Jump to content

[Løst] Nyt Tema Til Min Shop


KimTheMan

Recommended Posts

Hej,

Jeg leger med tanken om at købe et nyt tema til min shop og har i den forbindelse nogle spørgsmål jeg håber nogen kan hjælpe med at besvare.

 

Bruger PrestaShop™ 1.5.4.1. ( og min nuværende shop er www.ithansen.dk ).
 

Hvis jeg vil skifte fra standart tema og købe f.eks. dette:

http://addons.prestashop.com/en/high-tech/8668-responsive-computers-store.html

 

  • Er der så noget jeg særligt skal være opmærksom på, for at få det til at virke uden de store ændringer?
    (har købt og bruger pt. disse moduler: Add To Cart Popup, Dublicated content handler, GLS Pakke Shop, One Page Checkout for PS 1.5, Quickpay
     
  • Kan man slå gæstekøb til i mobil shop delen. Og der også bruge One Page Checkout for PS 1.5?
     
  • Hvad betyder: Responsive? Som der står over temaet på deres side?
     
  • Nogen der kender minusser omkring dette tema?
     
  • Hvad betyder/ er PrestaBox? Som står under information ved temaet.
     
  • Når man trykker på Categories i temaet. Og varene der kommer frem der.
    Er det nemt at ændre, så der bliver vist lidt mere tekst under hver vare? Da jeg sælger software, og der skulle man gerne kunne se, om det er en Windows 7 home premium 32 bit, eller en Windows 7 home premium 64 bit.
    Så man ikke skal ind under hver vare, for at se det fulde navn?

Håber nogen har lidt kendskab til at skifte tema på prestashop og kan dele lidt erfaringer med mig og meget gerne så kan hjælpe mig med nogle af mine spørgsmål.

 

På forhånd Tak. Kim

Edited by KimTheMan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Kim,

 

Beklager du ikke har fået nogen svar. Har personligt ikke været forbi den sidste uges tid pga. travlhed. Vil prøve at besvarer nogle af dine spørgsmål.

 

- De fleste temaer er forholdsvis nemme at få op og kører. Der kan godt komme små hiccups i forhold til nogle moduler, men som regel kører den del også ganske gnidningsfrit. 

 

- Når et tema er responsive betyder det at, det automatisk tilpasser sig skærmstørrelsen. Det vil sige at du ikke har brug for en decideret mobil version. Dette gør også at hvis funktioner som gæstekøb og opc er aktiveret, vil de selvfølgelig også være det når du tilgår siden fra en mobil enhed. Det tema du har linket til kan du evt. teste demo shoppen ved at resize din browser og se hvordan designet ændre sig.

 

- Har desværre ikke nærmere kendskab til dette tema. Bruger selv følgende tema MegaShop der minder lidt om dit. Kan jeg varmt anbefale.

 

- Prestabox er en hosted løsning. Du kan læse nærmere her Prestabox

Link to comment
Share on other sites

Ja endte med at droppe det indkøbte tema og købte en andet. Men der er jeg også løbet ind i problemer i forhold til det tidligere indkøbte modul "One Page Checkout for PS 1.5". Få hvis du f.eks. går til min testside og smider en vare i kurven for derefter at tjekke ud. Så ser du hvordan det hele ser ud.

Har nogenlunde fundet de steder hvor jeg kan rette udseendet ind på plads (har dog ikke pt gjort det da jeg også har sendt en besked til udvikleren). Men det jeg ikke og fundet løsningen på er. Hvor jeg "kalibrere" så man kan afkrydse checkbox. For lige nu skal man ramme godt til højre får denne bliver afkrydset. Også selv om jeg får det rettet til.

(ved heller ikke om det er de rigtige steder jeg får rettet det til men det kan da lykkes mig)

 

Du ved tilfældigvis ikke hvor det kan rettes til?

 

Mvh Kim

Edited by KimTheMan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...