Jump to content

Interessen in cadeaukaart module ?


Recommended Posts

Hallo,

 

Mijn naam is Vincent en ik verkoop educatieve gezelschapsspellen (denkspellen) via mijn

site http://denkspellenparadijs.nl

Ik zou graag plastic cadeaukaarten van mijn site willen verkopen die mensen dan op mijn site kunnen besteden.

Er zijn verschillende Prestashop modules om 'virtual giftcards' aan te maken en te verkopen op een op Prestashop gebaseerde site, maar naar mijn weten is er geen module die geschikt is om plastic cadeaukaarten te verkopen.

Ik ben daarom op zoek gegaan naar een ontwikkelaar die een dergelijke module zou kunnen ontwikkelen en heb deze ook gevonden. De ontwikkelingskosten bedragen ongeveer $2000.

Deze kosten zijn helaas te hoog om door mij alleen te dragen.

Ik kan me echter voorstellen dat er meerdere webshop eigenaren zijn cadeaukaarten van hun eigen shop zouden willen verkopen.

Via deze post wil ik dan ook onderzoeken of er belangstelling bestaat om een dergelijke module via

crowdfunding te financieren.

 

Hoe werkt de module (voorlopige opzet):

- Via de module zou je een x-aantal cadeuakaarten met unieke nummers kunnen aanmaken (Bijvoorbeeld 500 kaarten van $50 met elk een uniek nummer/code).

- Vervolgens kan je deze nummers exporteren via een cvs of xls file zodat je deze unieke nummers op kaarten kunt laten drukken.

- Op je site maakt je dan een product 'cadeaukaart' aan met een bepaalde waarde.

- Als iemand een cadeaukaart heeft gekocht kan je via de back-office een cadeaukaar koppelen aan deze bestelling waarna je deze kaart naar de koper verzendt (of een willekeurig ander persoon).

- Tevens wordt er een 4-cijferige pincode aangemaakt en via e-mail verzonden naar de koper of ontvangen van de cadeaukaart (dit ter beveiliging).

- Wanneer de persoon de cadeaukaart heeft ontvangen dient deze geactiveerd te worden door het invoeren van de 4-cijferige code (hiermee voorkom je dat de kaart gebruikt kan worden voordat de rechtmatige ontvanger de kaart daadwerkelijk ontvangen heeft).

- Nadat de kaart geactiveerd is kan deze door iedereen gebruikt worden.

ERG BELANGRIJK:

- De kaart wordt door 'het systeem' behandeld als een betaalmiddel en niet als een kortingskaart (dit is een essentieel verschil en van belang bij het berekenen van de af te dragen BTW)

(Dit om problemen met de belastingdienst te voorkomen!)

 

Procedure ontwikkelen:

Ik wil geen winst maken op deze module !

Ik ben uitsluitend op zoek naar personen die ook graag plastic cadeaukaarten van hun webwinkel willen verkopen op hun site en die bereid zijn een dergelijke module mee te financieren (hoe meer mensen hoe lager dus de kosten van de module :) ).

Ik denk aan de volgende procedure:

-Bij voldoende interesse wordt de prijs van de module vastgesteld (bij 50 personen is de prijs van de module dus $40 en bij 100 personen zou de prijs dus slechts $20 zijn.

- Deze personen dienen de vastgestelde prijs vooraf te betalen (graag hoor van jullie hoe dit vorm gegeven zou kunnen worden)

- Wanneer iedereen betaald heeft gaat de ontwikkelaar aan de slag.

- Wanneer de module klaar en getest is krijgen alle deelnemers de module toegestuurd.

- Hierna zal de module op een aparte site ook te koop worden aangeboden, echter zal de prijs 2x zo hoog zijn dan dat de eerste mensen betaald hebben (dus uitgaande van de $40 die de eerste mensen betaald hebben zal de module $80 gaan kosten).

- Het geld dat hiermee 'verdient' wordt zal geheel ten goede komen aan het updaten van de module en eventueel aan het toevoegen van extra functionaliteit.

 

Interesse:

Graag hoor ik of er interesse bestaat voor een dergelijke module ?

Wat zouden jullie willen maximaal willen betalen voor een dergelijke module ?

Andere opmerkingen en aanvullingen zijn van harte welkom.

 

Hartelijke groet,

 

Vincent

Denkspellenparadijs.nl

 

P.S. Als je andere mensen kent die een op Prestashop gebaseerde webshop hebben hoop ik dat je ze wilt attenderen op deze post. Alvast bedankt.

P.P.S. Deze post zal ik ook op het Engelstalige deel van het forum geplaats worden.

Edited by vincentdenkspel (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Er zijn gewoon bestaande modules die dit al doen? Gratis en betaalde modules zelfs..

Hoi,

Dank voor je reactie. Kan je links geven waar ik een dergelijke module dan zou kunnen kopen/downloaden ?

Ik heb verschillende modules gevonden voorvirtuele cadeaukaarten. Voor 'fysieke' cadeaukaarten ben ik niet tegen gekomen.

 

Een ander probleem is dat de modules de kaarten 'behandelen' als een kortingskaart. Hierdoor is de BTW berekening heel anders.

De kaart moet als een betaalmethode 'behandeld' worden. 

Stel ik koop een product van € 100 (ex BTW) en betaal met een cadeaukaart van €150.

Bij de modules die ik heb gezien wordt er geen BTW berekend omdat het een korting betreft.

De de module die ik zoek moet wel BTW berekend worden namelijk over €100 omdat het een betaalkaart is.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...