Jump to content

Filtrer efter egenskaber (features)


Prestawise

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Det er ikke attributes men features (egenskaber).. Hvis man kigger i backoffice er det muligt at lave nogen værdier (height, weight, etc), som vises under data sheet på produkt siden.

 

Det er disse værdier, jeg gerne ville kunne filtrerer efter.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke attributes men features (egenskaber).. Hvis man kigger i backoffice er det muligt at lave nogen værdier (height, weight, etc), som vises under data sheet på produkt siden.

 

Det er disse værdier, jeg gerne ville kunne filtrerer efter.

Det eneste sted du kan definere højde, bredde vægt osv. er i fragt-egenskaberne på en vare. Disse egenskaber går udelukkende til beregning af forsendelsemetode og omkostning, og ikke til sortering. Jeg tvivler på, at der findes moduler eller løsninger som bruger disse parametre.

 

Du kan selvfølgelig modificere det eksempel jeg linker til, og som går på at ændre i ORDER BY i Product.php, således at sorteringen sker på fragtegenskaber - det brude være overkommeligt. 

 

Om det er fornuftigt at gøre - frem for at definere attributter - er en anden sag. Mit forslag vil være, at du bruger fragtegenskaberne til de de skal bruges til, og så definere attributter til de egenskaber du vil bruge til at definere / sortere produktet. 

Link to comment
Share on other sites

Ah, du har ret. Troede et øjeblik, at det var de samme - men det er to forskellige ting. 

 

Men svaret er egentlig det samme. Du må ind og modificere i Product.php.

Men det kræver at du kender database strukturen og kan skrive SQL og joine de rigtige tabeller for at kunne lave en ORDER BY.

 

Jeg tror faktisk ikke at det er nogen uoverkommelig opgave. 

Link to comment
Share on other sites

PSs databasestruktur kan man se her: http://www.daveegerton.com/assets/images/database-schema-prestashop.png

 

Du skal ned i nederste højre hjørne (det laksefarvede område). Her kan du se, hvordan Feature tabellerne spiller sammen. Det minder om attributter styringen, men er egentlig simplere, fordi der ikke som for attributter er et Impact felt.

MEN, man skal stadig have fat i  feature navnet, og i værdien for at kunne sortere. Join kan ske mellem feature_product og product over id_product. 

Sprog behøver du nok ikke, med mindre der skal være forskel på sorteringen i forhold til FO sprogvalg.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...