olofr Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Hej Lite oklart vart jag ska vända mig med denna fråga. Tar fram egna produkter som supporters till olika lag (hockey, fotboll, bandy etc) ska bära för att visa sitt stöd för laget, således har produkterna de olika lagens respektive färger. Kan jag använda de olika lagens namn, exempelvis "Handstickad MFF-mössa"? Eller kanske om jag skriver om det, "Handstickad mössa i MFF's färger". Vad säger ni? Någon jurist som kan bistå? mvh Offe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Torngren Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Jag är inte en jurist så jag kan inte ge ett säkert svar, men jag gissar att MFF och deras färger är ett registrerat varumärke och att du inte får sälja den med anknytning till MFF. Men en ljusblå mössa borde du ju såklart få sälja, men det beror också på sammanhanget tror jag. Föreslår att du postar samma fråga i annat forum, kanske här t.ex. http://www.foretagande.se/juridik/ Lycka till! Link to comment Share on other sites More sharing options...
olofr Posted September 26, 2014 Author Share Posted September 26, 2014 Jag provar där, tack Joachim. /Offe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts