Jump to content

Filemanager problem, i Prestashop 1.6.0.9


moonduck

Recommended Posts

Hej… :)

 

Jeg har brug for en klog person ang. Et Filemanager problem, i Prestashop 1.6.0.9

Man kan godt uploade filer til serveren, men når den skal ”genere” thumbnails eller man vil vælge dem til CMS siden, skriver den forkert URL til billede/filen … den tilføjer nemlig min ”Admin/BackOffice” mappe i URL’en.

 

http://www.dk/Adminback/img/cms/pic.gif   :angry:

 

i stedet for

 

http://www.dk/img/cms/pic.gif

 

Det er pænt belastende, når personerne der skal håndtere CMS siderne, ikke kan tilrette URL’en eller undværer thumbnails osv.

 

 

 

Havde fundet noget lign. Fra et andet forum, men fungerede desværre ikke her.  :(

 

http://www.prestashop.com/forums/topic/320371-image-link-problem/

http://www.prestashop.com/forums/topic/320773-problem-file-manager-9-url/

 

 

Håber der er nogle der kan hjælpe mig! og har lyst 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter ikke et klap. Hvad er det for en "Filemanager", du nævner? Hvad er det for filer, du uploader? Hvad er det for personer, der roder i din shop?

 

/Kjeld

 

Hej ... Beklager de manglenede infomationer om den... Men her er lidt mere..

 

Det er filemanager der ligger i mappen admin\filemanager

 

c5HtKHc.png

 

xe21vAM.png

 

 

CCnThM8.png

N9zYTVB.png

Link to comment
Share on other sites

Hej igen..

 

1000 Tak for jeres svar... men det fungere desværre stadig ikke :o(

 

Den opretter stadig forkert URL til link & Thumbnail ... men den uploader dog fint filerne til www dir ../img/cms/

 

Kan bare ikke se hvorfor den skal tilføje min admin mappe i linket ... er ikke god nok til at aflurer de koder :(

Link to comment
Share on other sites

Hej igen..

 

1000 Tak for jeres svar... men det fungere desværre stadig ikke :o(

 

Den opretter stadig forkert URL til link & Thumbnail ... men den uploader dog fint filerne til www dir ../img/cms/

 

Kan bare ikke se hvorfor den skal tilføje min admin mappe i linket ... er ikke god nok til at aflurer de koder :(

 

Det virker ikke med mindre du laver den ændring der er vist i linket. Og det kommer det heller ikke til før næste version af Prestashop kommer ud. Så du er nødt til at lave rettelsen hvis det skal virke.

 

Du behøver ikke at kunne aflure hvad koden gør, blot du retter den nøjagtigt som det er vist. 

Du skal gøre følgende:

 

Du skal ind og rette i denne fil:  /admin/filemanager/config/config.php

 

Find denne linje:

$upload_dir = __PS_BASE_URI__.'img/cms/';

og ret den til dette:

$upload_dir = '/img/cms/';

Gem ændringen

 

Derefter skal du gå ind og rette i denne fil:  /admin/filemanager/dialog.php

 

Find denne linje:

$mini = $thumb = __PS_BASE_URI__.substr($thumbs_path.$subdir.$file, strlen(_PS_ROOT_DIR_) + 1);

og ret den til dette:

$mini = $thumb = '/'.substr($thumbs_path.$subdir.$file, strlen(_PS_ROOT_DIR_) + 1);

Gem ændringen

 

Forklaringen er, at der åbenbart er kludder med den interne parameter __PS_BASE_URI__
Jeg kan ikke se om fejlen er at denne parameter sættes forkert, eller om den er kommet med i koden ved en fejl.
Uanset hvad så fjerner denne rettelse problemet (dvs tror jeg, for jeg er ikke på PS1.6, så jeg kan ikke efterprøve).
 
Prøv om du kan lave ændringen - det ser for mig ud som om det faktisk kan komme til at virke.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Det virker ikke med mindre du laver den ændring der er vist i linket. Og det kommer det heller ikke til før næste version af Prestashop kommer ud. Så du er nødt til at lave rettelsen hvis det skal virke.

 

Du behøver ikke at kunne aflure hvad koden gør, blot du retter den nøjagtigt som det er vist. 

Du skal gøre følgende:

 

Du skal ind og rette i denne fil:  /admin/filemanager/config/config.php

 

Find denne linje:

$upload_dir = __PS_BASE_URI__.'img/cms/';

og ret den til dette:

$upload_dir = '/img/cms/';

Gem ændringen

 

Derefter skal du gå ind og rette i denne fil:  /admin/filemanager/dialog.php

 

Find denne linje:

$mini = $thumb = __PS_BASE_URI__.substr($thumbs_path.$subdir.$file, strlen(_PS_ROOT_DIR_) + 1);

og ret den til dette:

$mini = $thumb = '/'.substr($thumbs_path.$subdir.$file, strlen(_PS_ROOT_DIR_) + 1);

Gem ændringen

 

Forklaringen er, at der åbenbart er kludder med den interne parameter __PS_BASE_URI__
Jeg kan ikke se om fejlen er at denne parameter sættes forkert, eller om den er kommet med i koden ved en fejl.
Uanset hvad så fjerner denne rettelse problemet (dvs tror jeg, for jeg er ikke på PS1.6, så jeg kan ikke efterprøve).
 
Prøv om du kan lave ændringen - det ser for mig ud som om det faktisk kan komme til at virke.

 

 

 

1000 tak for din tid og hjælp ! 

 

det virker perfekt nu igen...

 

Ved ikke lige hvad der var gået galt 1. gang jeg prøvede at ændre de filer ...

 

men denne gang fungere det .. tak

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...