Jump to content

Højere rabatsats ved køb af flere varer


n.rosenfeldt

Recommended Posts

Hej Forum, og glædelig jul :-) 

 

Er der nogle, der sidder med en løsning til, hvordan man kan lave en 'variabel' rabatsats.

 

Vi skal have ryddet op på lageret, og havde tænkt os at lave det sådan, at ved 1 vare er der 20% rabat, ved 2 varer 30% og ved 3 varer 40% rabat på hele købet. 

 

Findes der en nem ved ud af det? 

 

Vi havde selv overvejet, bare at lave nogle synlige rabatkoder, men så skal folk selv holde styr på, hvilken kode, de skal bruge, og vi skal dobbelttjekke samtlige ordrer for, om koden nu er korrekt. 

 

Er der nogle, der har en smart idé ? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, at du er inde på noget rigtigt. Dog ikke på antal varer, men på beløb.

 

Der er en feature, hvor du kan sætte minimums beløb. Men umiddelbart tror jeg, at hvis kunden kommer "højt" op i beløb, så vises flere rabatkupon koder. Og det vil dur ikke. 

 

Ellers har jeg ikke noget bud.

 

PS: Hvad med at sætte rabat på de varer, du gerne vil af med. Det gør jeg selv. Altså på hver enkelt vare.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg antager, at du ikke har fundet en løsning.

Du skriver ikke hvilken version du kører på, men i min 1.5.3.1 kan man definere flere prisregler for samme kategori (gå ind i Prisregler > Prisregler for katalog).

 

Du laver simpelt hen en prisregel som siger 20% ved 1 stk. 30% ved 2 styk osv. (en prisregel for hver styktal)

I frontenden slår det igennem med en liste, og den rette procent vælges i kurven.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...