Jump to content

[Løst] Backup fra en shop til en anden, leder efter filer, der skal ændres!


kamillaDK

Recommended Posts

Hej alle.

 

Jeg håber, I kan hjælpe mig med følgende problemstilling:

 

Jeg/vi har en test-shop, som jeg har arbejdet længe på (ps version 1.6.0.6 fra 11. april).

 

Nu fik vi så oprettet et nyt domæne hos one.com (til den rigtige butik), som også fik installeret den nyeste prestashop fra 7. maj.

 

 

Alt det arbejde, jeg har lavet i test-shoppen, ville jeg overføre til den nye. Til at starte med, databasen:

 

Jeg fulgte de anviste trin, man skal følge, for at lave en DB backup og brugte de gode råd her: http://www.prestatips.dk/opsaetning-og-brug-af-prestashop/backup/ 

 

DB backuppen blev så uploadet under "Import" i phpMyAdmin for den nye shop. Og det lykkedes.

 

 

Efterfølgende kopierede vi filerne fra ftp-serveren på test-shoppen og lagde op på den nye shop's ftp-server (overskrev disse).

 

Nu var der selvfølgelig en masse links, der pegede tilbage på test-shoppens url i sql-databasen (bl.a. i filerne ps_configuration og ps_shop_url), og de er nu rettet til den nye shops url.

 

 

Og her kommer så spørgsmålet:

 

Er der flere filer (end de nævnte samt config/settings.inc.php), som vi skal rette i?

 

Er der et sted, vores login-oplysninger ligger? Kan der gemme sig flere filer, der peger på den gamle test-shop et sted?

 

 

På forhånd tak, 
Kamilla

 

Edited by kamillaDK (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok ikke bruge den guide jeg har skrevet vedr. backup til dit scenarie, for det er den slet ikke tænkt til. I stedet burde du nok opgradere shoppen på det gamle webhotel og så flytte denne.

 

Og jeg ville så heller ikke anbefale hverken version 1.6 eller one.com til en ny shop - men det er en helt anden sag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den eneste fil, der skal umiddelbart rettes i, er config/settings.inc.php. Og så skal du have dine billeder med fra img/p. Resten rettes i databasen. Virker det ikke?

 

/Kjeld

Jo, det virker nu, men ville sikre mig, jeg ikke havde overset andet.

Nu har jeg så bare problemer med at overskrive SIRET til CVR nummer på 8 cifre (fremfor 14 for det franske siret nummer)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke lige, hvor du finder SIRET nummer henne og hvor sammenhængen med CVR-nr. opstår?

 

Du bør under alle omstændigheder oprette en ny tråd om det og sætte denne tråd til løst - ellers bliver tingene ret hurtigt rodet for andre, der leder efter en løsning på backup som din oprindelige tråd jo handler om.

 

Se hvordan du ændrer tråden til løst på forsiden af forum

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...