Jump to content

Google Analytics tracker pludselig ikke konverteringer


fightgear

Recommended Posts

Hej,

 

Siden d. 16/9 har Analytics ikke sporet nogle salg fra min shop. Før virkede det fint, så jeg ved ikke helt hvad der er sket.

 

Jeg har læst nogle om at det "nye" Google Universal Analytics (UA) fungerer lidt anderledes end det gamle (GA).

 

Jeg bruger bare det standard Google Analytics modul som følger med Prestashop, og der er flueben i "Universal Analytics Active" i modulet, og ecommerce tracking er også aktiveret i Google Analytics. Dog ikke Udividet e-handelssporing, men det har aldrig været slået til og det virkede som det skulle indtil d. 16/9.

 

Hvordan er jeres Analytics sat op? Og nogen idé om hvorfor mit pludselig ikke virker?

 

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Det virker fint hos mig - jeg bruger ikke "Universal Analytics",

 

Nu skriver du selv, at man skal tilføje ekstra kode på ordrebekræftelsen, har du så gjort det? Ellers er det jo et sted at starte. Og virker det, hvis du fjerner det flueben du har sat (hvorefter jeg formoder, at du så opdagede, at sporing ikke virkede). For så er det oplagte svar jo at fjerne fluebenet igen.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det virker fint hos mig - jeg bruger ikke "Universal Analytics",

 

Nu skriver du selv, at man skal tilføje ekstra kode på ordrebekræftelsen, har du så gjort det? Ellers er det jo et sted at starte. Og virker det, hvis du fjerner det flueben du har sat (hvorefter jeg formoder, at du så opdagede, at sporing ikke virkede). For så er det oplagte svar jo at fjerne fluebenet igen.

 

Det har også virket fint indtil videre, men ordrer/konverteringer spores ikke af en eller anden grund. Der har hele tiden været flueben i "Universal Analytics" i modulet, men har prøvet at fjerne fluebenet. Det hjalp dog ikke.

På en anden shop jeg har, er den pludselig begynd at stoppe med at dele transaktioner op i skat og indtjening, så nu står der 0 kr. i skat/tax på transaktioner.

 

Er der nogen der ved de kører med Universal Analytics hvor det virker? Hvis ja, hvad har I gjort?

 

Har set der findes nogle moduler til at indsætte den nye kode på ordrebekræftelses siden - f.eks. dette: http://prestashop-expert.com/prestashop-modules/google-universal-analytics-module-for-prestashop-1-5/

 

Nogle der har prøvet det?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...