Jump to content

specific price på kunde - ikke kundegruppe.


diondp

Recommended Posts

Hejsa, jeg har en lille udfordring i forbindelse med et shop-projekt.

 

shoppen køre i dag på en version 1.4.3, jeg har overvejet at opgradere til 1.5 / 1.6, men så vil der desværre være en masse af de tilkøbte moduler som ikke funker (som er nødvendige for systemet i dag)

 

Jeg ønsker sådan set bare den ekstra funktion der er i Prestashop 1.5 og up, hvor man kan lave en specifik pris på et produkt til én kunde, i stedet for at det skal være til gruppe...

 

på screenshot kan det ses hvilken funktion der er tale om, i prestashop 1.4x der er de samme funktioner pånær muligheden for at prisen kun skal gælde for én kunde.

 

- jeg kan desværre ikke bruge gruppe funktionen til ret meget da det drejer sig om mere end 100 forskellige priser til mere end 500 forskellige faste kunder..

 

Kan det relativt enkelt til-rettes i den gamle prestashop. så det kan funke på samme måde, eller findes der evt. et modul til at lave funktionen?

post-155793-0-72000800-1410173132_thumb.jpg

Edited by diondp (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det vil kræve en tabeludvidelse.

Tabellen ps_cart_rule vil kræve et felt (som i 1.5 + versionerne) hedder id_customer.

Det er dette felt som hægter kurv-egenskaben sammen med en individuel kunde.

Ud over udvidelsen skal du så have fat i samtlige de scripts som har at gøre med ps_cart_rule tabellen, for at checke / modificere så reglen bliver udvalgt på bases af den kunder der aktuelt er logget ind.

 

Jeg vil tro at arbejdet med en opdatering til 1.5 eller 1.6 er lettere - også selv om moduler og templates skal opdateres. 

Link to comment
Share on other sites

Hej TorbenRune - tak for dit svar ;-)

 

Det lyder trist, jeg har nemlig som tidligere nævnt en del moduler, som ikke virker med 1.5/1.6 og ikke er bygget til dem heller...

 

jeg har desværre ikke selv erfaring med hvad det kræver at omskrive disse. / ligeledes er der lave en del core-mods på den "gamle-shop" så det bliver mere end meget omstændigt hvis der skal skiftes til en ny shop-version...

 

kan man evt. lave det på en anden måde, jeg har mulighed for selv at uploade flere priser på varerne direkte i SQL databasen...

 

tricket er så bare at få den pris til at være gældende / vist for den pågældende kunde, når de er logget ind...

 

jeg kan sagtens lave en tabel der indeholder "id_customer, id_product, special_price" / men den skal jo så over-rule de alm. priser...

 

der er ikke behov for rabatfunktioner m.m.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror faktisk ikke, at du kan lave det på en anden måde, men måske findes der et modul til den gamle 1.4 platform - men jeg tvivler lidt. Og det er måske heller ikke så sjovt at købe moduler til en gammel platform.

 

Core-mods er generelt noget bøvl, og vil bare gøre det endnu mere bøvlet at opgradere senere. Så hellere tage bøvlet nu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...