Jump to content

Momsregler for norske kunder


AndersHelbo

Recommended Posts

Hej

 

Hvis en dansk webshop har mange norske handlende, hvordan angiver man så reglerne for moms, hvis kunden er fra Norge? Er det noget man nemt kan indstille i backend i forhold til moms osv? I Norge skal kunderne vel selv svare moms af det de køber fra den danske webshop.

 

Hvad er den mest korrekt opsætning i forbindelse med fragt, moms, priser osv. i forhold til Norske kunder?

Link to comment
Share on other sites

Hvilken PS version kører du med?

I version 1.5.x.x. er alt dette sat op som standard.

Norge er i zone Europa (out E.U.)

Dermed bliver der ikke beregnet moms.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken PS version kører du med?

I version 1.5.x.x. er alt dette sat op som standard.

Norge er i zone Europa (out E.U.)

Dermed bliver der ikke beregnet moms.

 

Jeg kører med v.1.5.6.2. Så hvis jeg forstår det korrekt, så vil kunder fra Norge altså automatisk få vist priser uden moms?

Link to comment
Share on other sites

Du skal være opmærksom på, at selv om nordmændene ikke skal betale dansk moms, så skal de betale norsk told og moms. 

For at du har frihed til ikke at opkræve moms i Danmark, skal du kunne bevise at pakken har forladt EU. Du skal altså gemme forsendelsesdokumenterne.

Måske du bør overveje af sælge via en moms repræsentant i Norge. Se : http://www.fdih.dk/medlemsfordele/toldhaandtering-i-norge/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Du kan sende varer til norge momsfrit og toldfrit op til 200kr.

samt max 200000kr om året ført du skal være momsregistreret i Norge, hvis jeg husker rigtig.

 

Det med moms repræsentant lyder smart, hvis deres priser er rimelige.. og man så også kan få et .no domæne

er der nogen der har brugt dette.. ? kræver jo så lige et medlemskab af fdih til 3000 første år 4500 andet år og 7500 3 år...

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...