Jump to content

Betalingen


AlexMooren

Recommended Posts

Hallo,

 

Is het mogelijk om de betalingen van meerdere webshops bij elkaar te laten komen in een shop?

Wat ik bedoel is:

Ik heb thans 4 webshops lopen,

Ik wil dat de betalingen van alle shops verwerkt worden in 1 shop/

is dit mogelijk en hoe zet ik het op?

Ik beschik over een eigen cloud server met volledige toegang.

 

Wie kan en wil mij helpen???

Link to comment
Share on other sites

CNAME dns registraties+vhost config+multishop configuratie. Meer heb je eigenlijk niet nodig.

Kies een hoofddomein en stel die in DNS in als A-record met bijbehorende virtual host instellingen op de webserver.

Zet de overige domeinen als CNAME's in DNS wijzend naar het hoofddomein.

Maak virtual hosts voor de overige domeinen aan op de webserver wijzend naar dezelfde fysieke locatie als het hoofddomein.

Stel multistore in op de prestashop backend van het hoofddomein.

Link to comment
Share on other sites

Oke, maar dan heb ik dus 1 shop, met de zelfde producten.

 

Wat als ik nu 2 shops heb met verschillende producten en dit allemaal via 1 betaal systeem wil laten verlopen.

Dus shop A met producten XX

en shop B met producten YY

klanten die bestellen in shop b worden met de checkout automatisch naar shop a doorverwezen.

zodat alle betalingen in 1 shop staan, en ze vandaaruit bij mijn ideal partner uitkomen.

Link to comment
Share on other sites

Oke, maar dan heb ik dus 1 shop, met de zelfde producten.

 

Wat als ik nu 2 shops heb met verschillende producten en dit allemaal via 1 betaal systeem wil laten verlopen.

Dus shop A met producten XX

en shop B met producten YY

klanten die bestellen in shop b worden met de checkout automatisch naar shop a doorverwezen.

zodat alle betalingen in 1 shop staan, en ze vandaaruit bij mijn ideal partner uitkomen.

Dat zal niet gaan.

Met multishop is het heel goed mogelijk om 2 shops met 2 totaal verschillende catalogussen te draaien op 1 enkele PS installatie met 1 backend. Maar de betaling van 1 shop routeren naar een andere shop zal niet gaan, lijkt me ook niet echt vertrouwenswekkend richting je klant.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...