Jump to content

Ordrer går ikke ordenligt igennem


colorrush

Recommended Posts

Jeg har en Prestashop som har kørt i over et år, og ordrer er gået helt fint igennem.

 

For 1-2 uger siden begyndte der så at ske nogle underlige ting. Langt de fleste ordrer går stadig helt fint igennem, men nogle går ikke ordenligt igennem. Betalingen går igennem hos Quickpay, og jeg kan se beløbet derinde. Men i Prestashop går de ikke ordenligt igennem.

 

Når jeg går i ordreoversigten og kigger, bliver der sprunget ordre ID over

(se billede - http://i.imgur.com/IWvGRgt.jpg)

 

Jeg kan så få dem frem ved at gå til ordren før og trykke på pilen der fører en videre til næste ordre. Hvis jeg så ændrer status på dem og går tilbage til oversigten, er de der - se billede - http://i.imgur.com/gLMPWlL.jpg

 

De får altså et ordre ID, men bliver ikke vist i listen.

 

Ordrene er desuden tomme - dvs. der er ingen varer når man går ind under ordren, men kundens oplysninger står der. Det underlige er at hvis jeg går til "Stock movement" så kan jeg se den har trukket varer alligevel, men de er altså ikke på selve ordren. Og det er typisk kun nogle af varerne der er trukket i "Stock movement" for de passer ikke med ordrenes beløb.

 

Kort sagt noget rigtigt rod, hvor jeg har måttet kontakte kunder og høre hvad de havde bestilt, og lave dem manuelt. Det er også lidt bekymrene at tænke på om der er andre der er andre som fejler som jeg ikke kan se, og jeg dermed går glip af ordrer.

 

Har I oplevet det før, og hvad er løsningen?

 

Jeg vil tro det enten er Quickpay eller hostingen (meebox) den er gal med. Når jeg kigger på betalingerne i Quickpay, på de ordrer der ikke er gået igennem ordenligt, står der under Notifikationer:

 

"Failed to notify callbackurl "http://lowcarbshoppen.dk/modules/quickpay/validation.php" for ordernumber "0002017" with message: Server responded with status code "500""

 

Håber I kan hjælpe! På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

1. Har du spurgt Meebox

2. Har du tjekket, at din shop ikke er hacket

 

Jeg har oprettet en support ticket hos dem her til aften. Men ville lige høre herinde da det er et temmelig stort problem.

Jeg tvivler på shoppen er hacket, men hvordan checker jeg det?

Link to comment
Share on other sites

Meebox er nok det bedste sted at starte.

 

Vedr. hacking - min shop er blevet hacket to gange indenfor 3 måneder. Jeg opdagede det sidst i lørdags ved, at shoppen stod og ventede på et domæne (nederst i venstre hjørne), som jeg vidste absolut ikke havde noget at gøre med min PrestaShop, hvorefter jeg fandt .js filer der var rettet i (overalt). Jeg er også hostet hos Meebox, og de siger, de ikke har nogen problemer, men jeg har nu haft dels min egen shop hacket to gange, og en del andre der er blevet hacket på det seneste.

 

Og inden Meebox skyder mig ned i dette forum: Jeg ved ikke hvorfor, men Prestashops der er hostet hos dem har tilsyneladende en tendens til at blive hacket mere ofte end hos andre webhoteller (at dømme ud fra mine kunder og nye kunder der kontakter mig fordi de er blevet hacket).

 

Jeg siger slet ikke, at det er problemet i din shop, men hvis du ikke har lavet ændringer i noget, og du oplever problemer, så er det enten din database, der ikke virker som forventet (hvorfor ved jeg ikke, men er der lavet nogle ændringer for nylig i noget som helst er det værd at kigge på) eller måske fordi din shop er hacket. Du kan selv kigge efter filer via FTP og se, om der er rettet i noget for nylig, som du ikke har lavet. Tjek specielt index.php og diverse .js filer.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Meebox er nok det bedste sted at starte.

 

Vedr. hacking - min shop er blevet hacket to gange indenfor 3 måneder. Jeg opdagede det sidst i lørdags ved, at shoppen stod og ventede på et domæne (nederst i venstre hjørne), som jeg vidste absolut ikke havde noget at gøre med min PrestaShop, hvorefter jeg fandt .js filer der var rettet i (overalt). Jeg er også hostet hos Meebox, og de siger, de ikke har nogen problemer, men jeg har nu haft dels min egen shop hacket to gange, og en del andre der er blevet hacket på det seneste.

 

Og inden Meebox skyder mig ned i dette forum: Jeg ved ikke hvorfor, men Prestashops der er hostet hos dem har tilsyneladende en tendens til at blive hacket mere ofte end hos andre webhoteller (at dømme ud fra mine kunder og nye kunder der kontakter mig fordi de er blevet hacket).

