Jump to content

[Løst] Nybegynder spørgsmål om opbygning


Henrik_F

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg er ny her i forummet og er begyndt at arbejde med Prestashop, som jeg synes er rigtigt godt.

 

Men lige nu er jeg stødt lidt imod en mur og vil høre om der var en som måske kunne hjælpe mig med.

Hvis man er på forsiden og trykker videre via et link til en underkategori (f.eks. "Home" -> "varetema 1" -> "varetema 1" underkategori) og her kunne jeg godt tænke mig at der skulle være billeder af alle varerne som hører til "varetema 1" og ved tryk kommer man over til den ønskede vare (ligesom her: http://www.delightsdirect.co.uk/ShowProducts.aspx?PageID=1902&pmo=cakeaccess ).

 

Findes der et modul til dette eller kan man gøre det manuelt?

 

Med venlig hilsen

 

Henrik

Edited by Henrik_F (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Velkommen til forum.

 

PrestaShop viser kategoribilleder, når man klikker på en kategori eller underkategori (og hvis der er uploadet et billede) og kategorilister som indeholde varerne. Det er themet der bestemmer, hvordan varerne præsenteres. Jeg forstår ikke helt navigationen i den shop, du linker til - jeg synes det er unødigt mange klik for at komme ind og se en vare, så jeg synes faktisk slet ikke, det er hensigtsmæssigt. Måske forstår jeg ikke helt dit spørgsmål?

 

Det vil også være en stor hjælp, hvis du oplyser et link til din shop samt versionsnummer - evt. som din signaturtekst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er måske også lidt usikker på hvad det er du vil, men måske er det fordi det bare er ganske simpelt. Hvis du tildeler billeder til dine varekategorier (dem alle sammen), og du så grupperer i et hieraki af varekategorier, så vises kategori billederne som på eksemplet du linker til - det er standard Prestashop.

 

Men, men, jeg må give Prestafan1234 ret: Det er ikke nogen særlig god måde at lokke kunder til vare på. Der er simpelt hen alt for mange klik. MAX 2 KLIK til varer og gerne færre (0 eller 1 klik), ellers taber du kunderne lynhurtigt. Jeg er selv ret hårdhudet hvad angår upraktiske webshops, men den du linker til er godt nok ond - jeg blev helt i tvivl om det overhovedet virkede, og da jeg så endelig nåede ned til varerne havde jeg fuldstændig glemt hvordan jeg var kommet der ned = umuligt at genfinde varer, og det duer absolut ikke. Slet ikke hvis shoppen også skal inspirere dig med en masse forskellige muligheder til løsning af samme behov.

 

Næsten alle PresteShop shops bruger muligheden for kategoribilleder, og lidt afhængigt af temaet ud bruger vises de i større eller mindre størrelse. Jeg har brugt en del energi på designet af vores egen shop, og du kan se et eksempel på hvordan underkategorierne dukker op neden under top kategoriens (store) billede: http://shop.cremebrulee.dk/index.php?id_category=11&controller=category&id_lang=7 

 

Neden under "Underkategorier", kan du så vælge også at lægge varer, så du altså både har opdelingen i underkategorier og fortsat kan trække (udvalget) varer op i hierakiet. 

 

Designet på vores side er i øvrigt ikke et færdigkøbt, men er komponeret specielt. Læg f.eks. mærke til, hvordan alle side-menuerne først dukker op når du begynder at klikke på produkterne - forsiden i sig selv er helt "ren".

Vi har også selv lavet de fleste af kategori billederne, da vi ud over Creme Brulee butikken driver et fotostudie (www.bentivi.dk), som dog mest laver fotos til modeindustrien og modemagasiner. Men flotte og lækre fotos på webshoppen er fuldstændig afgørende for kundernes tillid og lyst til at købe. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...