Jump to content

Webshop updaten van 1.5.3.1 naar 1.6.0.8


Recommended Posts

Hoe kan ik het beste updaten van 1.5.3.1 naar 1.6.0.8? Ik lees veel problemen met de 1-click optie, die ik trouwens nergens terug kan vinden...

Moet ik eerst de oude database verwijderen, een nieuwe aanmaken en daar de nieuwe versie inzetten? En dus weer van 0 af aan beginnen en vullen, of kan het met behoud van de oude database?

Het gaat om www.barbanson.eu

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Beste Ingeborg,

 

Maak, indien je dit nog niet hebt, een test-omgeving van je productieomgeving en probeer daar eerst en de upgrade uit te voeren. De autoupgrade-functie werkt wel degelijk. Zorg wel dat je over de laatste versie van de module beschikt (v1.4.3). Het kan voorkomen dat bepaalde modules niet goed gehookt worden na de upgrade, of dat je betalingsmethode die je aanbiedt niet direct werkt. Sommige modules zullen moeten worden bijgewerkt.

 

Ik heb onlangs een upgrade uitgevoerd vanuit 1.4.2 naar 1.6.0.9 en dit is met wat aanpassingen ook goed gegaan. Grootste uitdaging was nog het werkend krijgen van i-deal. Maar dit heb ik ook opgelost door de module te verwijderen en opnieuw te installeren. Het kan ook nog voorkomen dat sommige modules niet goed "gehookt" zijn na de upgrade, maar dit kan je ook vanuit de administratie oplossen.

 

Voor de testomgeving:

Exporteer je database(naar .sql bij voorkeur gezipt, om problemen met te grote file-uploads te voorkomen)

Kopieer je fysieke bestanden.

 

Maak bijvoorbeeld een subdomein: test.barbason.eu

 

kopieer daar de fysieke bestanden naartoe. Pas in je subdomein, in de config-map het bestand settings.inc.php aan. Verwijs daarin naar de nieuwe test-database die je hebt aangemaakt, eventueel een andere databasegebruiker, en pas ook het pad van je webshop aan(_PS_BASE_URI_)

Zoek vervolgens nog in phpmyadmin, in de tabel ps_configuration naar www.barbason.eu en pas dit aan naar test.barbason.eu

 

Maak altijd een back-up van je database en alle fysieke bestanden die op de server staan bij een live-upgrade.

 

Het kan zijn dat ik iets vergeten ben, maar zo zou ik een upgrade-traject altijd uitvoeren. 

 

Succes!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...