Jump to content

Postnr/VAT i adresse


steffense

Recommended Posts

Hej folkens.

 

Jeg har købt et design til prestashop og vil igang med min webshop.

 

Jeg synes dog jeg oplever ret mange fejl, ærgeligt.

 

En af de mere alvorlige er at når jeg vil gå til betaling så er der under adresse ikke mulighed for at indtaste postnr, input boxen mangler simpelhent.

Når man trykker videre skriver den at det SKAL indtastes - hvilket man jo ikke kan.

 

Desuden er der en dropdown med lande, som er låst fast på danmark - det er jo bare grimt.

Og der er en box med VAT nummer, som jeg ikke aner hvad er.

 

Er der nogen der kan hjælpe?

Link to comment
Share on other sites

Okay - jeg er som sagt ret grøn på dette område. 

 

Det er jo købt igennem prestashop, så jeg antog egentligt det var en del af prestashop.

 

Man har altså ingen mulighed for at fra backoffice styre hvilke inputs kunder skal indtaste, for at afgive ordre?

 

Er det "normalt" at der er forholdsvis mange fejl på prestashop? Kan jeg have installeret noget forkert?

Link to comment
Share on other sites

Steffense - du skal rette henvendelse til dem du har købt templaten af. Det er ret enkelt - hvis du f.eks. har købt den via den officielle shop. PS er super mht. de mange moduler og templates - og mindre super, når det drejer sig om supporten, fordi man er stort set efterladt til udviklerens nåde. Men oftest er de dog OK til at hjælpe.

 

Jeg vil mene, at det største problem med PS er den manglende kvalitetsstempling. En form for uvildig kontrol af funktionalitet m.m.

 

Men ellers kan du jo altid hyre en programmør til at finde og rette fejlene. Freelancer og lignende sites har tonsvis af indere med en laptop og 2 m2 plads i en hytte på pampassen.

 

At PS er "freeware" betyder i praksis bare, at du lægger penge til andre kanaler end et softwarehus til at starte med. Intet er gratis her i verden :-)

Edited by NickKK (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...