeg har henvendt mig til dem ang. dette problem, kan de ikke se nogle fejl og det eneste svar er "det ser ud til at virke fint herfra". Det er bare ikke godt nok.

 

Jeg er ved at være træt af de problemer der er som er forbundet med Meebox. Har kigget lidt omkring efter en anden host, og tror det bliver Wannafind. Kan kun finde positiv omtale af dem. Nogle af jer der bruger dem?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også bemærket, at IMAP kører overraskende langsomt mod Meebox. Tilfældigvis skulle jeg sætte Thunderbird op med en konto til Meebox (pro-hotel) og en til One.com. Hver konto havde ca. 10000 headere, der skulle hentes. One.com kørte omtrent 10 gange så hurtigt.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft fat i Meebox omkring problemet. Og ligesom alle de andre gang jeg har henvendt mig til dem ang. dette problem, kan de ikke se nogle fejl og det eneste svar er "det ser ud til at virke fint herfra". Det er bare ikke godt nok.

 

Jeg er ved at være træt af de problemer der er som er forbundet med Meebox. Har kigget lidt omkring efter en anden host, og tror det bliver Wannafind. Kan kun finde positiv omtale af dem. Nogle af jer der bruger dem?

Jeg er ved at nå til det samme for min egen shop - jeg har som sagt mange kunder med Pro-hotel hos Meebox, hvor alt kører som det skal og uden fejl, og godt for dem. Jeg er supertilfreds med de muligheder jeg har via deres cpanel, som jeg ikke har fundet hos ret mange andre, og det er medvirkende til, at jeg er blevet hængende...

Den lynhurtige support har også været en årsag tidligere, men næsten hver gang jeg har et problem nu, skal jeg indsende en ticket, som så ryger til 2. level support - så svartiden er væsentlig længere.

 

Performancemæssigt er et bronze webhotel hos UnoEuro til 1/10 af prisen vist af samme kvalitet hastighedsmæssigt - det eneste der afholder mig, er de manglende muligheder i deres cpanel og begrænsning, når jeg lige skal bruge en ny database eller en backup, hvor man så skal betale for den. Omvendt, har jeg nu to gange haft shops med nedbrud hos Meebox, hvor deres backup "desværre ikke har virket" - og så kan det jo være det samme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ved at nå til det samme for min egen shop - jeg har som sagt mange kunder med Pro-hotel hos Meebox, hvor alt kører som det skal og uden fejl, og godt for dem. Jeg er supertilfreds med de muligheder jeg har via deres cpanel, som jeg ikke har fundet hos ret mange andre, og det er medvirkende til, at jeg er blevet hængende...

Den lynhurtige support har også været en årsag tidligere, men næsten hver gang jeg har et problem nu, skal jeg indsende en ticket, som så ryger til 2. level support - så svartiden er væsentlig længere.

 

Performancemæssigt er et bronze webhotel hos UnoEuro til 1/10 af prisen vist af samme kvalitet hastighedsmæssigt - det eneste der afholder mig, er de manglende muligheder i deres cpanel og begrænsning, når jeg lige skal bruge en ny database eller en backup, hvor man så skal betale for den. Omvendt, har jeg nu to gange haft shops med nedbrud hos Meebox, hvor deres backup "desværre ikke har virket" - og så kan det jo være det samme.

Jeg har det lidt på samme måde som dig, jeg er blevet hængende trods problemerne. Ved ikke præcis hvorfor, måske bare i håb om problemerne ville stoppe, og for at undgå at skulle til at flytte host, hvilket jo kræver noget arbejde.

 

Men er nået dertil nu hvor jeg ikke gider det længere, så det store spørgsmål er så bare hvilken host jeg skal vælge. Har hørt godt om Wannafind, og kigget lidt på deres side, trustpilot, osv. og jeg synes det ser ret fornuftigt ud.

 

Nogle der har erfaringer med dem?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Denne tråd handler om Meebox og fejl i Callback URLs (og ja, jeg får stadig fejlen). Du bør starte en ny tråd, hvis du vil diskutere hhv. PrestaShop 1.6 og en anden udbyder.

 

Har flyttet til en ny tråd. Men tænker nu stadig at fejlen kan være den samme... På dem hvor du får fejl i callback, hvordan ser din status ud på selve ordren? Er den "tom", eller står den som "Payment Accepted", som den burde?

Link to comment
Share on other sites

Har flyttet til en ny tråd. Men tænker nu stadig at fejlen kan være den samme... På dem hvor du får fejl i callback, hvordan ser din status ud på selve ordren? Er den "tom", eller står den som "Payment Accepted", som den burde?

Alle ordrer går fint igennem og kunden oplever heller ikke nogen fejl - andet end at det tager over ½ minut at gennemføre betalingen. Men jeg bruger heller ikke PS 1.6

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...