 

Jeg siger slet ikke, at det er problemet i din shop, men hvis du ikke har lavet ændringer i noget, og du oplever problemer, så er det enten din database, der ikke virker som forventet (hvorfor ved jeg ikke, men er der lavet nogle ændringer for nylig i noget som helst er det værd at kigge på) eller måske fordi din shop er hacket. Du kan selv kigge efter filer via FTP og se, om der er rettet i noget for nylig, som du ikke har lavet. Tjek specielt index.php og diverse .js filer.

 

Tak for info, det er rart at vide.

 

Jeg har lige checket filer via FTP, og intet er ændret som jeg ikke selv har gjort. Så siden er nok ikke hacket heldigvis.

 

Og det er længe siden der er ændret noget, så det er heller ikke det der er skyld i problemet. Jeg afventer svar fra Meebox og så ser vi hvad der sker.

Link to comment
Share on other sites

Ligger du på et billigt webhotel hos Meebox, eller på et PRO hotel?

Jeg synes det der tyder lidt på lange svartider.

Jeg har selv oplevet noget tilsvarende da jeg lå på et billigt hotel, men da var det fordi de havde opgraderet serveren med et eller andet, som de så pillede af igen.

Link to comment
Share on other sites

Ligger du på et billigt webhotel hos Meebox, eller på et PRO hotel?

Jeg synes det der tyder lidt på lange svartider.

Jeg har selv oplevet noget tilsvarende da jeg lå på et billigt hotel, men da var det fordi de havde opgraderet serveren med et eller andet, som de så pillede af igen.

 

Jeg ligger på et Pro hotel.

 

Jeg har kigget i error_log filen men det er volapyk for mig.

https://www.dropbox.com/s/m1m2kb6wlje51zt/error_log.txt

 

Nogle der kan sige mig hvad det betyder? Bare de nederste fra februar 2014 og frem.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikke sådan at du har rigtig mange forladte Carts. har selv på et tidspunkt haft nogle fejl bla på call back fra quickpay, og det hjalp rigtig meget at få rydet op i disse, samt slette alle udløbede rabatkuponner osv.. der findes et modul til dette og jeg gør det nu meget jæventlig.. ca 1gang pr uge og har ikke problemer mere... modulet er dettehttp://catalogo-onlinersi.net/en/back-office-prestashop-modules/217-delete-connections.html

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Hvad svarede Meebox?

 

De kan ikke finde nogle fejl hos dem. De har fået dato og klokkeslet, samt error_log fil men de siger de ikke kan se nogle fejl. Jeg har nu fat i Quickpay også for at høre dem.

 

Det er vel ikke sådan at du har rigtig mange forladte Carts. har selv på et tidspunkt haft nogle fejl bla på call back fra quickpay, og det hjalp rigtig meget at få rydet op i disse, samt slette alle udløbede rabatkuponner osv.. der findes et modul til dette og jeg gør det nu meget jæventlig.. ca 1gang pr uge og har ikke problemer mere... modulet er dettehttp://catalogo-onlinersi.net/en/back-office-prestashop-modules/217-delete-connections.html

 

Aupino

 

Jo, det har jeg faktisk - omkring 1200. Har aldrig pillet ved dem, da jeg ikke vidste om der skete noget ved at slette dem. Men det vil jeg så prøve. Tak for info, det kan være det har noget at sige :)

 

Er lidt nervøs for at lade et modul pille ved databasen, men det lyder ellers til at være en god ide at rydde op i ny og næ. Hvad fjerner modulet ud over "Shopping Carts" ?

Link to comment
Share on other sites

Det sletter Carts som er forladt uden navn. dvs hvis det er en registeret kunde sletter den ikke. Modulet sletter alle åbne forbindelser.. og rabatkuponer som er udløbet. samt statistik og optimere tabeller, hvilket også sinker siden meget.

Hvis du har over 1200 er jeg sikker på det nok er forklaringen.. du vil også bagefter opleve at din BO er meget hurtige til at loade..

 

Du skal ikke være nervøs for at bruge det modul.. har selv brugt det på flere sider...

Link to comment
Share on other sites

Det sletter Carts som er forladt uden navn. dvs hvis det er en registeret kunde sletter den ikke. Modulet sletter alle åbne forbindelser.. og rabatkuponer som er udløbet. samt statistik og optimere tabeller, hvilket også sinker siden meget.

Hvis du har over 1200 er jeg sikker på det nok er forklaringen.. du vil også bagefter opleve at din BO er meget hurtige til at loade..

 

Du skal ikke være nervøs for at bruge det modul.. har selv brugt det på flere sider...

 

Ok, jeg har lige manuelt slettet alle shopping carts. Som du siger, kan jeg tydeligt mærke backoffice er blevet hurtigere :)

 

Hvad med sådan noget som Stock Movement - kan de også slettes uden det skaber problemer? Nogen der ved det?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...