Jump to content

Track&Trace;


rene123

Recommended Posts

Zo heb ik het voor elkaar gekregen:

Ga naar Shipping > Carriers en selecteer hier de verzendmethode met Track en Trace. (in mijn geval TNT Standaard)
Ga naar de instellingen en zet bij de URL de volgende string:

https://securepostplaza.tntpost.nl/TPGApps/tracktrace/findByBarcodeServlet?BARCODE=@

Vervolgens bewaar je bovenstaande instellingen en ben je klaar met het instellen van dit gedeelte.
Het is vervolgens belangrijk dat je een binnenkomende bestelling op VERZONDEN zet. Pas nadat de status is veranderd kan je via ORDERS > (selecteer bestelling) een Track en Trace nummer invoeren onder VERZENDINFORMATIE.

Dit is een korte uitleg hoe ik de basis-instellingen heb aangepast. Voor de liefhebben heb ik eventueel mijn aangepaste e-mail bestand die naar de klant wordt verstuurd.

MvG,

Jaap Visser
http://www.javimedia.nl
[email protected]

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Zo heb ik het voor elkaar gekregen:

Ga naar Shipping > Carriers en selecteer hier de verzendmethode met Track en Trace. (in mijn geval TNT Standaard)
Ga naar de instellingen en zet bij de URL de volgende string:

https://securepostplaza.tntpost.nl/TPGApps/tracktrace/findByBarcodeServlet?BARCODE=@

Vervolgens bewaar je bovenstaande instellingen en ben je klaar met het instellen van dit gedeelte.
Het is vervolgens belangrijk dat je een binnenkomende bestelling op VERZONDEN zet. Pas nadat de status is veranderd kan je via ORDERS > (selecteer bestelling) een Track en Trace nummer invoeren onder VERZENDINFORMATIE.

Dit is een korte uitleg hoe ik de basis-instellingen heb aangepast. Voor de liefhebben heb ik eventueel mijn aangepaste e-mail bestand die naar de klant wordt verstuurd.

MvG,

Jaap Visser
http://www.javimedia.nl
[email protected]


Ik krijg ook de 500 foutmelding wanneer ik op verzendingsnummer instellen klik.

Vervolgens wordt er wel een mail gestuurd met de link er in.
Het gaat echter niet werken omdat achter de huidige link:
https://securepostplaza.tntpost.nl/TPGApps/tracktrace/findByBarcodeServlet?BARCODE=@

nog het volgende moet komen

&ZIPCODE;=@

Maar hoe kun je dit automatisch laten genereren?
Kan me bedenken dat dit uit de database wordt gehaald, maar het gemakkelijkst is gewoon een veld in de backoffice onder verzendingsnummer instellen om de postcode in te stellen.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hoi mensen,

Ik heb dezelfde probleem en kwam dit thread tegen, na dat Jaap een uitleg had gegeven begon ik verder zelf uit te zoeken.

**heb het werkend in mijn Development install en niet live dus de mail functie heb ik nog niet getest.

Je moet in "tabs/AdminOrders.php" dit code:



------Stap1: Eerst moet je de postcode vragen bij de verzend info---------------------

$addressDelivery = new Address($order->id_address_delivery, intval($cookie->id_lang));
                   if (Validate::isLoadedObject($addressDelivery) AND $addressDelivery->id_state)



In Functie(PostProcess) rond regel 80

/* Update shipping number */

tussen(waar de pijl is plakken):

$order->update();
$customer = new Customer(intval($order->id_customer));
$carrier = new Carrier(intval($order->id_carrier));

------->>

if (!Validate::isLoadedObject($customer) OR !Validate::isLoadedObject($carrier))
                       die(Tools::displayError());
                   $templateVars = array(



--------------------------------------------------------------
------Stap2: dan moet je de URL format veranderen door dit code te aanpassen---------------------
gebruik hiervoor notepad++ replace all!! er zijn 3 - 4 instancies van dit code en je moet ze allemaal vervangen

oud: str_replace('@', $order->shipping_number, $carrier->url)

voor de mensen die https://tracktrace.tntpostpakketservice.nl/Search/searchbasic.aspx?lang=en&B;=@
gebruiken

new:

str_replace('@', ($order->shipping_number .'&P;='.$addressDelivery->postcode), $carrier->url)



en mensen die https://securepostplaza.tntpost.nl/TPGApps/tracktrace/findByBarcodeServlet?BARCODE=@
gebruiken

new:

str_replace('@', ($order->shipping_number .'&ZIPCODE;='.$addressDelivery->postcode), $carrier->url)



Je moet dit ook 1x in FILE: order-details.php doen
-----------------------------------------------------------------
------Stap4: klaar---------------------

Het zou nu moeten werken in de backoffice zeker, de mail heb ik nog niet gechecked. En de securepostplaza ook niet maar in principe moet het werken, anders moet je gewoon de tracktrace.tntpostpakketservice.nl link gebruiken

Werkt alleen met nieuw orders.
Heeft dit jou probleem opgelost? send some love and/or thumbs up my way :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hoi mensen,

Ik heb dezelfde probleem en kwam dit thread tegen, na dat Jaap een uitleg had gegeven begon ik verder zelf uit te zoeken.

