Jump to content

[Achterhaald] Prestshop 1.6.0.1 is uit, is er een upgrade van 1.4.x?


Frits van Leeuwen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Het lijkt er op dat ik een halfjaar voor niets heb zitten zweten om mijn webshop van 1.4.x naar 1.5.x over te brengen.

Ik heb 1.4.x online.

Ik heb 1.4.x ook werkend gekregen op mijn PC. Daarnaast ook 1.5 geplaatst. En toen ging ik alles overbrengen. Helaas lukte dat maar deels. Uiteindelijk heb ik de site klaar en kon ik hem online gaan zetten. Maar er kwam wat tussen. Ik installeerde windows 8.1 daar werd IIS aangezet. Toen ik dat doorhad was het te laat. Ik kon mijn database niet meer openen en dus ook niet meer gebruiken. De sites op mijn PC werken niet meer.

 

Om deze ellende niet nog eens door te hoeven maken, wil ik weten hoe ik van 1.4.x over kan naar 1.6.x

Ik hoor het graag.

 

Alvast bedankt,

Frits van Leeuwen

Edited by Frits van Leeuwen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Sowieso moet je er niet vanuit gaan dat de 1.6 versie die medio December/Januari komt meteen stabiel is.

Maar de beste manier van upgraden blijft nog altijd de handmatige upgrade met een pre-upgrade test op een kopie van de live-omgeving.

De grootste problemen bij upgraden doen zich voornamelijk voor op database gebied en incompatible third-party modules

Link to comment
Share on other sites

PrestaShop Fanatic, bedankt voor je reactie.

 

Ik had een bericht gelezen dat 1.6.0.1 uit was om te proberen.

Als ik jou goed begrijp, moet ik straks weer een half jaar worstelen om alle data naar een hogere versie over te brengen? Want bij mij werkte de overgang naar 1.5 niet met een upgrade knop.

Maar is er dan misschien een handleiding hoe het handmatig wel zou moeten kunnen lukken?

Wat de third-party modules zijn weet ik niet.

Link to comment
Share on other sites

Het hoeft niet perse een half jaar te duren om alle data naar een hogere versie te tillen. Het is meer dat de 1.6 versie nog in de kinderschoenen staat en naar verwachting nog wel wat bugs zal bevatten. Persoonlijk wacht ik dan liever 2 a 3 minor releases af alvorens te upgraden (dus een versie 1.6.3 bijv.).

Er is een handleiding beschikbaar in het Engels van Prestashop zelf, zie http://doc.prestashop.com/display/PS15/Manual+update

 

Met third-party modules bedoel ik modules die niet ingebouwd zitten in een standaard installatie van Prestashop en dus ook vaak zijn ontwikkeld door derden (zoals yours truly).

Link to comment
Share on other sites

scorpionsworld wederom bedankt voor de snelle reactie.

Dat het bij mij zo lang duurde, heeft te maken met dat de upgradeknop niet werkte. Ik moest het toen op db niveau doen. Toen bleek dat de plaatjes niet goed overgezet werden. Ik kon alle producten nalopen, En overal de plaatjes er opnieuw in zetten. Achter de schermen stonden ze wel, maar voor de schermen zag je ze niet. Ik zo ongeveer 550 producten. Dus daar word ik niet vrolijk van.

Ik kan het dus opnieuw proberen met de handleiding, maar ik vrees dat het op het zelfde neer gaat komen.

Ik bedoelde met handleiding voor de conversie, ééntje die op db niveau aanwijzingen geeft hoe je de boel moet overzetten. Want er zitten nog al wat verschillen. De grootste is natuurlijk dat je meerdere winkels er in kan zetten, waardoor een cijfer in vrijwel iedere tabel bij moet komen. Verder liep ik er ook tegen aan dat de taal een ander cijfer had. En zo had ik meer dingen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...