Jump to content

Besøgstal virker ikke efter opdatering til 1.6.0.8?


BPCykler

Recommended Posts

Jeg har et irriterende problem, der opstod efter at jeg opdaterede min Prestashop fra version 1.5.6.0 til 1.6.0.8 igennem one-click-upgrade modulet. Men lige siden opdateringen, har besøgstallet på hjemmesiden under Statestik, være 0. Det ved jeg ikke passer, for det var i snit ca 100 pr dag inden jeg opdaterede, og jeg har bedt kammerater om at gå ind på siden for at se om jeg kunne se det, hvilket ikke blev registreret. Udover dét, så virker siden fint, og jeg har endda haft en ordre igennem en af dagene, selvom besøgstallet siger 0 for den dag også.

Jeg kunne ikke finde nogen løsning på dette problem til version 1.6.0.8 da jeg søgte rundt, så håber der er nogen her inde der kan være behjælpelige? Det er nemlig et ret stort problem for mig, da jeg bruger besøgsantallet meget til at se effekten af forskellige tiltag jeg laver. :/

 

Jeg bruger standard theme.

Jeg har vedhæftet et billede af hvordan min statistik side ser ud.

post-719429-0-67182800-1404806265_thumb.jpg

Edited by BPCykler (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det er sikkert endnu en af utallige fejl i 1.6 versionerne.

Det er ikke ret mange på det danske forum, som har opgraderet endnu.

Jeg synes, du skal oprette en bug rapport.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

F.Y.I:: Du kan ikke bruge de indbyggede statistikker om besøgstal til en dyt - de tæller diverse søgebots med, så du kan have 1000 besøgende på en dag iflg. statistikken i PrestaShop, men reelt have 20 fysiske besøgende. Jeg har mange kunder, der er blevet skuffet på den måde.

 

Så brug Google Analytics (installer Google Analytics modulet og opsæt en konto, så du kan indsætte ID. Den indbyggede statistisk for besøgstal har aldrig virket (siden version 1.2.5 som jeg startede med).

Link to comment
Share on other sites

F.Y.I:: Du kan ikke bruge de indbyggede statistikker om besøgstal til en dyt - de tæller diverse søgebots med, så du kan have 1000 besøgende på en dag iflg. statistikken i PrestaShop, men reelt have 20 fysiske besøgende. Jeg har mange kunder, der er blevet skuffet på den måde.

 

Så brug Google Analytics (installer Google Analytics modulet og opsæt en konto, så du kan indsætte ID. Den indbyggede statistisk for besøgstal har aldrig virket (siden version 1.2.5 som jeg startede med).

 

Jeg er fuldstændig enig. Og hvis du udnytter Google Analytics målstyring (hvor du sætter særlige målere på bestemte sider, f.eks. din check-out side), så får du yderligere information om hvordan kunder bevæger sig rundt og hvordan dine ændringer på siden slår igennem (eller ikke slår igennem) overfor kunderne. 

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for alle tilbagemeldingerne! Jeg har kigget lidt på det Google Analytics, men troede at der bare skulle ændres noget i en kode til Prestashop's eget stitistik modul, så jeg har ikke gået videre med det. Men det får jeg oprettet nu, tak for tippene! :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...