Jump to content

Problemer med voucher


creepylittlemonster

Recommended Posts

jeg bruger block newsletter modulet til at få folk til at tilmelde sig, og giver dem en voucher på 15% hvis de gør det. Det virker fint at tilmelde sig, men når man indtaster koden ved checkout siger den at kuponen er ugyldig. Er der noget der har oplevet samme problem og evt ved hvad der er galt?

Problemet kan ses: her

Håber der er nogen der kan hjælpe!
Kim

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej Kim (aka) creepylittlemonster ...

Hurtigt input herfra - mest fordi vi møder mange internet webshop ejere, der ikke tænker over at Danmark har ret skrappe regler. Nu er Internettet jo stort og det er nok ikke lige det de går og roder med hos ombudsmanden hele tiden for at efterse...
Men det skader jo aldrig at kende lidt info - nok snak her er et citat og par links:
---
"Samtykket bør være en aktiv handling fra forbrugerens side, således at forbrugeren ikke forpligtes ved passivitet, eksempelvis ved at en acceptrubrik er udfyldt på forhånd.

Det må ikke stilles som betingelse for at indgå en aftale, at forbrugeren skal acceptere at modtage markedsføring.
det "
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/internettetehandel#2
---

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/spamvejledning

---

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/konkurrencer

---

Lidt gammel men meget fin lille artikel:
http://www.ebrev.info/blog/maa-jeg-bruge-denne-e-mail-adresse/

---

God læsning - det er lidt trægt noget af det :)
Jeg håber det måske giver ide til at ideer vi synes er fede er ikke altid det ombudsmanden synes er fedt ;P

MVH
Marco

Link to comment
Share on other sites

Hej Marco,

Jamen tak for tippet.. Var faktisk ikke klar over at det ikke er tilladt. Dvs. i stedet for at tilbyde folk rabat hvis de tilmelder sig, skal man lade dem tilmelde sig normalt først og derefter i velkomst emailen give dem en rabatkupon som tak.? Det må da være lovligt.. ;-)

Men hvis du har mere feedback er det da yderst velkomment!!

Kim

Link to comment
Share on other sites

Hej Kim

Jeg må tilstå at jeg heller ikke kan sige med bestemthed hvorledes dette citat skal fortolkes - jeg ville nok skrive til ombudsmanden og spørge under pseudonym self. ;)

Vi har blot før frarådet at benytte sådanne tiltage for at være på den sikre side. Nu har jeg ikke personligt kommet så langt som til at skrive til ombudsmanden selv. Men det var måske en ide til efter weekenden - jeg smider noget i tråden her hvis jeg får et forståeligt svar - kan vist nok tage noget tid så vidt jeg erindrer.

Tjekkede ellers lige jeres side - virkelig lækkert lavet - det må jeg sige flot...

God weekend
Marco

Link to comment
Share on other sites

Jamen tak for de fine ord!!! Det har været hårdt at hive prestashop ud af sine normale skal, men det er sgu meget fedt at arbejde i når man lige lærer opbygningen at kende..

Min kunde spurgte faktisk hendes advokat omkring det at tilbyde rabat i nyhedsbrevet, og han sagde at det er 100% lovligt. Så det burde være okay.. Med mindre forbrugerombudsmanden synes noget andet selvfølgelig...

Link to comment
Share on other sites

Hej
ok super med tilbagemeldingen. Jeg skrev til ombudsmanden i mandags - så må vi se hvornår der dukker et svar op. Så smider jeg det lige ind her.

Ja jeg synes Prestashop virker lovende - jeg havde ikke arbejdet med den før og skulle lige vænne mig til opbygningen.
Det jeg er mest imponeret over er selve brugerfladen i admin delen - den er trimmet godt til at ganske almindelige (ikke IT erfarende) brugere kan drive deres forretning uden hverken at drive dem selv til vanvid eller supporten ;P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...