**heb het werkend in mijn Development install en niet live dus de mail functie heb ik nog niet getest.

Je moet in "tabs/AdminOrders.php" dit code:



------Stap1: Eerst moet je de postcode vragen bij de verzend info---------------------

$addressDelivery = new Address($order->id_address_delivery, intval($cookie->id_lang));
                   if (Validate::isLoadedObject($addressDelivery) AND $addressDelivery->id_state)



In Functie(PostProcess) rond regel 80

/* Update shipping number */

tussen(waar de pijl is plakken):

$order->update();
$customer = new Customer(intval($order->id_customer));
$carrier = new Carrier(intval($order->id_carrier));

------->>

if (!Validate::isLoadedObject($customer) OR !Validate::isLoadedObject($carrier))
                       die(Tools::displayError());
                   $templateVars = array(



--------------------------------------------------------------
------Stap2: dan moet je de URL format veranderen door dit code te aanpassen---------------------
gebruik hiervoor notepad++ replace all!! er zijn 3 - 4 instancies van dit code en je moet ze allemaal vervangen

oud: str_replace('@', $order->shipping_number, $carrier->url)

voor de mensen die https://tracktrace.tntpostpakketservice.nl/Search/searchbasic.aspx?lang=en&B;=@
gebruiken

new:

str_replace('@', ($order->shipping_number .'&P;='.$addressDelivery->postcode), $carrier->url)



en mensen die https://securepostplaza.tntpost.nl/TPGApps/tracktrace/findByBarcodeServlet?BARCODE=@
gebruiken

new:

str_replace('@', ($order->shipping_number .'&ZIPCODE;='.$addressDelivery->postcode), $carrier->url)



Je moet dit ook 1x in FILE: order-details.php doen
-----------------------------------------------------------------
------Stap4: klaar---------------------

Het zou nu moeten werken in de backoffice zeker, de mail heb ik nog niet gechecked. En de securepostplaza ook niet maar in principe moet het werken, anders moet je gewoon de tracktrace.tntpostpakketservice.nl link gebruiken

Werkt alleen met nieuw orders.
Heeft dit jou probleem opgelost? send some love and/or thumbs up my way :P



Hé bedankt voor deze geweldige aanpassing in de code! Dit zocht ik.
Ik heb het inmiddels in de productie aangepast.

Ik zag echter dat je achter de zipcode een ; hebt staan. En dat geeft een foutmelding in de link. Dus die ; heb ik weggelaten en toen werkte het. Ik kan het echter niet helemaal goed testen, aangezien ik geen geldige track and trace nummer heb.

Het zal echter nog niet volledig werken, omdat de postcode met een spatie wordt gegenereerd. En track and trace heeft een postcode zonder spatie nodig dus. 1234XX ipv 1234 XX.
Kan dit nog op de een of andere manier worden aangepast?

Schoot me nog iets te binnen. Maakt het trouwens uit of je de ene of de andere link van TNT Post gebruikt, want de eerste link kon ik in de BackOffice NIET opslaan. (URL zou niet geldig zijn).

Voor de rest ben ik superblij met deze aanpassing!!!

Ik hoor het graag.

Groeten,

Simonantonanton

+++++EDIT++++++
Nog een vraagje. Ik krijg af en toe een "verbindingsprobleem"

Kan het zijn dat er geen lege regel mag zitten in het volgende stuk (dus boven en onder de pijl)?

$order->update();
$customer = new Customer(intval($order->id_customer));
$carrier = new Carrier(intval($order->id_carrier));

------->>

if (!Validate::isLoadedObject($customer) OR !Validate::isLoadedObject($carrier))
die(Tools::displayError());
$templateVars = array(
Link to comment
Share on other sites

Inmiddels werkt het.
Ik heb een workaround w.b.t. de postcode.
Klanten hebben momenteel de vrijheid om de postcode te registreren.
Eigenlijk zou ik dit moeten afdwingen met maximaal 6 posities. Dan voorkom je dat er een spatie in de postcode zit.
Momenteel pas ik het adres van de klant gewoon aan naar 6 posities. En dan gaat het perfecto.

Dus nogmaals top deze aanpassingen!!!

Ik merk wel even op dat je het statusbericht bij status "verzonden" even moet uitzetten. Anders krijgt de klant 2 berichten. 1 met de statusupdate dat het is verzonden en 1tje met het track en trace nummer. Lijkt me niet handig.

Link to comment
Share on other sites

Vandaag de eerste bestelling verstuurd met een track and trace link van TNT.
Jaja.
Vanuit de backoffice kun je de track and trace link ook aanroepen.
Das wel handig. Echter levert dit geen nieuw scherm op in de browser en raak je uit de backoffice.
Het lukt amper om via vorige terug te komen in je backoffice.
Dus een stukje code om een nieuw scherm te krijgen zou handig zijn.
Maar waar moet dit komen te staan?
Iemand?

Link to comment
Share on other sites

Blij dat het is gelukt :),

2 email workaround :

Ga naar: Statuses

Shipped -> bewerken -> verwijder het vinkje "Verstuur een e-mail naar de klant als de status van de bestelling is gewijzigd"

klaar.

Als je nu je order status naar "shipped" zet dan wordt de 1e email niet gestuurd maar zodra je een track&trace;code invoerd wordt de track en trace email wel gestuurd.

Probleem met dit methode: als je bv. een koerier gebruikt (DHL of GLS)die geen Track&trace;aanbieden(doen ze wel) krijgen ze geen emails.

mvg,
DutchCoding

Link to comment
Share on other sites

alleen 6 character in postcode met nederlandse postcode validatie.

