Jump to content

[Løst] Opsæt Google Analytics E-handelssporing


TobiasEhlig

Recommended Posts

Jeg prøver at opsætte et mål for "køb", men når jeg lader "værdi" stå tomt jf. følgende, så siger den "Angiv en gyldig målværdi.":

"Tildel konverteringen en pengeværdi. Få flere oplysninger om målværdier. I forbindelse med en transaktion skal du lade dette felt stå tomt og bruge Sporing af e-handel og rapporter til at få vist indtjening. Få flere oplysninger om e-handelstransaktioner."

Link to comment
Share on other sites

Mnjaeh, det skal du sådan set ikke, du kan jo sætte Analytics til at tracke direkte frem til din kvitteringsside. Så hvis du bruger Analytics-modulet i PS og så sætte Analytics rigtigt op med Mål og det hele, så skal du ikke smide ekstra kode ind.

Link to comment
Share on other sites

Har haft det lidt af det samme problem, men kunne se at det er fordi $HOOK_ORDER_CONFIRMATION ikke trigger ganalytics modulet til at printe det kode som skal vises i eCommerce.

 

Det var fordi at vi brugte et ældre QuickPay modul (3.9), som redirectede til en anden godkendelses side.

 

Så opdaterede jeg QuickPay (3.22) og nu virker det.

 

Til info så kører shoppen 1.5.2.0.

Link to comment
Share on other sites

Man kan generere en kode i Google Analytics som indsættes i /dittheme/order-confirmation.tpl (se mere her: http://www.amino.dk/blogs/webanalytiker/archive/2012/11/09/spor-dit-salg-i-google-analytics-med-ehandelssporing.aspx)

 

(Husk at slette Smarty cache efter redigering i tpl-filer under Avancerede parametre - Ydelse/Performance)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...