Jump to content

vedligeholdelse funktionen


skinordic

Recommended Posts

Hej

 

jeg har brugt funktionen "deaktiver din butik" hvilke fungerer fint.

Når jeg trykker på hent min ip adresse og trykker gem bliver siden igen synlig for alle - selv om den stadig er deaktiveret

 

er der nogle der kan hjælper

 

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Ja, det har du ret i.

Det ligner et købt theme. Hvad sker der hvis du slår over på standard theme?

Det kunne jo være en fejl i themet.

Link to comment
Share on other sites

Når du indsætter en IP (det er så din egen IP), kan du se siden - ikke andre. Jeg forstår stadig ikke dit problem, med mindre, du har prøvet at indsætte din IP, har tilgået siden fra en anden IP og kan se siden, har bedt familie/venner at tilgå siden, når shoppen er lukket og de kan se siden, på trods af, at den er lukket??? Jeg ser som sagt siden som lukket - har tjekket igen lige nu.

Link to comment
Share on other sites

butikken er deaktiveret uden en IP, for jeg ønsker den ikke offentligt endnu - dvs. jeg kan heller ikke selv se den. Når jeg bruger funktionen "tilføj IP" og trykker gem kan jeg se siden - men det kan alle andre også.(selvom butikken står som deaktiveret)

Link to comment
Share on other sites

den ip der kommer frem når jeg tjekker myip.dk er ikke den samme som den der kommer når jeg trykker indsæt min ip

men den ip fra myip.dk virker ikke - jeg kan ikke se min side :-(

 

Jeg har et bud på hvad der går galt. Der er ikke noget galt med Prestashop, men din host udbyder ændrer på IP adresserne. Noget tyder på, at alle som ser din shop, kommer ind fra adresse 130.185.133.123. Derfor virker det som om den er åben for alle, selv om den set fra Prestashop kun er åben for en adresse.

 

Spørgsmål: Hvorfor gør hostudbyderen det? Svar: Der er en eller anden form for aktiv netværksenhed imellem Prestashop og kunderne, f.eks. en firewall, en proxy server, en cache server eller andet.

 

Løsning: Du må have fat i Powerhosting, og bede dem om at ændre setuppet. Som det er nu, kommer det aldrig til at virke. Desuden vil du se den samme IP adresse på alle dine kunder, hvilket du i det lange løb næppe kan være tjent med. Det skævvrider din Google Analytics, og giver en masse andet bøvl.

Link to comment
Share on other sites

Lidt mere diagnose:

Det kan være din opkobling hjemmefra som er problemet. Har din PC en offentlig eller en privat IP adresse?

Hvis du har en privat IP adresse (en som starter med 10, 192 eller lign.) virker det ikke.

Mange af udbyderne af mobile datatjenester giver dig en privat adresse, og så er du på den.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...