Stap1. verkort de postcode veld
In global.css(van je huidige theme) helemaal aan de einde van dit bestand plakken
global.css :

form#account-creation_form input.text#postcode{
width:4em;
}



Stap2. Maximaal 6 characters
in "authentication.tpl" (van je huidige theme) zoek dit code:

-- @ regel 144+/-

zoek :


{l s='Postal code / Zip code'}
               <input type="text" class="text" name="postcode" id="postcode" value="{if isset($smarty.post.postcode)}{$smarty.post.postcode}{/if}" />
*


en voeg bij input: maxlength="6"


{l s='Postal code / Zip code'}
               <input maxlength="6" type="text" class="text" name="postcode" id="postcode" value="{if isset($smarty.post.postcode)}{$smarty.post.postcode}{/if}" />
*



Stap 3. Valideer 4 nummers 2 letters

IN validation.php
vervang the huidige "static public function isPostCode($postcode)" functie met:

static public function isPostCode($postcode)
   {
       return preg_match('/^[1-9][\d]{3}\s?(?!(sa|sd|ss|SA|SD|SS))([a-eghj-npr-tv-xzA-EGHJ-NPR-TV-XZ]{2})$/ui', $postcode);
   }




MVG,
DutchCoding

Link to comment
Share on other sites

Ik zou slechts de order inhoudelijk willen kunnen wijzigen.
Dus het aantal en het soort product.

Dus stel je hebt een order (door klant geplaatst) en je wilt deze wijzigen, omdat de klant aangeeft van dat product ipv 3 er maar 2 te willen en stel de klant heeft drie verschillende producten besteld, maar wil er toch maar 1 van die 3.

Snap je?

Link to comment
Share on other sites

Idd. Je kunt het wel bewerken. Aantal terugnemen. Heb ik ff gecheckt. Mooi zou natuurlijk zijn als je een order kunt uitbreiden met stel nog een product welke nog niet besteld was. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om nog een order op te voeren. Maar terugnemen kan dus wel. Maar stel dat ik er nog 1 wil bij bestellen?

Link to comment
Share on other sites

Beste Simon,

Na een paar keer dat ik m`n dev installatie moest herstellen is het gelukt, maar zeer slordig op dit moment.
kan nu producten ook toevoegen :


theory:
2 bestanden bewerken
AdminOrders om een knop te maken en een functie oproepen

en Order.php om die functie aantemaken.

zal gewoon een hackje zijn.

ik zal zien als ik morgen de stukjes code kan posten.
mvg,
Dutchcoding

Link to comment
Share on other sites

Beste Simon,

Na een paar keer dat ik m`n dev installatie moest herstellen is het gelukt, maar zeer slordig op dit moment.
kan nu producten ook toevoegen :


theory:
2 bestanden bewerken
AdminOrders om een knop te maken en een functie oproepen

en Order.php om die functie aantemaken.

zal gewoon een hackje zijn.

ik zal zien als ik morgen de stukjes code kan posten.
mvg,
Dutchcoding


Ik ben erg blij dat je dit voor ons wilt doen.
Ik wil je voor al je bijdrages dan ook belonen en stukje onkostenvergoeding betalen.
Daarover straks even per PM.

Schiet me nog 1 extra ding te binnen.

Ik mis dat een order welke geplaatst is maar nog niet is afgerekend dat er automatisch een herinnering wordt gestuurd.
Is zoiets te doen?
Link to comment
Share on other sites

Beste Simon,

Was helaas erg druk met andere projecten,

Ik zet morgen wel de code voor de wijzigen van aantal producten,

Over:

Ik mis dat een order welke geplaatst is maar nog niet is afgerekend dat er automatisch een herinnering wordt gestuurd.


Ik denk dat daar een cronjob moet maken waar het dagelijks automatische een script runt, die script doet een query naar de database om alle orders die niet zijn afgerekend binnen x aantal dagen te kiezen en een herinnering toesturen.

Ik heb een deadline woensdag en vrijdag maar kan daarna eraan werken.

MVG,
DutchCoding
Link to comment
Share on other sites

Simon na het spelen met de code, zie ik dat Na een betaling u niet meer producten can toevoegen alleen retouren,

Dus je kan tijdens awaiting payment alleen toevoegen.
Wil je dat code of is het niet wat u zoekt?

mvg,
DutchCoding


Op zich snap ik dat wanneer een order afgerekend is, eigenlijk niet meer opengebroken moet kunnen worden.
Op zich handig om dan een order te annuleren en een nieuwe op te voeren. Wat ik persoonlijk wel handig zou vinden dat ik in de backoffice een order kan opvoeren. Dus niet alleen via frontoffice.
Dan kun je zeg maar een order annuleren. Een nieuwe opvoeren voor de klant en zelf kiezen voor stel overmaken per bank. Vervolgens status op betaling geaccepteerd. Dan ben je er ook.
Zou dit kunnen?
Link to comment
Share on other sites

Stop maar met zoeken. Inmiddels heb ik via prestaworks the Edit Order module gekocht. Ik wil deze evt. kostenloos met je delen. Wellicht dat je er zelf nog wat aan hebt. Via ftp overgezet. Vervolgens geïnstalleerd via modules. Hij zou moeten verschijnen in de tab orders. Maar helaas. Het doet het niet. Dag 28 euro? Of wat zou het kunnen zijn? Ik wil 'm wel met je delen. Hoe wil je 'm hebben?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ik ben al bezig met een (betaald)module die alles automatische doet. ;)
PS. ben je een Designer/webshop bouwer?

