Jump to content

Nogle ordrer mangler i backoffice


fightgear

Recommended Posts

Hej,

 

Nogle af de ordrer der kommer, går ikke ordenligt ind i backoffice.

 

Når det sker, kan jeg se betalingen i Quickpay, men i ordreoversigten mangler den. Hvis jeg går ind på ordren før og trykker "næste ordre" så kommer man ind på den og hvis man så ændrer status til f.eks. "betalt" - så dukker den op i ordre oversigten.

 

Der er et indlæg om det her:

http://www.prestatips.dk/opsaetning-og-brug-af-prestashop/mangler-du-ordre-back-office/

 

Jeg har prøvet den løsning som der står i artiklen, men den gør at ALLE ordrer går ind på den forkerte måde (har lavet 5 testordrer).

 

Nogle der ved hvad jeg så kan gøre for at løse problemet?

 

Prestashop version 1.4.8.2

 

På forhånd tak :)

Edited by fightgear (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo en lidt ældre version af PS du bruger, og en gammel tråd, du henviser til.

 

Min første tanke er om din host måske har opgraderet PHP version, og det er det der skaber balladen? Det er set før.

 

Hvor er du hostet?

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo en lidt ældre version af PS du bruger, og en gammel tråd, du henviser til.

 

Min første tanke er om din host måske har opgraderet PHP version, og det er det der skaber balladen? Det er set før.

 

Hvor er du hostet?

 

Ja, det er ikke den nyeste Prestashop version jeg bruger. Har overvejet at opgradere, men så vidt jeg kan læse mig til, er det noget af en operation at begive sig ud i :)

Shoppen kører også upåklageligt, lige bortset fra dette problem.

Problemet har været der meget længe, men jeg har ikke gjort noget ved det. Men nu hvor der kommer flere og flere ordrer, opstår fejlen jo så også oftere og oftere, og det begynder at være et stort problem.

 

Jeg har Meebox Pro som host. De har vidst opgraderet php en gang, og skal det vidst også imorgen.

Edited by fightgear (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det er korrekt, at Meebox opgraderer php version i morgen. Men hvis du har haft problemet i et stykke tid, er det nok heller ikke php versionen der er problemet. Min egen shop kørte både PS 1.2, 1.3 og 1.4 hos Meebox uden problemer med php versioner..

 

Jeg har opgraderet mange shops fra 1.4 til 1.5 som gik godt, og nogle enkelte, hvor der var så mange fejl, at work arounds var nødvendige. Så en opgradering løser sjældent ting som er opstået pga. af nogle andre (forkerte) rettelser der er lavet. Derfor skal der måske graves dybere i, hvad der er lavet af ting i din shop, før du evt. opgraderer. Og som minimum skal du have lavet en testopgradering på en testshop først.

Link to comment
Share on other sites

Det er heller ikke umiddelbart min plan at opgradere. Udover problemet med de ordrer der ikke går ordenligt igennem, kører alt som det skal. Jeg kører 1.5.6.2 på en anden shop, så jeg er også godt kendt med 1.5 og der er ikke nogle features i forhold til 1.4 som gør det værd (for mig) at gå igennem besværet med at opgradere :)

 

Problemet med ordrerne er stadig ikke løst, så hvis nogen har ideer, hører jeg dem meget gerne!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...