Jump to content

Problemer med standard tema i 1.6.0.5


Squazz

Recommended Posts

Jeg er helt ny til det her med PrestaShop.

 

Jeg har nogle problemer med forsiden på standard temaet, og har nu forsøgt at lege med moduler, sprog osv. og kan ikke finde kilden til problemet.

 

Problemet er, at billederne ud til højre med tilbudene pludseligt forsvinder. Jeg kan ikke finde frem til problemet, og jeg kan ikke gendanne billederne når først de er forsvundet. Hverken ved at gendanne database eller filerne på FTP.

 

Hjemmeside: http://www.squazz.dk/presta/index.php

link til sammenligning: http://mypresta.eu/content/uploads/2013/09/prestashop-1-6-front-theme-official.gif

 

Selvom det hele er standard billeder irriterer det mig at jeg ikke har kontrol over siden.

Link to comment
Share on other sites

Men, er den sikker nok?

 

Nu har jeg lidt erfaring med WordPress, og der gælder det om at holde sig opdateret hele tiden, da man ellers har for mange sikkerhedshuller åbne (hvilket også gør det vigtigt at man finder plugins/moduler der har et godt community og bliver holdt opdaterede). Men det er måske ikke tilfældet her?

Link to comment
Share on other sites

Ja versionen er sikker nok, men alt kan jo hackes. Du kan slet ikke sammenligne med WordPress. PrestaShop har masser af kernefunktionalitet (og dermed mange fejlkilder ved opdateringer), mens WordPress jo i virkeligheden er ret simpelt og først bliver avanceret, når man installerer plugins. Men jeg kan da sagtens følge dig - det burde bare fungere, når man frigiver en ny version - men det er altså desværre ikke tilfældet - måske pga. kompleksiteten.

Link to comment
Share on other sites

...Ja versionen er sikker nok, men alt kan jo hackes...

Jeg er udmærket godt klar over at alt kan hackes, der findes intet sikkert software ;)

 

Det jeg tænkte på var bare at jeg er vant til fra opensource-softwaresystemer at man skal have den nyeste version, da der ved opdateringer fortælles om de sikkerhedshuller man har lukket, og dermed også fortalt hvor hackerene skal angribe :P

 

Men jeg stoler på at 1.5 er sikker nok, og kører så med den indtil 1.6 er stabil nok, og er fuldt oversat ;)

Link to comment
Share on other sites

Har samme problemer med standard theme på min testshop canidev.dk/kemax. Problemet er sprog relateret, og du kan prøve at ændre sproget til dansk på min shop, så forsvinder de to reklamer i højre side, og når du prøver engelsk er de tilbage.

Fundet ud af indtil videre: Hooks på dansk er forsvundet. Jeg ved ikke hvordan man laver hooks men det finder jeg nok ud af.

 

Du er ikke alene :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...