@Dutchcoding


zou je het complete pakket van de track and trace online willen zetten zo dat niet programmeurs het ook kunnen doorvoeren

gewoon de aangepaste php file/mails in een rar gooien.
Link to comment
Share on other sites

Ik heb het probleem met de spatie in de postcode opgelost, door deze gewoon met een str_replace te verwijderen. Heb het getest en werkte:

str_replace('@', ($order->shipping_number .'&ZIPCODE;='.str_replace(' ', '', $addressDelivery->postcode)), $carrier->url)



Mochten er situaties zijn waarbij het niet werkt, dan hoor ik het graag!

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het probleem met de spatie in de postcode opgelost, door deze gewoon met een str_replace te verwijderen. Heb het getest en werkte:

str_replace('@', ($order->shipping_number .'&ZIPCODE;='.str_replace(' ', '', $addressDelivery->postcode)), $carrier->url)



Mochten er situaties zijn waarbij het niet werkt, dan hoor ik het graag!



dank je, ik ben nog aan het testen
Link to comment
Share on other sites

hey,

Volgens mij kan dat probleem niet voorkomen als je de lengte(invoer/aantal) van de input veld op max 6 zet, dan is de klant gedwongen om de 4 nummers en 2 letter aan elkaar te zetten. Ook de lengte(groote)
Moet aangepast worden zodat het net 6 letters laat zien zonder scrolling.

?

Link to comment
Share on other sites

Dat werkt goed wanneer je alleen maar klanten uit Nederland hebt. Kan echter problemen opleveren bij buitenlandse postcodes. Alhoewel deze volgens mij nooit uit meer dan 6 karakters bestaan.

Het voordeel van mijn oplossing is, dat het een werkbare oplossing is, die verder geen structureel effect heeft op Prestashop. Deze aanpassing corrigeert eenmalig de postcode bij het opgeven van een tracking nummer voor bestellingen binnen NL.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Beste mensen,

Sorry voor het ophalen van dit oude topic.
Bij mij werkt het niet meer.
Op de een of andere manier krijg ik het veld om het track en trace nummer in te voeren niet meer te zien in de backend.
Er is niets veranderd bij ons op de server en prestashop files.
Lijkt mij ook niet dat dit komt doordat het nu PostNL is geworden toch?

Wie heeft een oplossing?

Grtz
Edwin

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Het lijkt erop dat sommigen problemen ondervinden met het goed implementeren van de postcode in de Track&Trace link, vooral in PS 1.4.x (en i.c.m. PostNL).

 

Bij mij werkt het naar behoren en ik voelde me geroepen om eens duidelijke instructies te geven voor de vereiste aanpassingen.

 

Ten eerste, de Track&Trace URL die ik gebruik voor PostNL is:

http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/basicsearch.aspx?lang=nl&B=@

Dit vult je in bij 'Carriers->Shipping->PostNL (zelf aanmaken)->URL'. Mijn BO is in het Engels dus zoek zelf naar je vertaalde benamingen.

 

Ten tweede, je hoeft nu geen zorgen meer te maken dat klanten een postcode opgeven met een spatie tussen de cijfers en letters (waardoor de Track&Trace+postcode link niet werkt). Ga naar 'Shipping->Countries->Nederland->Zip code format'. Als het goed is staat hier 'NNNNLL' (zonder aanhalingstekens) ingevuld. Als klanten alsnog een postcode invullen met een spatie, dan krijgen ze een foutmelding gepresenteerd dat de postcode formaat niet goed is.

 

Vervolgens moet je enkele Prestashop core bestanden aanpassen.

Pas in /admin/tabs/AdminOrders.php (/admin heb je als het goed is hernoemt naar een zelfgekozen foldernaam) de volgende regels aan (regelnrs gelden voor PS 1.4.4):

 

Vervang regels 89-98:

global $_LANGMAIL;
$customer = new Customer((int)($order->id_customer));
$carrier = new Carrier((int)($order->id_carrier));
if (!Validate::isLoadedObject($customer) OR !Validate::isLoadedObject($carrier))
 die(Tools::displayError());
$templateVars = array(
 '{followup}' => str_replace('@', $order->shipping_number, $carrier->url),
 '{firstname}' => $customer->firstname,
 '{lastname}' => $customer->lastname,
 '{id_order}' => (int)($order->id)

 

door:

global $_LANGMAIL;
$customer = new Customer((int)($order->id_customer));
$carrier = new Carrier((int)($order->id_carrier));
$addressDelivery = new Address($order->id_address_delivery, (int)($cookie->id_lang));
if (Validate::isLoadedObject($addressDelivery) AND $addressDelivery->id_state)
if (!Validate::isLoadedObject($customer) OR !Validate::isLoadedObject($carrier))
 die(Tools::displayError());
$templateVars = array(
 '{followup}' => str_replace('@', ($order->shipping_number.'&P='.$addressDelivery->postcode), $carrier->url),
 '{firstname}' => $customer->firstname,
 '{lastname}' => $customer->lastname,
 '{id_order}' => (int)($order->id)

Zoals je kunt zien is nu een 'addressDelivery' variabele toegevoegd en is de 'followup' code aangepast.

