Jump to content

LØST - Kan ikke tilgå mine ordre :/


Cooltights

Recommended Posts

LØST!!!

 

Aner på ingen måde hvad der er sket, men efter ca. 1 time har problemet nu gået i sig selv, og jeg kan igen tilgå mine ordre dataljer. Meget underligt :/

 

 

 

Goddag herinde.

 

Jeg sad herfra morgenen af og var ved at tilføje rabat til en ordre som var lavet, jeg tilføjer rabatten efter bestillingen med den indbyggede funktion(1.5X). 

 

Men det var som om at min server pludselig stoppede med at svare, jeg trykkede derefter igen på knappen "tilføj", men den svarede stadigvæk ikke, jeg lukkede herefter siden ned, og loggede ind i admin panelet på ny.

Mit panel fungerede fint, jeg går til ordre oversigten, og kan se rabatten er blevet tilføjet to gange, intet problem tænker jeg, da jeg så bare går ind i ordren og fjerner den ene.

 

MEN, nu kan jeg ikke tilgå en eneste specifik ordre fra hele min side, siden fungere fint, både front og backoffice.

 

Efter at min browser har stået og snoret i 1 min. får jeg følgende besked.

 

"Forbindelsen blev nulstillet

 

Forbindelsen til serveren blev nulstillet, mens siden blev indlæst."

 

Hvad hulen er der sket, og ikke mindst hvad gør jeg?? 

Edited by Cooltights (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ja, husk at rette til LØST, også selv om løsningen var at prestashop selv fik rodet sig ud af problemet.

 

Jeg kan tilføje, at jeg med mellemrum oplever noget der minder om dette - typisk når man laver rettelser i f.eks. rigtig mange produkter, kundedata eller lignende på en gang og over kort tid.

De første 50-100 loads af (den samme) produkt side går godt, men så begynder det at gå langsomt, og til sidst svarer serveren ikke. ELLER det ser sådan ud. Uden at have fejlsøgt systematisk har jeg så oplevet, at det faktisk ikke er serveren, men browseren (typise IE eller Chrome) der går i knæ. Mit gæt er, at der er problemer med at den samme side loadet rigtig mange gange, måske laver ravage i cachen i browseren. 

 

Med sådan en forstoppet browser kan man hurtigt gå i panik, fordi en egen server, som den eneste i verden ikke svarer. Men det gør den altså - måske. 

 

Når levetiden for cechen i browseren så er udløbet, er alt fuldstændig normalt ud igen. 

 

Dette skrevet med forbehold for, at Prestashop måske også har en "egenskab" der heddder forstoppelse ved intensiv SQL gymnastik. 

 

Så hav altid et lille udvalg af browsere på din PC, og genstart altid PCen før du piller ved serveren.

Link to comment
Share on other sites

I eftermiddags oplevede jeg problemer med Meebox. Jeg fik svar fra dem, at der havde været et problem med forbindelsen til deres database-server. Måske det også kan forklare dine problemer.

 

/Kjeld

Ja, det ville også være en forklaring. Mine servere kører i mit egen net og der er flere hundrede Gigabit forbindelse mellem Prestashop og SQL serveren, så det er ikke der problemet ligger for mig. (Det to servere kører i samme fysiske maskine med VMWare oven på. Det er derfor jeg skriver "flere hundrede gigabit", fordi de to maskiner er forbundet via internt lager i den fysiske maskine).

Jeg har selvfølgelig checket, at ressourcefordeling og belastning af VMWare serveren er som den skal være, og jeg kan provokere fejlen uden at jeg kan se nogen belastningsændring på serverne, så jeg antager at det i mit tilfælde er browseren.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...