Jump to content

Prijs BTW wordt niet berekend


Recommended Posts

Hallo, 

Ik ben bezig om een webshop te vullen met produkten, ben niet handig met dit soort dingen, dus ik probeer mijn probleem in jip en janneke taal uit te leggen. 

Als ik een produkt wil toevoegen, en ik in het tabblad prijzen ben, en de juiste BTW regel selecteer NL standard rate 21%, dan berekent hij deze niet in de prijs door. 
Ik heb al meerdere keren de belastingen en BTW regels opnieuw ingesteld, dit moet nu goed staan volgens mij. 

Toch krijg ik bij het tabblad prijzen steeds deze foutmelding:

U moet of een excl. btw prijs invoeren of een incl. btw prijs instellen. Het veld zal automatisch berekend worden.

 

Hij lijkt de netto verkoopprijs en de verkoopprijs met btw niet goed te verwerken. 

Want als ik bv bij verkoopprijs met btw 100 euro zou typen, zou die bij netto verkoopprijs 79 euro moeten typen lijkt me. 

Maar als ik in 1 van de vakken 100 euro typ, wordt die waarde meteen overgenomen in het andere veld. 

 

Uiteindelijk krijg ik steeds deze melding:

Bruto verkoopprijs 100.00 € (incl. BTW) 100.00 € (excl. BTW)

 

Ik heb versie 1.6.0.6

Ik weet niet wat ik nu verkeerd doe en hoe ik dit goed ingesteld kan krijgen. Via Google kon ik op zowel het nederlandse als engelse forum geen antwoord op dit probleem is. Ik hoop dat er iemand mij kan helpen en dit op een eenvoudige manier kan uitleggen aan mij. 
Alvast heel erg bedankt!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Bij berekend hij de prijs ex. btw helemaal niet.

En als ik de verkoopprijs invul en het product vervolgens opsla, slaat hij de prijs niet op en staat er weer €0. (de rest van de informatie wordt wel opgeslagen)

 

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

Ik had dit ook en heb dit probleem zojuist opgelost. Bij mij stond het land niet gekoppeld aan het tarief. Wat ik heb gedaan - na een hoop geklooi - is alle tarieven eruit mikken bij zowel Localisatie/Belastingen als Localisatie/BTW regels (ik gebruik alleen NL) en vervolgens alles opnieuw importeren. 

 

Dit doe je in de backoffice bij Localisatie/Localisatie/Importeren localisatiepakket. Vink aan wat je nodig hebt en hop, het werkt weer.

 

Wel bij Belastingen even "BTW inschakelen" en "BTW weergeven in winkelwagen" aanzetten.

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...