 

Verander regel 127:

$templateVars = array('{followup}' => str_replace('@', $order->shipping_number, $carrier->url));

 

in:

$templateVars = array('{followup}' => str_replace('@', ($order->shipping_number.'&P='.$addressDelivery->postcode), $carrier->url));

 

Verander regel 638:

echo $this->l('Tracking number:').' <b>'.$order->shipping_number.'</b> '.(!empty($carrier->url) ? '(<a href="'.str_replace('@', $order->shipping_number, $carrier->url).'" target="_blank">'.$this->l('Track the shipment').'</a>)' : '');

 

in:

echo $this->l('Tracking number:').' <b>'.$order->shipping_number.'</b> '.(!empty($carrier->url) ? '(<a href="'.str_replace('@', ($order->shipping_number.'&P='.$addressDelivery->postcode), $carrier->url).'" target="_blank">'.$this->l('Track the shipment').'</a>)' : '');

 

Verander tenslotte in /controllers/OrderDetailController.php, regel 154:

self::$smarty->assign('followup', str_replace('@', $order->shipping_number, $carrier->url));

 

in:

self::$smarty->assign('followup', str_replace('@', ($order->shipping_number.'&P='.$addressDelivery->postcode), $carrier->url));

Hiermee wordt de postcode ook toegevoegd aan de Track&Trace link die te vinden is wanneer klanten inloggen en hun bestelgegevens bekijken.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

@AKJV

Ik heb dit even getest met een klant die 2 adressen heeft ingesteld om te versturen. Bij het default adres (My Addres) wordt de postcode wel goed ingevuld, maar verdwijnt het tracknummer:

 

http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/basicsearch.aspx?lang=nl&B=addressDelivery&P=1016

 

Bij een tweede adres wordt er geen postcode ingevuld. DAn verschijnt de tekst "Postcode" in het postcode veld :

 

http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/basicsearch.aspx?b=3SLFBA1424657&P=Postcode&lang=en

 

 

(dit is PS 1.4.5.1)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb dit even getest met een klant die 2 adressen heeft ingesteld om te versturen. Bij het default adres (My Addres) wordt de postcode wel goed ingevuld, maar verdwijnt het tracknummer:

 

http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/basicsearch.aspx?lang=nl&B=addressDelivery&P=1016

 

Bij een tweede adres wordt er geen postcode ingevuld. DAn verschijnt de tekst "Postcode" in het postcode veld :

 

http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/basicsearch.aspx?b=3SLFBA1424657&P=Postcode&lang=en

 

 

(dit is PS 1.4.5.1)

 

 

Ik heb dit met PS 1.4.4 in het verleden een aantal keren getest met een ander afleveradres dan factuuradres en dat ging altijd goed. Dus het lijkt erop dat de Track&Trace modificatie niet goed werkt in PS 1.4.5.

Erg vervelend want ik wilde binnenkort mijn shop upgraden naar de nieuwe versie, maar niet voordat dit probleem verholpen is...

Link to comment
Share on other sites

Ik heb gedaan wat er boven stond, en na even stoeien krijg ik de link er uit echter blijft hij maar de &p= achter de link zetten zie voorbeeld:

 

http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/basicsearch.aspx?lang=&B=3SYNTZ009123460&P=1834TN&P=

 

en moet natuurlijk zijn:

 

http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/basicsearch.aspx?lang=nl&B=3SYNTZ009123460&P=1834TN

 

hoe kan dit?

Gebruik versie 3.*

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Schijnbaar werken de huidige links niet meer, PostNL heeft iet veranderd maar wat.

Heeft iemand een goedwerkende link als je nu:

https://securepostplaza.tntpost.nl/TPGApps/tracktrace/findByBarcodeServlet?BARCODE=@

of

http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/basicsearch.aspx?lang=nl&B=@ 

Inklopt dan kom je op http://www.postnl.nl/voorthuis/ uit als je op de link klikt in de mail.

Link to comment
Share on other sites

Schijnbaar werken de huidige links niet meer, PostNL heeft iet veranderd maar wat.

Heeft iemand een goedwerkende link als je nu:

https://securepostplaza.tntpost.nl/TPGApps/tracktrace/findByBarcodeServlet?BARCODE=@

of

http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/basicsearch.aspx?lang=nl&B=@ 

Inklopt dan kom je op http://www.postnl.nl/voorthuis/ uit als je op de link klikt in de mail.

 

Bedankt dat je hierop wijst! Ik heb het zelf ook even getest en kan bevestigen dat de T&T link niet meer werkt.

Ik heb met PostNL gebeld over dit probleem en ze hebben bevestigd dat ik niet de enige was die hierover belde.

De link hoort wel te werken dus er is een technisch probleem aan de kant van PostNL. De persoon aan de telefoon zei dat niet iedereen er last van heeft (wat ik erg vreemd vind, maar goed) en kon ook niet aangeven wat de oorzaak is en wanneer het probleem verholpen zal zijn. Maar de klacht is geescaleerd dus nu maar afwachten...

 

Als de T&T link weer werkt dan laat ik dat wel weten, anders hoop ik dat anderen dit snel doorgeven.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

voor de personen welke versie 1.4.9.0 gebruiken

 

de uitvoerige beschrijving van AKJV in post #43

werkt ook in deze versie geheel zonder problemen

voor het gemak voeg ik de twee gewijzigde files erbij

 

Let er wel op dat je de juiste file in de juiste map zet !

de file :

 

AdminOrders.php uploaden naar de map tabs:

/admin/tabs/..... (/admin heb je als het goed is hernoemt naar een zelfgekozen foldernaam)

 

en de file :

 

OrderDetailController.php uploaden naar de map :

/controllers/....

