Jump to content

Bedste løsning mht. blog


colorrush

Recommended Posts

Jeg vil gerne have en blog sat op på en prestashop jeg arbejder på, men jeg har ikke den store erfaring med blogs i kombination med Prestashop.

 

Jeg har tænkt på disse måder at gøre det på:

 

- At købe et blog modul

- Lægge en Wordpress på www.minside.dk/blog

- Lægge en Wordpress på blog.minside.dk

 

Hvilken af dem er den bedste måde at gøre det på efter jeres mening, og hvorfor? Hvad har i gjort?
Tænker mest hvad der er bedst mht. SEO

 

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok gå efter WordPress bloggen - men kender heller ikke rigtig til nogle gode PrestaShop moduler til blogs. Fordelen ved WordPress er, at den jo kører uafhængigt af shoppen, så du skal ikke bekymre dig over at miste indhold ved en evt. opgradering. Ulempen er vel, hvis du gerne vil have den til at ligne shoppen - så skal WordPress styles.Og så lige det faktum, at WordPress ofte opgraderes og de plugins man installerer ligeså - så der er noget vedligehold.

 

Teknisk vil adressen blive: blog.dinshop.dk (som subdomæne), du kan ikke lave dinshop.dk/blog

 

SEO-mæssigt tror jeg ikke det gør den store forskel om det er modul eller separat blog, hvis du virkelig skal have en effekt her, skal du have et helt andet domæne, på et helt andet webhotel (vist også gerne med anden ejer, hvis man er virkelig pernippengryn). Men det kan nogle SEO-eksperter måske bekræfte/afkræfte.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...