Jump to content

(LØST) Hvordan opretter jeg "Max 2 stk til tilbudsprisen" ?


BPCykler

Recommended Posts

Jeg har søgt rundt og kunne ikke finde svar på dette, så håber der er en venlig sjæl der kan være behjælpelig med at løse mit problem:

 

Jeg er ved at forberede en kampagne på min webshop, og til det vil jeg gerne undgå hamstring ved at begrænse antallet af varer man kan købe til tilbudsprisen.

 

Eksempel:

Vare "x"

Normalpris 100,- pr stk.

Tilbudspris: 50,- pr stk

Max antal til tilbudspris: 2 stk.

Dvs pris ved køb af 3 stk: 2*50,- + 1*100,- = 200,-

 

Jeg har prøvet at gennemskue prisreglerne for kurv og katalog, men kan kun lave det via rabatkoder der skal indtastes, og det er ikke en mulighed for mig.

 

Det skal lige tilføjes at jeg har alle mine varer stående med den vejledende udsalgspris som grundpris, og så har jeg inde under "pris" på hver vare, manuelt indtastet en rabat for at få prisen ned på det jeg gerne vil sælge det for, og dermed vise hvor meget kunden sparer i forhold til de vejledende priser. Ved løsning af ovenstående problem, skulle det gerne være disse billigere priser som stk nr 3 ville gå hen og koste.

 

Eksempel:

Vare "x"

Vejledende udsalgspris: 150,-

Min normale pris 100,- pr stk.

Tilbudspris: 50,- pr stk

Max antal til tilbudspris: 2 stk.

Dvs pris ved køb af 3 stk: 2*50,- + 1*100,- = 200,-

Og altså ikke: 2*50,- + 1*150,- = 250,-

 

Det er lidt af en smørre, men jeg håber det er muligt på en eller anden måde.

En anden mulighed kunne også være at begrænse antal det er muligt for hver kunde at købe, således at det ikke engang bliver muligt at købe mere end de 2 stk til tilbudsprisen, også selvom kunden gerne ville købe nr 3 til normalprisen. Selv hvis det første skulle være muligt, vil jeg også meget gerne vide hvordan man gør dette, for det får jeg helt sikkert brug for en anden gang.

Jeg bruger Prestashop 1.5.6.0 lige pt.

Edited by BPCykler (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...