 

Opmerking:

deze twee files zijn voor versie 1.4.9.0

ik heb niet gekeken of deze identiek zijn aan andere versies

 

AdminOrders.phpOrderDetailController.php

Edited by maconl (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sorry voor het aanhalen hiervan, is dit ook te gebruiken in presta 1.5.1?

 

Ik heb het geprobeerd, het tracktracenummer neemt hij over. Echter niet de postcode. Ik heb de bestanden van Maconl gebruikt. Je komt uiteindelijk op de site van TNT waarna je deze verzoekt de postcode in te voeren.

Edited by astimontas (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sorry voor het aanhalen hiervan, is dit ook te gebruiken in presta 1.5.1?

 

Ik heb het geprobeerd, het tracktracenummer neemt hij over. Echter niet de postcode. Ik heb de bestanden van Maconl gebruikt. Je komt uiteindelijk op de site van TNT waarna je deze verzoekt de postcode in te voeren.

 

hallo,

 

Jah, dit zocht ik ook, maar is het wel compatibel met 1.5.2.0?

 

mvg,

Link to comment
Share on other sites

de bestanden welke in post #51 staan is geschikt voor versie 1.4.9.0

het kan zijn dat versie 1.5.+ anders is

heb er helaas nog geen tijd voor gehad om dit na te kijken en te testen

 

@astimontas heb je ook de postcode gewijzigd in je bo ?

dit staat eerder beschreven in deze post

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Beste mensen,

 

Voor Prestashop 1.5.2 heb ik de PostNL Track and Trace werkend gemaakt.

Overschrijf het bestand in de map controllers\admin\AdminOrdersController.php

Het bestand is hier bijgevoegd als bijlage.

 

Voor vragen neem contact met mij op.

 

Stefan

Waarom de originele controller overschrijven en niet gewoon een override toevoegen?

Bij de eerste de beste upgrade naar een volgende versie en je bent je wijzigingen kwijt

Edited by scorpionsworld (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

"overschrijven" is dus niet gelijk aan "override". Hoe moet ik overriden?

Een gelijknamige controller class aanmaken als extension op de core class en deze opslaan in de /override/ folder, om het even technisch te zeggen.

Maar ik zal de controller uit een paar posts eerder morgen even omzetten naar een override en er even een nette contribution van maken.

Link to comment
Share on other sites

 

 


Een gelijknamige controller class aanmaken als extension op de core class en deze opslaan in de /override/ folder, om het even technisch te zeggen.
Maar ik zal de controller uit een paar posts eerder morgen even omzetten naar een override en er even een nette contribution van maken.
En klaar.
De override voor prestashop versie1.5.x en hoger, inclusief een aanpassing in de Orders getShipping() functie en backoffice template, is te downloaden vanaf PostNL_track_trace_ps15x_v1.1.zip
De override folder uitpakken en uploaden naar de prestashop installatie op je webserver.
De override zal de postcodes toevoegen aan de track&trace url's:
https://mijnpakket.postnl.nl/Claim?Barcode=@
http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/basicsearch.aspx?lang=nl&B=@
https://tracktrace.tntpostpakketservice.nl/Search/searchbasic.aspx?lang=en&B=@
https://securepostplaza.tntpost.nl/TPGApps/tracktrace/findByBarcodeServlet?BARCODE=@

Overige track&trace url's zullen alleen de tracking nummer toegevoegd krijgen. Zo kunnen meerdere verzenders ingesteld worden in de backoffice. Edited by scorpionsworld (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

misschien een domme vraag maar ik kom er niet aan uit.

graag zou ik de trace code door willen geven aan mijn klanten.

ik heb begrepen dat ik de vink weg moet halen bij het versturen van een email bij shipped.

maar waar kan ik de code invoeren?

ik werk niet met tnt maar met gls

b.v.d.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hier hetzelfde. Zou je alles stap voor stap kunnen uitleggen, en dan voornamelijk wat we met de files moeten doen? :) Ik heb nu het volgende gedaan: De gehele map "Override" naar mijn ftp gekopieerd, naar mijn root. Thanks voor de moeite!
Dan heb je het helemaal goed gedaan.

In de zip zit:

/override/classes/order/Order.php

/override/controllers/admin/AdminOrdersController.php

/override/controllers/admin/templates/orders/_shipping.tpl

Deze dien je te uploaden naar:

[PS_ROOT]/override/classes/order/Order.php

[PS_ROOT]/override/admin/AdminOrdersController.php

[PS_ROOT]/override/admin/templates/orders/_shipping.tpl

 

In de BO->Shipping->Carriers stel je een carrier/verzender PostNL in (of bewerk deze als deze al aangemaakt is) en zet je de URL voor Track&Trace op

http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/basicsearch.aspx?lang=nl&B=@

 

In de order vul je dan vervolgens na verzending, onder het blokje 'Verzending', de barcode in van PostNL.

