Jump to content

Fjerne redirect 100%?


BPCykler

Recommended Posts

Hjælp! Jeg har et kæmpe problem med min webshop.

Jeg har Prestashop 1.5.6.0 på Meebox webhotel.

Problemerne startede da jeg købte et nyt domæne jeg ville flytte webshoppen over på.
Det gjorde jeg ved at logge ind i CPanel og lave en Redirect.

Men jeg fortrød og ville slette denne redirect for at få det tilbage på det gamle domæne. Det er bare umuligt at fjerne den Redirect?

Når jeg logger ind på CPanel og går ind under Redirect, så kan jeg trykke på "delete" ude i højre side, men de forsvinder bare ikke af det. Så det jeg gjorde var at oprette en ny redirect der bare førte over på samme side igen, for så forsvandt den gamle redirect.

Mit problem ligger i at lige siden jeg har rodet rundt med dette, så virker min webshop ikke. Nogle gange når jeg går ind på siden, så er der et stort spørgsmålstegn på billederne af mine varer, og når jeg trykker på et hvilket som helst link, så siger den "fejl 404". Og andre gange så er billederne fine, men når man trykker på en hvilken som helst vare, så siger den "siden findes ikke".

Jeg har læst og læst men kan ikke finde noget der hjælper. Det eneste jeg har fundet der hjalp en lille smule, var at gå ind og slukke for "Brugervenlige URL" og derefter tænde det igen. Så virker siden nogle gange lidt igen, men det ryger efter kort tid direkte tilbage i det gamle problem.

 

Jeg går ud fra at hele problemet kan fjernes ved helt at fjerne alle Redirects der er lavet, for der var ingen problemer inden jeg fik oprettet sådan nogle. Men jeg er bestemt ingen haj til kodning, så jeg aner ikke hvilken fil der skal ændres, og til hvad for at få det fikset. :S Meebox support sagde at fejlen ligger i htacces filen, og jeg kan også godt se at der ligger nogle redirects der inde, men aner ikke hvad der skal fjernes eller omskrives for at fjerne det. Jeg har forsøgt at fjerne alle linierne der siger noget om redirect, men de oprettede bare sig selv igen automatisk..

 

Hjemmesiden er mit brugernavn med "www." foran og ".dk" bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Du skal starte med at oprette en ticket hos Meebox og bede dem slette de redirects for dig, som du ikke selv kan slette.

 

Jeg har oplevet, at når man opretter én redirect hos dem, så opretter "systemet" selv utallige flere (som minder meget om de kodelinier du kan finde i din .htaccess). Og det har ganske rigtigt ikke nogen effekt at prøve at slette dem selv hos Meebox.

 

Når de har slettet de redirects, der ligger i cpanel, skal du have peget dit domæne uden www over på domænet med www (pt. svarer de begge når man pinger dem i en kommandoprompt - den ene skal svare med en forward adresse). Dette skal være en 301-redirect - kan dog ikke huske hvad de kalder dette - prøv at kigge efter en webforward eller CNAME

 

Du skal ligeledes sikre dig, at du har sat shoppen til at bruge www-udgaven af domænet, hvis det er denne, du ønsker at benytte. Dette tjekker du under Præferencer - SEO og URLs. Dog ser det ud til, at shoppen fint nok sender videre til www-domænet. Men man bør altid lave 301-redirect på domænet uden www alligevel

 

Når du har styr på ovenstående, så gå ind og tryk gem på din side med SEO-venlige URLs - så opdaterer din .htaccess fil

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...