Jump to content

total nyhedsbrevbegynder.


briped

Recommended Posts

Er der noget jeg er hysterisk angst for, så er det at komme til at spamme mine potentielle kunder. På trods af at jeg har haft webshop i mange år har jeg faktisk aldrig udsendt et eneste nyhedsbrev, men nu har jeg for få uger siden åbnet en ny version af sm-shop.dk, og går med mange tanker om udvikling og generel forbedring.

 

En af tankerne omhandler nyhedsbreve. Situation:

 

Jeg har en del gamle tilmeldinger (fra 2008 og frem) og nogle få friske. Fælles for dem er at jeg ikke har brugt dobbelt opt-in. D.v.s. jeg kan ikke være sikker på at de ikke er blevet tilmeldt af morsomme venner. Mailchimp råder mig i den situation til at sende en mail ud til samtlige tilmeldte og bede dem bekræfte at de stadig har interesse i at høre fra mig, så det vil jeg gøre.

 

Men, inden jeg gør det vil jeg gerne opsætte et dobbelt opt-in system.

 

1/ Kunden tilmelder sig nyhedsbrev.

2/ Kunden modtager mail med link som han/hun skal klikke på for at bekræfte.

3/ Kunden klikker, og jeg har en 100% troværdig og bekræftet liste.

 

Jeg har oprettet mig som bruger på mailchimp, og læst en del derinde, men det er ikke lykkedes mig at finde ud af hvorvidt man kan opsætte denne løsning hos dem, eller rettere, via deres modul. 

 

Er der evt. nogen herinde der ved om der findes et modul der kan løse problemet? Måske kan man som workaround i modulet blocknewsletter tilpasse sin automail så denne indeholder et link, eller helt lavpraktisk i mailen bede kunden om at besvare med et 'ja tak' i emnelinjen? Hvad synes I? Hvad gør I?

 

På forhånd tak,

Britta

Link to comment
Share on other sites

Mailchimp har som standard dobbelt opt-in. Den eneste måde man kan komme uden om det, er ved manuelt at bestemme at tilmeldinger via deres api ikke skal bekræfte tilmeldingen.

 

Prøv at tilmeld dig din egen liste og se om du ikke får en mail om at du skal bekræfte :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...