Jump to content

Eksporter alle data til CSV-filer


k.hansen

Recommended Posts

Hej

Vi står i den situation at vi gerne vil opdatere til Prestashop 1.6.0.5 og i vores testshop gik selve opdateringen fint, men hele shoppen lignede bogstavelig talt "kong volmers røv" efter opdateringen. Selv BO så meget fornuftig ud, men FO var smadret fuldstændig. Det har en del med positioner at gøre. Da vi har været meget tilfredse med standardtemaet i 1.5.6.1 har vi blot lavet et par tilretninger i CSS i forhold til farver, animationer osv.,  men ikke noget himmelråbende vildt.

Det jeg søger er en nem måde at eksportere samtlige data fra produkter, kategorier, kunder, adresser, order og indkøbskurve til hver sin CSV-fil. Jeg har allerede fundet en SQL-query som henter alle produktdata ud i en CSV-fil. Dog mangler jeg stadig alt det andet. Den normale Eksport-funktion der findes i en visning eksporterer hele tiden de første 50 records der vises uanset hvad jeg foretager mig.

Jeg forestiller mig at jeg i SQL Manager kan trække alle informationer ud som CSV-filer.

Når jeg har alle data ude vil jeg opsætte en komplet ny shop i 1.6.0.5 med nyt layout og hvor der er styr på positionerne af de forskellige ting og derefter vil jeg importere alle data igen, men det kræver først at jeg får alle data med ud.

 

Er der nogen der kender en nem måde at hive alle data ud på?

Edited by k.hansen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke, der findes nogen nem måde at få alle data med. Jeg har i en shop trukket varer ud med en query i SQL-manager, men det er altså nogle heftige og lange scripts der skal laves og jeg tør slet ikke tænke på, hvor meget der ikke skal laves for at få alle de data med du ønsker. Der findes moduler der kan eksporterer varer og kunder.

 

Jeg var selv ude i samme problem, da min version 1.4 blev hacket gentagne gange og jeg skulle have en ny shop op at køre i version 1.5 og pga. at jeg var blevet hacket og ikke kunne finde og lukke hullet, ville jeg ikke opgradere min shop. Jeg havde så heller ikke lige tid til at undersøge en hel masse, da det jo skulle gå ret hurtigt med at få shoppen op at køre igen.

 

Der er et firma der tilbyder at konvertere data http://www.shopping-cart-migration.com/ dem kan du jo kontakte.

 

Kunderne får du i øvrigt ikke noget ud af at tage med, for de vil ikke kunne logge på, da kodeord er krypteret i databasen. Hvis du bruger Canins OPC modul er dette også underordnet, da folk bare kan købe som gæst og dermed godt kan registrere sig igen (men ja, de mister deres ordrehistorik, hvis de ellers bruger den til noget).

 

Hvis shoppen ellers fungerer korrekt efter opgraderingen, ville jeg helt klart kaste nogle kræfter i at placere modulerne korrekt fremfor at starte helt forfra, hvis det vitterligt blot er et spørgsmål om udseendet der ser lidt underligt ud. Det andet er en kæmpe opgave.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...