Jump to content

Template license policy


rudymadsen

Recommended Posts

Jeg har et virkeligt underligt problem.

 

Jeg har købt en template fra Presta shoppen og glæder mig til at implementere den. Men det kan jeg ikke. Jeg har indtil nu kun et testsite med dertil hørende test URL. Den kan jeg så installere denne template på, men i licensbetingelserne for templaten står der - og jeg har fået det bekræftet hos PrestaShop - så må jeg ikke bruge den samme template, når jeg går online med en rigtig URL. Vi ved ikke engang, hvad shoppen skal hedde endnu, så jeg kan ikke bare bruge den "rigtige" URL.

 

Kan det virkelig være rigtig, at Presta har den politik, at man ikke kan have et udvikler site, som man så konverterer, når shoppen skal online?

 

Det må da bero på en misforståelse, eller hvad?

 

Venligst

Rudy

post-837016-0-19588700-1409924881_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig må du installere dit købte theme på en testshop, så længe denne aldrig kommer live. Jeg er endnu ikke stødt på et theme, der ikke kunne installeres ligeså mange gange man vil - det vigtige i denne sammenhæng er blot at huske på, at man køber licens til 1 site og selvfølgelig derfor ikke må bruge themet til flere shops, når de er live shops.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig må du installere dit købte theme på en testshop, så længe denne aldrig kommer live. Jeg er endnu ikke stødt på et theme, der ikke kunne installeres ligeså mange gange man vil - det vigtige i denne sammenhæng er blot at huske på, at man køber licens til 1 site og selvfølgelig derfor ikke må bruge themet til flere shops, når de er live shops.

 

Ja, det er korrekt. Ofte bliver man i øvrigt afkrævet domænenavnet som temaet eller modulet (der gælder nemlig samme begrænsning for visse moduler), og det er det domæne man må gøre sitet synligt under. Hvordan sagen så stiller sig i multi-shops, når domænenavne ændres og der bliver flere domænenavne til samme shop, står ofte hen i det uvisse. Normalt skal man typisk betale en licens mere hvis der ikke er tale om et sub domæne af det man bruger licensen til.

Link to comment
Share on other sites

MHT multishop er det meget forskelligt. Nogle moduler accepterer én licens til multishop, andre en licens pr. shop i multishoppen. Det står som regel i beskrivelsen til modulet.

 

Til gengæld har jeg lige købt et modul med 1 licens. Og der stod at jeg kan installere det på lige så mange domæner, som jeg har lyst til. Det er dog ikke købt gennem presta addons, men via en tråd på det engelske forum.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...