Jump to content

Kan ikke aktivere SSL


lovejoys

Recommended Posts

Hej. jeg bruger version 1.5.6.2 og jeg har det problem at jeg ikke kan aktivere SSL på shoppen.

 

Når jeg klikker på -- Klik venligst her for at bruge https i din shop i admin delen , så bliver siden bare indlæst igen og der er ikke aktiveret noget som helst, så jeg kan ikke få SSL på shoppen. Er der nogen herinde der har en løsning på dette problem.

 

Venlig hilsen

Flemming

Link to comment
Share on other sites

SLL er noget fanden har skabt, jeg har selv prøvet at bruge det på vores shop uden nogen succes, kræver selvfølgelig du har aktiveret en gyldig licens på din host. og har dedikeret IP

men helt ærlig hvis du ikke har noget meget vigtigt at bruge det til. (betaling direkte) så lad være. det giver en masse problemer og kan skabe mere utrykhed end trykhed hos kunden når der feks i browser viser fejl...i SLL

 

Aupino

Edited by Aupino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg antager at du har et gyldigt SSL certifikat installeret fra en godkendt (ikke selv signerende) udbyder. Hvis ikke, må du sige til, så skal du få opskriften på hvordan man laver en SSL installation - kan godt følge Aupino i at den procedure en opfundet i helvede, men når man har prøvet er det ikke så svært.

 

 

Link to comment
Share on other sites

...men helt ærlig hvis du ikke har noget meget vigtigt at bruge det til. (betaling direkte) så lad være. det giver en masse problemer og kan skabe mere utrykhed end trykhed hos kunden når der feks i browser viser fejl...i SLL

 

Aupino

 

Nej og Ja. 

Ja det giver utryghed hvis det er lavet forkert, og der kommer røde hængelåse osv. Det duer selvfølgelig ikke. 

Nej, hvis man f.eks. vil have e-handels mærket på shoppen, SKAL man dokumentere at man håndtere kundeoplysninger sikkert - så her skal checkout være SSL beskyttet.

 

Jeg er enig i, at SSL er en bøvlet omgang at få til at virke, men når det er lavet rigtigt, giver det faktisk den nødvendige beskyttelse.

Link to comment
Share on other sites

Nej og Ja. 

Ja det giver utryghed hvis det er lavet forkert, og der kommer røde hængelåse osv. Det duer selvfølgelig ikke. 

Nej, hvis man f.eks. vil have e-handels mærket på shoppen, SKAL man dokumentere at man håndtere kundeoplysninger sikkert - så her skal checkout være SSL beskyttet.

 

Jeg er enig i, at SSL er en bøvlet omgang at få til at virke, men når det er lavet rigtigt, giver det faktisk den nødvendige beskyttelse.

 

Checkout er som standard SSL fordi hele betalingsprocessen kører gennem en betalingsgateway (på deres server). Det er kun nødvendigt at have SSL på shoppen, hvis man vil afvikle betalingen direkte i shoppen, og det er vist de færreste der gør det nu om stunder?

 

Jeg har 5-6 kunder der er e-mærket. Ingen af dem bruger SSL

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Checkout er som standard SSL fordi hele betalingsprocessen kører gennem en betalingsgateway (på deres server). Det er kun nødvendigt at have SSL på shoppen, hvis man vil afvikle betalingen direkte i shoppen, og det er vist de færreste der gør det nu om stunder?

 

Jeg har 5-6 kunder der er e-mærket. Ingen af dem bruger SSL

Man skal dokumentere at man behandler kundeinformationer fortroligt. Det er lettere at gøre, hvis man også kan henvise til, at transporten af brugerdata er fortrolig. Det er selvfølgelig et fortolkningsspørgsmål, så hvis e-mærket fortolker, at man ikke behøver kryptering af brugerdata, så er det jo deres valg.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...