Jump to content

Aktivera fakturaalternativ prestashop 1.6


Recommended Posts

Hej, är nybörjare på prestashop. Håller på att utforma min webbutik och har funderingar kring att aktivera fakturaalternativ till webbutiken.

Har valt "ja" för att aktivera faktura men finns inte det alternativet att välja när jag provar att göra en fejkorder? Jag förstod det som att det är någon inbyggd fakturafunktion i prestashop men det kanske behövs nån särskild modul till detta?

 

Tacksam för svar

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Gretegron,

 

Jag håller med dig förstår inte alls varför Prestashop inte har integrerat en fakturamodul alt. erbjudit en för köp, då dom erbjuder lösningen i Backoffice dessutom med valbar kredittid osv.

 

Det finns dock alternativ: http://addons.prestashop.com/en/payments-gateways-prestashop-modules/6350-payment-by-invoice-ps-15-16.html

 

Jag vet dock inte om det går att sätta kredittiden individuellt per kund, inte heller om fakturan aktiveras automatiskt eller manuellt.

 

Ni där ute som kan programmering, satsa på att göra en faktura modul som både fungerar för B2C och B2B.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag har gjort en modul som är kopplad till Billogram, http://moduler.extendus.se/prestashopmoduler/54-billogram-for-prestashop.html men kan även användas som en fristående fakturamodul om man vill. Fördelen med Billogram är att man får mycket snyggare fakturor än de som finns i PrestaShop, dessutom har man ingen bindningstid, man betalar ett fast lågt pris per faktura, har möjlighet till automatiska påminnelser och numera också en iOS-app. Jag har ingen koppling till Billogram, tycker bara det är en bra tjänst.

Link to comment
Share on other sites

Tack för svar

Vart hittar jag där man kan göra anpassningar i "templates" i modulen för banköverföring?

 

Förstår fortfarande inte varför man kan aktivera fakturaalternativ i back office, vad är funktionen till för om det ändå inte läggs till ett faktura alternativ för kunden i front office?

 

mvh Märet

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...