Jump to content

LØST! Theme problemer efter opgradering til 1.5.6.1


HenrikEH

Recommended Posts

LØST!

 

Hej

 

Jeg er kørt helt fast efter at have søgt efter en løsning i flere timer, og magter ikke at starte HELT forfra igen! Ingen af de løsningsforslag jeg har fundet har dog virket, og nu ved jeg ikke om jeg bare skal droppe prestashop helt, da jeg virkelig bliver ved med at finde fejl i systemet. Kan nærmest ikke klikke et sted før der opstår fejl et andet sted!

 

Hjemmesiden ligger her: barocque.dk - den skal overskrive hjemmesiden lachicq.dk på et tidspunkt, når jeg har fået lagt produkter ind, HVIS jeg får lagt produkter ind.

 

Købt theme: http://www.templatemonster.com/demo/46632.html

 

Problemerne er som følgende:

 

  • Kategorimenuen er alignet til venstre, hvilket den ikke skal. Dette skete pludselig da jeg slettede nogle kategorier. (Virkelig underligt at prestashop er så skrøbelig!!!) Denne skal rykkes ind og være dynamisk fra venstre mod højre, som den også er i themet
  • Den samme menu ligger under den store slider på forsiden, den skal selvfølgelig ligge ovenover som den oprindelige template - Har købt themet på templatemonster.com
  • Jeg kan ikke kommentere på produkter, der kommer bare fejlmeddelelser hver gang

Håber nogen har lyst til at hjælpe :)

 

Glædelig jul og godt nytår!

 

Vh. Henrik

Edited by HenrikEH (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik

 

Velkommen til Presta-forummet :-)

 

Kan du ikke få hjælp hos http://www.webwawes.dk/?

Undskyld, kunne ikke lade være ;)

 

Hvad var svaret fra Templatemonster?

Jeg hælder også mest til at der er "fejl" i themet.

 

Hvad sker der, hvis du skifter til default theme?

Her tænker jeg ikke så meget på placering af kategorimenuen, men mere om ikke nogen af dine andre fejl forsvinder.

 

Hvordan er menuen placeret i Back Office->moduler->positioner?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej Elund!

 

Haha, jo plejer også at have folk på til det ;) er dog foruden programmører lige i øjeblikket, og det kan min kunde jo ikke vente på.

 

Svaret var, at themet ikke er dækket af deres live support. Om det så er fordi det er et par uger siden jeg købte det, ved jeg ikke. Det eneste de sagde var, at jeg kunne få en voucher... hvilket ikke er første gang :rolleyes:

 

Hvis jeg skifter til default theme, ser siden meget mærkelig ud. Her forsvinder menuen helt.

 

se her: http://barocque.dk/elund.png

 

Tak for hjælpen!

Link to comment
Share on other sites

Forresten må jeg sige, at efter at have leget med prestashop igen, står det klart at det også bliver sidste gang. Det er simpelthen så ustabilt, at jeg ikke tør rode med det sålænge programmørerne er på ferie. Havde ellers nogle forhåbninger til den nye version, men den er heller ikke for normale mennesker og designer drenge (som mig) hvis jeg klikker et sted, skal der simpelthen ikke ske fejl et andet sted! Det er dødssynd. Hvad vil min klient ikke sige til det. Men ak, det er nu engang hvad man får, når man bruger freeware.

 

Ha' en god dag

Link to comment
Share on other sites

Ja henrikEH. Jeg tror at du er gået helt galt i byen. Prestshop er absolut ikke ustabilt. Kan du have det rigtigt godt i din verden.

Link to comment
Share on other sites

Eller også får man et system, hvor man kan få hjæp hundredevis af steder - mens ens egne programmører er på ferie, og man således er ilde stedt med sit eget specialsystem...

 

[Get the point?]

 

Jeg forstår slet ikke hvor du vil hen, da det jo i dette tilfælde lige nøjagtig er hvad jeg har gjort :rolleyes: Med mindre Prestashop ikke er et sådant system? Jeg kan tilsyneladende ikke få noget hjælp her hvertfald. "[Get the point?]" - Ja, men tror jeg desværre ikke du gør.

 

 

Ja henrikEH. Jeg tror at du er gået helt galt i byen. Prestshop er absolut ikke ustabilt. Kan du have det rigtigt godt i din verden.

