Jump to content

Problem med sveawebpay modul =/


Recommended Posts

Hej!

Har precis fått sveawebpay modulen och laddade upp den i min prestashop, den lyckas laddas upp står det, men får ett felmeddelande som lyder: Kontrollera: "Till ordningen" och adressen måste konfigureras för att använda denna modul på rätt sätt. Och det har jag sett att fler fått problem med på andra moduler.

 

Men jag kan inte hitta min uppladdade modul nånstans under moduler/i prestashop?

 

Nån som har en susning om vart den tar vägen? Jag lär ju behöva komma åt den och göra inställningar och sådant? :(

tacksam för hjälp :)

Link to comment
Share on other sites

Vet tyvärr inte riktigt var du kan hitta modulen om den inte finns under den fliken i backoffice.

Jag antar att du har testat att söka efter modulen i backoffice och kollat där inne noga.

 

Enda tipset jag kan ge är nog att kontakta sveawebpay och fråga deras tekniker om vad som kan vara problemet. Personerna på deras tekniska support bör ju vara kunniga inom området och veta mer i detalj hur deras modul fungerar. Har varit likadant för mig när det kommer till Klarna. Inte kunna få hjälp på forum med problemet, men däremot kunnat få bra hjälp av Klarna med problemet.

 

Man betalar ju ändå pengar för sin tjänst, och i de flesta fallen ingår då också en support du kan ta kontakt med. Utnyttja den och få mer valuta för pengarna. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vet tyvärr inte riktigt var du kan hitta modulen om den inte finns under den fliken i backoffice.

Jag antar att du har testat att söka efter modulen i backoffice och kollat där inne noga.

 

Enda tipset jag kan ge är nog att kontakta sveawebpay och fråga deras tekniker om vad som kan vara problemet. Personerna på deras tekniska support bör ju vara kunniga inom området och veta mer i detalj hur deras modul fungerar. Har varit likadant för mig när det kommer till Klarna. Inte kunna få hjälp på forum med problemet, men däremot kunnat få bra hjälp av Klarna med problemet.

 

Man betalar ju ändå pengar för sin tjänst, och i de flesta fallen ingår då också en support du kan ta kontakt med. Utnyttja den och få mer valuta för pengarna. :)

Efter att ha loggat ut o in ett par gånger så kom den upp när jag sökte efter den, och efter det fanns den med i modul listan, känns rättså buggigt :/

 

Jag kan fortfarande inte testa om tjänsten funkar dock, har fått massa mer problem med sidan, den hittar inga frakt transportörer o grejer så ja börjar bli rätt less på de här systemet som aldrig går felfritt =/

Link to comment
Share on other sites

En till fråga rörande svea förresten! :)

Någon som vet hur man länkar knapparna på frontsidan (delbetala/faktura) så man kommer till fliken med alla betalningsvillkor o liknande?

 

I svea modulen står det bara att "man kan länka dom dit om man vill", men inte hur man gör det? Och jag har irrat runt överallt nu utan att hitta något...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...