Jump to content

[module] Beslist Conversie Pixel 1.4, 1.5, 1.6


Recommended Posts

Inleiding

Aan de hand van deze pdf http://cl.beslist.nl/pdf/Conversiepixel.pdf heb ik een module ontwikkeld voor het conversie pixel script van Beslist.nl/.be

 

Module

Deze module voegt op de bedankt pagina, van prestashop, het script toe van Beslist.nl/.be

 

Update (Zaterdag 24 Mei 2014)

De Prestashop 1.5-1.6.0.6 module is nu multistore compatibel.

 

Update (Donderdag 13 November 2014)

Module getest geweest op 1.6.0.9 default prestashop installatie. Zie screenshot Prestashop 1.6.0.9

 

Update (Maandag 17 November 2014)

Module voor prestashop 1.5-1.6.0.9 is geüpdated met het nieuwe beslist script (V2)

- Script geüpdated

- Logo toegevoegd

- Description Ident aangepast

- Minor fixes

- Nieuwe foto geüpload front Prestashop 1.6

 

Note: Module voor prestashop 1.4 is nog niet geüpdated met laatste nieuwe beslist script.

 

Update (Maandag 16 Februari 2015)

Zoals te lezen in de conversiepixel.pdf de unieke code van de variable (setOrderProducts) moet de zelfde zijn als deze in de datafeed vandaar deze update:

- Gebruik van product ean13 of upc, product unieke code, indien beide leeg zijn wordt er gebruik gemaakt van het product id.

Aanpassingen gebaseerd op het product feed voorbeeld van beslist > http://cl.beslist.nl/assets/feed-voorbeelden/handleiding_datafeed.pdf

 

Download

Prestashop 1.4: beslistconversionpixel(prestashop 1.4).zip

Prestashop 1.5-1.6.0.9: http://benny.van-der-stee.be/download/beslistconversionpixel.zip

 

Gebruik

Na de installatie kan de module geconfigureerd worden om te testen. Daarna kan de module ingesteld worden voor normaal gebruik.

 

Schermafbeeldingen

Back Office:

post-797140-0-34623000-1400254147_thumb.png

Back Office Config:

post-797140-0-96683500-1400254186_thumb.png

Front:

post-797140-0-48435400-1400254227_thumb.png

 

Front Prestashop 1.6:

post-797140-0-78887100-1416251065_thumb.png

 

Mocht je interessen hebben in de source code of kan je de code optimaliseren => https://github.com/bvanderstee/beslistconversionpixel

beslistconversionpixel.zip

Edited by bvanderstee (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Beste Benny,

 

Dat ziet er fantastisch uit. Ondanks dat je aangeeft dat het voor prestashop 1.6.0.6 is, heb ik hem geprobeerd voor 1.6.0.9. Daar werkt het niet op. Zijn er plannen om het daarvoor beschikbaar te maken of is er een manier waarop ik deze module compatible kan maken/

 

Bedankt alvast.

 

Met vriendelijke groet,

 

Rogier

Link to comment
Share on other sites

Beste Benny,

 

Dat ziet er fantastisch uit. Ondanks dat je aangeeft dat het voor prestashop 1.6.0.6 is, heb ik hem geprobeerd voor 1.6.0.9. Daar werkt het niet op. Zijn er plannen om het daarvoor beschikbaar te maken of is er een manier waarop ik deze module compatible kan maken/

 

Bedankt alvast.

 

Met vriendelijke groet,

 

Rogier

 

Hey Rogier

 

Bedankt voor de feedback!

 

Ik zal zo snel mogelijk een update voorzien naar 1.6.0.9.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi,

 

Ik probeer ook met deze nieuwe versie te werken, ik gebruik nu nog versie 1.2

De testfase doet het prima, maar zodra ik het activeer met de Beslist-code  gaat het mis bij Beslist.

Daar komt geen informatie binnen van de "echte" order, de "test" order komt bij Beslist wel keurig binnen.

Ik werk met PrestaShop™ 1.5.6.2

Mvg,

Edited by spacestar (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

Ik probeer ook met deze nieuwe versie te werken, ik gebruik nu nog versie 1.2

De testfase doet het prima, maar zodra ik het activeer met de Beslist-code  gaat het mis bij Beslist.

Daar komt geen informatie binnen van de "echte" order, de "test" order komt bij Beslist wel keurig binnen.

Ik werk met PrestaShop™ 1.5.6.2

 

Mvg,

 

Hoe is de configuratie van de module als je hem voor productie wil gebruiken?

 

Config zou zo moeten zijn:

  • Identificatie (indent) leeg laten
  • Conversion test? op Nee

 

Normaal moet je die beslist code niet invullen in het identificatie veld vermits beslist op domeinnaam gaat checken en die wordt default meegegeven, enkel als je Identificatie invuld wordt dat meegegeven.

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

Bedankt, ik had de Beslist code dus WEL ingevuld.

Ga dat nu aanpassen!!

 

Bedankt voor deze mooie module......

 

Ze hebben blijkbaar hun script aangepast, heb de documentatie nog eens gelezen.

 

Mocht het nog niet werken dan zorg ik ervoor dat het nieuwe script van beslist in de module komt.

Link to comment
Share on other sites

Hi Benny,

 

Wat ik gedaan heb, is met FTP de map beslist..... in de map modules gezet. Toen naar de back-office om de module te installeren. Deze wordt wel gevonden, maar na installeren zie ik:

 

De volgende module(s) waren niet goed geïnstalleerd:

  • beslistconversionpixel : 
        The version of your module is not compliant with your PrestaShop version.

 Thema is:

 

default-bootstrap version 1.0

Ontworpen door PrestaShop

 
Is er een andere  manier om deze module te installeren? Of doe ik iets mis?
 
Groeten,
 
Rogier
Link to comment
Share on other sites

Heb nog een vraag.

 

Hoe zit het met annuleringen van orders?

Gister bestelde iemand voor 60 euro, kassa voor Beslist,

maar de order werd daarna geannuleerd en geld moest terug.

Wordt dat ook dan weer recht gezet bij Beslist??

 

Mvg.....

 

Op die vraag kan ik niet direct een antwoord geven.

 

Je zal dit misschien best eens aan Beslist zelf vragen. In de documentatie staat niets over annulatie van bestelde orders...

Link to comment
Share on other sites

Via Prestashop(te vinden in de Module TAB) heb ik de module als ZIP file geinstalleerd. Ik ga ervanuit dat hij dan nog niet actief is. Aangezien er + installeren staat als ik hem in de module lijst zie staan. Druk ik op +installeren krijg ik weer dezelfde melding:

 

De volgende module(s) waren niet goed geïnstalleerd:

  • beslistconversionpixel : 
        The version of your module is not compliant with your PrestaShop version.
Link to comment
Share on other sites

 

Via Prestashop(te vinden in de Module TAB) heb ik de module als ZIP file geinstalleerd. Ik ga ervanuit dat hij dan nog niet actief is. Aangezien er + installeren staat als ik hem in de module lijst zie staan. Druk ik op +installeren krijg ik weer dezelfde melding:

 

De volgende module(s) waren niet goed geïnstalleerd:

  • beslistconversionpixel : 

        The version of your module is not compliant with your PrestaShop version.

 

 

Je Prestashop versie is 1.6.0.9 als ik me niet vergis?

 

Welke versie van de module heb je gedownload?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...