De shop zal dan automatisch een mail versturen naar de klant met de Track&Trace URL waarbij de '@' word vervangen door de ingevulde barcode en deze door de override word aangevuld met de postcode uit de order verzendadres.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Scorpionsworld,

 

Thanks voor de uitleg. Ik krijg nu inderdaad een mail van mijn shop, echter werkt de link die daar inzit niet. De link ziet er als volgt uit:

 

<td style="padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
 <p class="MsoNormal">
 <span style="font-size: 8.5pt; font-family: Verdana,sans-serif; color: #374953">
 U kunt uw pakket opsporen door op de volgende link te klikken:
 <a style="color: blue; text-decoration: underline; text-underline: single" href="{followup%257D">
 http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/basicsearch.aspx?lang=nl&B=3SYNTZ009123460&P=8012DW</a></span></td>

 

 

Oftewel, hij linkt naar {followup}, met als weergave de Postnl link.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Scorpionsworld,

 

Thanks voor de uitleg. Ik krijg nu inderdaad een mail van mijn shop, echter werkt de link die daar inzit niet. De link ziet er als volgt uit:

 

<td style="padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
 <p class="MsoNormal">
 <span style="font-size: 8.5pt; font-family: Verdana,sans-serif; color: #374953">
 U kunt uw pakket opsporen door op de volgende link te klikken:
 <a style="color: blue; text-decoration: underline; text-underline: single" href="{followup%257D">
 http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/basicsearch.aspx?lang=nl&B=3SYNTZ009123460&P=8012DW</a></span></td>

 

 

Oftewel, hij linkt naar {followup}, met als weergave de Postnl link.

Dat zit 'm niet in de override maar zo te zien in een fout in de mailtemplate, waarschijnlijk (onbedoeld) door het nederlandse taalpakket. Verander
<td align="left">U kunt uw pakket opsporen door op de volgende link te klikken: <a href="%7Bfollowup%7D">{followup}</a></td>

door

<td align="left">U kunt uw pakket opsporen door op de volgende link te klikken: <a href="{followup}">{followup}</a></td>

in /mails/nl/in_transit.html

Link to comment
Share on other sites

Thanks scorpion, dat deed het hem, werkt prima nu!

 

Voor DPD gebruik deze link

 

https://tracking.dpd.de/cgi-bin/delistrack?pknr=@&typ=1&lang=nl

Op de plaats van "@" komt het pakketnummer.

 

Bedankt!

 

Dus ik hoef alleen de link de wijzigen en het werkt dan gewoon?

 

Ik vroeg me eens af. Iemand bestelt iets en kiest DPD als vervoerder. Na dat de klant de bestelling heeft afgerond krijgt hij een track and trace nummer.

 

Dus prestashop gaat naar de link van dpd en vraagt om de track en trace nummer en keer terug naar backoffice om de nummer toe te voegen aan het order

 

Klopt dit?

 

Bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Bedankt!

 

Dus ik hoef alleen de link de wijzigen en het werkt dan gewoon?

 

Ik vroeg me eens af. Iemand bestelt iets en kiest DPD als vervoerder. Na dat de klant de bestelling heeft afgerond krijgt hij een track and trace nummer.

 

Dus prestashop gaat naar de link van dpd en vraagt om de track en trace nummer en keer terug naar backoffice om de nummer toe te voegen aan het order

 

Klopt dit?

 

Bedankt!

Nee, dat klopt niet.

Het gaat als volgt:

  1. Klant besteld en betaald
  2. Order word aangemaakt en krijgt status betaald
  3. Je meld zelf het pakket aan bij DPD en krijgt van DPD een pakketcode.
  4. In de backoffice ga je naar de order, zet deze op status verzonden en vult de pakketcode in bij Track&Trace code
  5. Klant ontvangt mail met melding dat bestelling is verzonden met daarin de Track&Trace link

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Bij mij verschijnt de link niet in de mail. Ik heb het stukje code in de mail template ook al aangepast zonder succes

<td align="left">U kunt uw pakket opsporen door op de volgende link te klikken: <a href="{followup}">{followup}</a></td>

 

De in_ transit mail krijg ik wel binnen na het invullen van de track and trace code bij de klant.

U kunt uw pakket opsporen door op de volgende link te klikken: (dit is leeg)

ik heb versie 1.5.3

Hoe krijg ik de link in de mail?

Edited by alicewoman1 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Bij mij verschijnt de link niet in de mail. Ik heb het stukje code in de mail template ook al aangepast zonder succes

<td align="left">U kunt uw pakket opsporen door op de volgende link te klikken: <a href="{followup}">{followup}</a></td>

 

De in_ transit mail krijg ik wel binnen na het invullen van de track and trace code bij de klant.

U kunt uw pakket opsporen door op de volgende link te klikken: (dit is leeg)

ik heb versie 1.5.3

Hoe krijg ik de link in de mail?

Heb je de track&trace url wel ingevuld bij de carrier-instellingen?
Link to comment
Share on other sites

Ik heb exact hetzelfde probleem als alicewoman1, er wordt niets weergegeven. Ik heb het eerder werkend gehad, maar nu heb ik 1.5.3.1 (hiervoor een iets oudere versie). Alles gedaan, overrides, de tekst in mail gewijzigd {followup} en de tracktrace url bij de carrier ingevuld.

 

Zou het kunnen zijn dat de override files niet compatible zijn met 1.5.3.1?

 

Hoop dat iemand enig idee heeft.

Edited by MSXGames (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb exact hetzelfde probleem als alicewoman1, er wordt niets weergegeven. Ik heb het eerder werkend gehad, maar nu heb ik 1.5.3.1 (hiervoor een iets oudere versie). Alles gedaan, overrides, de tekst in mail gewijzigd {followup} en de tracktrace url bij de carrier ingevuld.

 

Zou het kunnen zijn dat de override files niet compatible zijn met 1.5.3.1?

 

Hoop dat iemand enig idee heeft.

Zou wel compatible moeten zijn, maar ga ik zsm onderzoeken.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Ook bij een andere site van mij werkt het niet.. Deze site gebruikt ook nog 1.5.3.1, net als mijn vorige site waar het wel werkt.

