Jump to content

Rabat udfra antal købt i kategori?


Cooltights

Recommended Posts

Jeg bruger dette modul: http://www.presto-changeo.com/dk/prestashop-free-modules/81-category-quantity-discount.html 

 

Det fungerer upåklageligt, og eneste konfiguration er, at man skal angive numrene på de kategorier hvor rabatten skal gælde på tværs af produkterne. Den rabat der gives er den der defineres for kategorien. Nemt og simpelt. 

 

Installationen er lidt speciel, idet man skal kopiere en fil fra et sted til et andet, men det er nemt nok, og der er en forklaring i konfigurationen af modulet. 

Link to comment
Share on other sites

Den har jeg godt haft kigget lidt på.

 

Har dog også fulgt instrukserne med at kopiere Product.php til Override/classes/ uden at det gad fungerer. 

 

Men den virker så også kun til kategorier.

 

Indtil nu har jeg opsat min side meget efter Leverandør/mærker. Så ville kræve at jeg oprettede en "kategori" for alle hver af mine mærker, og så bagefter tilknyttede mine produkter dertil.

Link to comment
Share on other sites

Den har jeg godt haft kigget lidt på.

 

Har dog også fulgt instrukserne med at kopiere Product.php til Override/classes/ uden at det gad fungerer. 

 

Men den virker så også kun til kategorier.

 

Indtil nu har jeg opsat min side meget efter Leverandør/mærker. Så ville kræve at jeg oprettede en "kategori" for alle hver af mine mærker, og så bagefter tilknyttede mine produkter dertil.

 

Jeg havde ikke problemer med at få det til at virke.

Hvis dine rabatter skal gå på tværs af eksisterende kategorier, så opretter du blot nogle nye kategorier som går på tværs (og som ikke behøver at være synlige - det er ret nemt og helt "ufarligt", men kan selvfølgelig være bøvlet hvis man har mange produkter.

 

Du er velkommen til at prøve hvordan det ser ud på http://shop.cremebrulee.dk 

Der er rabat på Kategorien "Drikke->Øl->Virklund Bryghus".

Læg en øl i kurv og kig. Ingen rabat

Læg en til (en anden) - stadig ingen rabat

Læg en tredje i kurv, og der kommer prisnedslag på alle tre. 

 

Slet en og rabatten forsvinder igen fra de to tilbageværende.

 

(Der kommer i øvrigt en grim fejl når man sletter, men den kommer fra mit tema og ikke fra modulet. Hvis nogen kender til hvad der trigger fejlen så sig endelig til, jeg har ikke fået det løst endnu. Heldigvis er det sjældent at kunder klikker slet i indkøbslisten, og fejlmeldingen kommer heller ikke hver gang).

Link to comment
Share on other sites

Forstår heller ikke helt fejlen jeg skulle lave :/

 

Da jeg heller ikke havde en tidligere Products.php fil til at være der, så skulle ikke behøves at merge eller noget i den stil. 

 

Men min linje forbliver rød ligemeget hvad jeg prøver p.t. 

 

Ville også være fint nok, har "blot" 45 produkter i øjeblikket, så ville godt kunne lave nogle "gemte" kategorier som gjorde funktionen virkede.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...