Jump to content

{LØST] Multistore og billeder


Guest

Recommended Posts

I ledige stunder sidder jeg og øver mig med noget multishop på et par subdomæner, og er stødt ind i eet problem p.t.

 

Problemet er det samme i PS1.5.6.2. og PS1.6.0.5. Alle med standard themet.

 

Jeg har 2 "butikker" i samme butiksgruppe.

 

Jeg kan fint oprette beskrivelse, priser, antal (bruger den avancerede lagerstyring) og meget mere.

 

Jeg kan også fint uploade billeder..... Og her er så problemet. Billederne vises kun på butik nr. 1. På butik nr. 2 er der kun et spørgsmålstegn. I Backenden er billederne markeret til at skulle ligge på begge shops.

 

Fjerner jeg markeringen i BO for alle billederne på een bestemt vare på butik 2, så skriver den "No image avaiable" på den vare.

 

Med andre ord, den kan godt finde ud af, at der skal være et billede, men kan ikke finde billedet.

 

Hvad kan jeg have gjort galt?

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet at regnerere billederne igen - og evt. prøve at generere SEO-venlige URLs igen?

 

Jeg har samme setup for en kunde, hvor butikkerne dog ligger i hver sin gruppe - og her viser den fint billeder på de delte varer. Jeg ved ikke, om det kan være den ekstra butikgruppe der gør udslaget, da jeg ikke har prøvet med to ens shops i samme gruppe.

Link to comment
Share on other sites

Hej Ann,

ja de 2 ting har jeg prøvet.

 

Jeg har nu oprettet butik nummer 2 i sin egen butiksgruppe, så de to butikker nu ligger i hver sin gruppe.

 

Det hjalp ikke,

 

Jeg har endvidere prøvet at oprette en ny vare, og udelukkende ligge den på butik nr. 2. Kan stadig ikke se billederne.

 

Samme vare har jeg så ændret, så den også ligger på butik nr. 1. Sat hak ved billederne. Og så er de på butik 1.

 

Jeg overvejer lidt at starte helt forfra. Det er jo kun testbutikker.....

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg prøvet med 2 friske installationer, og med butikkerne i hver sin gruppe.

 

Det løste ikke problemet.

 

Er der andre bud?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Denne her lukkes.

Med Anns vejledning har jeg fået det til at virke.

 

Et at problemerne var, at jeg havde lagt dem på subdomæner. Det kan åbenbart ikke lade sig gøre.

Og så skal butik nr. 2 ligge som et parked domæne hos Meebox. Det var ikke lige gået op for mig.

 

Men nu funker det. Tak til Ann.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Og som supplement, så skal den butik, som er den bærende altid ligge i roden = være hoveddomænet.

Det var den ikke, så der skulle et hoveddomæneskift til hos Meebox.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...