Jump to content

Efter installering af PrestaShop tema, vises Default tema elementer stadig?


siimonk

Recommended Posts

Hej eksperter!

Jeg er ret ny hvad angår Prestashop. Jeg har kigget lidt tutorials på nettet om, hvordan man installerer et nyt tema via FileZilla. Det har jeg så gjort, som de har fortalt/skrevet, og det virker som sådan også.

 

Der er dog et men!

 

Når jeg så er inde og vælge det nye tema og "Saver" det, så når jeg går ud frontend og vil se, hvordan det ser ud, så vises stadigvæk nogle af "Default" temaets elementer, som f.eks. menuen og nogle elementer nede ved footeren? Hvad er grunden hertil?

 

Egentlig ligner det hele ret l-o-r-t?

 

Nogen der kan forklare hvad der er gået galt?

 

Tak på forhånd!

 

Venlig hilsen

Simon K

Link to comment
Share on other sites

Læs vejledningen til dit theme og se, hvordan dine moduler skal placeres og hvad der skal deaktiveres af standardmoduler. Eller du kunne have installeret dit theme med themeinstaller modulet, så var det hele blevet lavet automatisk (det kræver dog, at det theme du har købt understøtter dette)

Link to comment
Share on other sites

Har forsøgt mig med den vejledning der følger med, men i den skriver de intet om, hvilke moduler der skal deaktiveres. Jeg har kendskab til Joomla og Wordpress, og her ved jeg det kan være lidt farligt at fjerne nogle moduler/plugins.

 

Og så ved jeg heller ikke, hvordan man inde under "positions" ændrer positionen på modulet? Og der findes flere forskellige, af det samme modul?

 

Tak,

 

Simon K :-)

Link to comment
Share on other sites

Har forsøgt mig med den vejledning der følger med, men i den skriver de intet om, hvilke moduler der skal deaktiveres. Jeg har kendskab til Joomla og Wordpress, og her ved jeg det kan være lidt farligt at fjerne nogle moduler/plugins.

 

Og så ved jeg heller ikke, hvordan man inde under "positions" ændrer positionen på modulet? Og der findes flere forskellige, af det samme modul?

 

Tak,

 

Simon K :-)

 

Du behøver ikke at være så bange for at deaktivere moduler i Prestashop. De ligger der stadig, og kan aktiveres når som helst. Et deaktiveret modul beholder de indstillinger du har lavet på modulet. Du kan også afinstallere. Så ryger indstillingerne, men modulet ligger der stadig og kan geninstallares. (Jeg arbejder også i Joomla, og Prestashop er ikke nær så kritisk at have med at gøre - nærmest tværtimod).

 

Dit tema: Filezilla er ikke altid verdens smarteste. Jeg har ofte oplevet, at selv om det ser ud som om alt er kopieret, så mangler der alligevel filer. Det lyder lidt som om det er det der er sket for dig. Jeg ville prøve at finde en anden FTP klient - en som giver en bedre fejllog, og så prøve at overføre igen. 

 

Jeg har så også oplevet, at der er fejl i temaer. Det er der faktisk ret ofte. Jeg har haft stor glæde af denne tjeneste:

 

 http://presta-theme-maker.com

 

Den kan det meste af det man har brug for, den er billig, kører i skyen, og temaet overføres via et modul, og jeg har ikke oplevet at det har fejlet. Svagheden er, at der ikke er garanti for at 3. parts moduler på frontenden vil virke, men det kan man jo prøve sig frem med. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...