 

Geen idee waar het mis gaat!

 

Zou je even kunnen kijken scorpion?

 

Thanks!

Momenteel ietwat druk met m'n huidige fulltime baan te redden, maar ik ben wel van plan in de nabije toekomst nogmaals te kijken naar het track&trace override pakket.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Na het gebruiken van alles codes en het invoeren van de juiste url werkt het voor mij nog steeds niet. Ik draai prestahop 1.4.6.2 en wanneer ik de verzendinformatie opvraag geeft postNL continue aan dat er geen info is en de code incorrect is.

 

Dit is de code die hij doorzend :

 

http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/basicsearch.aspx?lang=nl3SKABA672193340&P=2201TG

 

Dit is de code waarmee hij wel werkt! Heb er namelijk zelf wat tussen uit gesloopt maar ik weet niet hoe ik dat moet verwerken in alle bestanden.

 

http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/basicsearch.aspx?3SKABA672193340=2201TG

 

Kan iemand mij hier mee helpen? Zou het erg op prijs stellen :)

Link to comment
Share on other sites

Na het gebruiken van alles codes en het invoeren van de juiste url werkt het voor mij nog steeds niet. Ik draai prestahop 1.4.6.2 en wanneer ik de verzendinformatie opvraag geeft postNL continue aan dat er geen info is en de code incorrect is.

 

Dit is de code die hij doorzend :

 

http://www.postnlpak...193340&P=2201TG

 

Dit is de code waarmee hij wel werkt! Heb er namelijk zelf wat tussen uit gesloopt maar ik weet niet hoe ik dat moet verwerken in alle bestanden.

 

http://www.postnlpak...72193340=2201TG

 

Kan iemand mij hier mee helpen? Zou het erg op prijs stellen :)

Wat heb je ingesteld als URL bij de Carrier?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Bedankt voor de aanpassing zodat het ook werkt bij 1.5.X.

 

Momenteel maken wij gebruik van 1.5.2.0.

Ik heb de nodige wijzigingen toegepast. 

- override van bestanden 

- url carrier

- {followup} link in mail

 

Maar de link blijft leeg... :(

 

Iemand nog suggesties? Alvast bedankt. 

Link to comment
Share on other sites

Never mind.. 

 

---

When you updating carrier, Prestashop will duplicate the carrier as new carrier (with new id_carrier) where the updated data (in this case Tracking URL) will be stored into new carrier instead the current carrier and the current carrier will automatically flagged as deleted.

You cannot use the updated carrier data (Tracking URL) within all Orders made before this carrier updated, because all of Orders has been stored into the database with the previous id_carrier.

Go to your database editor (phpMyAdmin), search table xx_carrier (xx_ is your prefix database) and then edit URL value for all the same carrier name (the same carrier id_reference) which has been flagged as deleted.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik heb zojuist mijn PS geupdate van 1.4.5.1 naar 1.5.6 en track&trace werkt nog steeds naar behoren.

Met de update zijn de override bestanden  blijven staan en heb diverse keren de Track&trace geprobeerd en geen problemen ondervonden.

 

Gr. ysco..

Link to comment
Share on other sites

Ik heb zojuist mijn PS geupdate van 1.4.5.1 naar 1.5.6 en track&trace werkt nog steeds naar behoren.

Met de update zijn de override bestanden  blijven staan en heb diverse keren de Track&trace geprobeerd en geen problemen ondervonden.

 

Gr. ysco..

Hmmm, vraag ik me toch af wat er bij anderen mis gaat.

 

Maar bedankt voor de info. scheelt mij weer reproduceren ;)

Edited by scorpionsworld (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

@scorpionsworld

 

Misschien werkt het bij mij omdat ik toen zelf nog wat heb aangepast ( weet niet meer precies wat ) maar het werkt wel voor mij ;)

 

@ericosman

 

Probeer mijn aangepaste bestanden eens, heb ook nog een extra bestand toegevoegd zodat track&trace voor klanten pagina ook werkt.

Laat het even weten of dit misschien helpt.

 

Credits zijn natuurlijk voor scorpoinsworld die zo vriendelijk is geweest om deze met ons allen te delen ;)

 

Gr. ysco..

PostNL_track_trace_ps15x_v1.0_aangepast.zip

Edited by ysco (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hallo ericosman,

 

Heb je de cache folders leeggemaakt?

cache/compile folder leegmaken en cache/compile/cache folder leegmaken ( LET OP!! BEHALVE INDEX. PHP MOET JE NIET WEGGOOIEN)

Als je nu een test bestelling maakt met track&trace en dan inloggen op front office en kijken bij bestellingen kijk dan ook daar eens of de track&trace link goed is.

 

Gr. ysco..

Link to comment
Share on other sites

@scorpionsworld

 

Misschien werkt het bij mij omdat ik toen zelf nog wat heb aangepast ( weet niet meer precies wat ) maar het werkt wel voor mij ;)

 

@ericosman

 

Probeer mijn aangepaste bestanden eens, heb ook nog een extra bestand toegevoegd zodat track&trace voor klanten pagina ook werkt.

Laat het even weten of dit misschien helpt.

 

Credits zijn natuurlijk voor scorpoinsworld die zo vriendelijk is geweest om deze met ons allen te delen ;)

 

Gr. ysco..

Ik ga deze even vergelijken met de override die ik heb gemaakt. Misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien. Thanks :)

Edited by scorpionsworld (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...