 

Der er stor forskel på hvad kunden bestiller, og hvad jeg er vant til at levere. Når en kunde, i dette tilfælde en bekendt, spørger mig, om jeg kan levere en billigere løsning, så kan jeg selvfølgelig også det. Når vedkommende så har hørt om prestashop, og vælger at det skal være det, så laver jeg det. At jeg så skal udsættes for nedladende kommentarer på et forum, er en ting, det må stå for folks egen regning. En helt anden ting er at sætte spørgsmål ved min professionalitet, når det absolut ikke har noget med mig at gøre, at prestashop er så fyldt med fejl, at det ligner et studieprojekt fra første år på multimediedesignerskolen. Måske det nøjagtig er derfor jeg har fået udviklet mig eget system?  Der er sjovt nok aldrig problemer i mit eget system, som jeg ikke selv kan løse. Bl.a. fordi det udviklingsmiljø ikke har været præget af amatører som laver uduelige moduler, og bare overskriver versioner der har problemer, med nye versioner der har flere problemer.

 

Så sent som i går havde jeg igen et problem med CMS delen i prestashop. http://www.prestashop.com/forums/topic/296180-solved-cant-add-or-update-cms-pages/?do=findComment&comment=1514378

 

Der skulle jeg oprette noget i databasen for at få det til at virke. Hvordan skulle almindelige mennesker kunne rette den fejl? Spørger bare. Jeg løste det dog, og nu kører shoppen fint (forhåbentligt!)

 

Problemet er forresten løst, hvis det skulle være gået forbi nogens næse.

 

Vh. Henrik

Link to comment
Share on other sites

Hvad havde du forventet? At du kan købe et lavprisarbejde fra en hjemmeside, og fordi de ikke gider supportere, så kan du valse ind her og opnå en masse support - samt i næste sekund hamre løs på den software, som vi andre har baseret vores forretninger på?

 

Eller vend den om: hvis PS var så ustabilt og slemt som du mener, ville det så være så udbredt?

 

Du starter tråden med et ret åbent problem, som det er ret svært at hjælpe med, i og med at det kan skyldes mange forskellige ting.

Du skriver selv, at dine programmører har fri eller andet. Men hvorfor ringer du ikke bare til dem?

 

Ja, undskyld mig, men du virker enormt gnaven på PS og det lyder som om du bare ikke er vant til at rode på kode-niveau. Ellers havde du vel også taget en backup inden hver ændring, så du ikke skulle starte HELT forfra?

 

PS er et meget åbent system på den måde, at det kan udvides i alle retninger, hvis man tilfører ny kode på den rigtige måde. Men det åbner naturligvis også for fejlmuligheder. I den modsatte grøft er der specialsystemer, som typisk er mere lukkede og som typisk ikke kan tilrettes ret meget.

 

Desuden har du spurgt efter hjælp - og faktisk fået respons - hen over en weekend. Godt nok er de fleste herinde selvstændige, men vi har jo også et liv ved siden af... :-)

 

Beklager, Henrik, men gem grovfilen lidt væk, så ser verden langt mere lys ud. Husk at sende god karma ud, du ved... :-)

 

EOD.

Link to comment
Share on other sites

Kære ven, det havde jeg absolut ikke forventet. Og kan da godt se at jeg er kommet det forkerte sted, og det var måske en fejl fra min side. Ingen af jer, bortset fra Elund, har skrevet noget positivt til mig. Så dit hippie trick må du længere ud på landet med. Jeg har fuld ret til at ytre min fustration, over at noget som vitterligt er ret udbredt, er så skrøbeligt. Ja selv i dag havde jeg problemer med at uploade billeder til produkter i shoppen. Igen noget kodemæssigt, som almindelige brugere ikke ville kunne fixe.

 

Jeg må jo åbenbart have ramt en nerve på jer, siden I overhovedet gider beskæftige jer med hvad lille jeg har at sige om jeres elskede prestashop, som I "desværre" har valgt at basere jeres forretninger på. Misforstå mig ikke, er glad for at det kører for jer, men jeg er godt nok ikke fan mere.

 

Det er dog kun godt for mig, at PS er så "åbent"/elendigt, når jeg i 2014 påbegynder international markedsføring af mit eget produkt. I må alle få en gratis kopi, så kan I sammenligne til den tid :)

 

Vh. Henrik

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...