Jump to content

Bedre løsning til kurv


likeshopping.dk

Recommended Posts

Hej alle.

 

Jeg er helt ny herinde, og i prestashop.

 

Håber på, at nogle herinde muligvis kan hjælpe mig.

 

Jeg har startet webshoppen likeshopping.dk Det var en løsning som jeg købte mere eller mindre komplet og færdiglavet.

 

Nu er der langsomt begyndt, at komme ordre ind shoppen, hvilket er rigtig fint. Men rigtig mange forlader shoppen med en fyldt indkøbskurv.

 

Folk kommer til shoppen, lægger vare i kurven, og så forlader de shoppen. Der kan selvfølgelig være mange årsager til dette, men en af årsagerne er nok at kurven ligger godt gemt oppe i højre hjørne af skærmen. 

 

På flere andre sites, har jeg set at kurven er synlig hele tiden, i en blok i højreside af shoppen. Sådan en kunne jeg rigtig godt tænke mig. Så er jeg sikker på, at have vist kunden vejen, og det ikke er synlighedens skyld at kunden forlader shoppen. Kender nogen til et sådan modul.

 

En anden mulighed ville jo også være, at kunden bliver sendt direkte til kurven, efter valg af vare. Hvor han vil få mulighed for, handle videre eller checke ud. Denne mulighed skulle vist være mulig med min shopløsning prestashop 1.5.5.1.

 

Håber på nogle herinde vil hjælpe mig videre. Der er sikkert også mange andre forbedringer, som kan foretages i min shop. Og jeg vil meget gerne høre jeres mening omkring shoppen som helhed, og meget gerne hvilke forbedringer som jeg burde foretage.

 

Mvh

 

Timur Hansen

 

Likeshopping.dk

Link to comment
Share on other sites

I version 1.5 kan man ikke tilføje kurven i de hooks der findes i venstre og højre side, med mindre themet er specifikt kodet til dette. Men dit theme er så absolut heller ikke optimalt på mange punkter og ser ikke ud til at være et gennemarbejdet theme - f.eks. er der tekst der står uden for indholdsbokse på forsiden fordi der ikke er plads, menuen i toppen har en meget lille skrifttype for at få plads til alle menupunkterne, læg i kurv ikonet på produktsider er meget lille.

Jeg kunne blive ved. Faktisk ligner det et standard theme, man har skiftet farve på og ikke ret meget andet.

 

Jeg vil helt klar anbefale dig at kigge efter et andet theme til din shop, så kan du også finde et theme, hvor kurv og navigation er langt mere tydelige og samtidigt få et theme, der er langt mere brugervenligt end dit nuværende.

Se f.eks. http://themeforest.net/ eller http://templatemonster.com/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...