Jump to content

Sprogspørgsmål


TennisDK

Recommended Posts

Hej Prestashop Danmark!

 

Jeg er i gang med min første shop, men har et par spørgsmål:

 

1. Er der nogen nem måde at oversætte front office moduler og indhold til dansk? Jeg har installeret den danske sprogpakke, men jeg har bare til front office over 1100 strenge at oversætte. Mange af modulerne er standard moduler.

 

2. Min shop er på dansk og engelsk. Jeg har derfor kategorier på dansk og engelsk, men hvordan gør jeg så de ikke bliver vist på begge sprog? Så f.eks. de danske kun bliver vist på dansk?

 

3. Hvis jeg har et produkt eller kategori der hedder football på engelsk, og derefter klikker på det danske sprog, hvordan får jeg den til at skifte korrekt over til "Fodbold" i url'en og viser indholdet på dansk? Lige nu får jeg blot en fejlmeddelelse og blot side.

 

4. De permanente links i toppen (Over topmenuen) - Disse skal rettes direkte i koden, men hvor sikre jeg at de også bliver oversat? Det sker måske automatisk i forbindelsen med oversætning af front office?

 

5. Når jeg via. themet uploader mit logo i backoffice, så går det fint i backenden, men på frontend viser den blot dette spørgsmålstegn fremfor logoet?

 

PFT :-)

post-797729-0-50554100-1400446891_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Bud på svar:

 

1: Det danske sprogmodul bør give dig alle oversættelserne til standard tekster i PS. Hvis der mangler 1100 oversættelser er dit sprogmodul forkert installeret.

 

2: Der vises kun et sprog. I multi-sprog PS skal du eksplicit taste hvert enkelt sprogs tekster ind. I BO vælger du sprog ved at klikke på det lille flag der er ud for hvert felt.

 

3: På samme mode om i svar 2. Du kan i kategoribeskrivelsen/produktbeskrivelsen angive en sprogafhængig brugervenlig URL.

 

4: De permanente links oversættes i de tilhørende moduler og via sprogpakken. De er ikke en del af koden - heldigvis.

 

5: Prøv at nulstille din cache

Edited by TorbenRune (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...