Jump to content

Recommended Posts

Wellicht is het u niet ontgaan maar ik had aardig wat problemen met de update van 1.5 naar 1.6. Dom dom dom, geen backups en alles een update gegeven. Ik ben er nu achter gekomen met een schone installatie van PS1.6 veel problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.

 

Met name de volgende problemen:

 

- omzetten van 2 kolommen naar 3 kolommen thema

- vertalingen in de winkelwagen

- vertaling problemen in de e-mails

 

Graag zou ik willen weten wie er wel succesvol overgestapt is naar 1.6 vanaf 1.5. ?

 

Ik ben er namelijk bang voor als de webshop die nu draait (en de komende 2 webshops) geupdate moeten gaan worden als we bijvoorbeeld een 1.7 versie gaan krijgen.

 

Wellicht dat ik iets vergeten ben of iets totaal verkeerd aangepakt heb. Het zou mij in ieder geval helpen en wellicht ook andere PS gebruikers.

 

Alvast bedankt!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Had ik ook, echt veel problemen vooral met mijn headers. ook ben ik mijn product feeds kwijt geraakt en moest helemaal opnieuw beginnen.. ben al 3 dagen bezig om de product feeds te maken voor beslist maar dat gaat niet meer lukken. hij blijf fouten geven. 

Link to comment
Share on other sites

ik heb ook last gehad, na een 1 click upgrade. kennelijk had filezilla met de backup niet alle files gekopieerd. daarom werkte de restore niet meer.

gelukkig had mijn provider hostdeal.eu nog een goede backup, die hebben ze terug gezet en na 5min werkte het weer

 

je kunt ook niet een nieuwe install doen en de bestaande datbank importen want dat geeft errors, die nieuwe databank heeft kennelijk een andere structuur 

 

de truuk hier wel in maar hoe conventeer je de databank naar 1.6? 

Link to comment
Share on other sites

ik heb ook last gehad, na een 1 click upgrade. kennelijk had filezilla met de backup niet alle files gekopieerd. daarom werkte de restore niet meer.

gelukkig had mijn provider hostdeal.eu nog een goede backup, die hebben ze terug gezet en na 5min werkte het weer

 

je kunt ook niet een nieuwe install doen en de bestaande datbank importen want dat geeft errors, die nieuwe databank heeft kennelijk een andere structuur 

 

de truuk hier wel in maar hoe conventeer je de databank naar 1.6? 

Niet. De meest effectieve methode zoals ik die gebruik is de /install/upgrade/upgrade.php gebruiken en deze eerst te testen op een preparatie/test-omgeving. Een paar maal testen op een testomgeving en de bevindingen gebruiken in een draaiboek om een productie-omgeving te upgraden werkt tot nog toe het meest effectief. Met een uurtje of 10 a 12 in manuren lukt een upgrade meer dan vaak succesvol.

Link to comment
Share on other sites

Wellicht is het u niet ontgaan maar ik had aardig wat problemen met de update van 1.5 naar 1.6. Dom dom dom, geen backups en alles een update gegeven. Ik ben er nu achter gekomen met een schone installatie van PS1.6 veel problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.

 

Met name de volgende problemen:

 

- omzetten van 2 kolommen naar 3 kolommen thema

- vertalingen in de winkelwagen

- vertaling problemen in de e-mails

 

Graag zou ik willen weten wie er wel succesvol overgestapt is naar 1.6 vanaf 1.5. ?

 

Ik ben er namelijk bang voor als de webshop die nu draait (en de komende 2 webshops) geupdate moeten gaan worden als we bijvoorbeeld een 1.7 versie gaan krijgen.

 

Wellicht dat ik iets vergeten ben of iets totaal verkeerd aangepakt heb. Het zou mij in ieder geval helpen en wellicht ook andere PS gebruikers.

 

Alvast bedankt!

Ik ben met hele winkel al weer een paar dagen over naar 1.6.0.6 

Dat gedoe met kolommen staat allemaal duidelijk beschreven in het Engelstalige forum, ik had het zo aan de gang.

Vervelend is wel dat ALLE category afbeeldingen overnieuw moeten worden gemaakt met de default vormgeving.

Link to comment
Share on other sites

Het "gedoe" met de kolommen is in een nieuwe installatie geen probleem. Vanuit 1.5 --> 1.6 alleen maar problemen. Resulterend in het compleet opnieuw opzetten van de shop.

Dat is nergens voor nodig, je kan nu per pagina de rechterkolom instellen(=gedoe) en ik heb mijn oude ontwerp zo kunnen overzetten naar de nieuwe default vormgeving.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...