Jump to content

Udvidelse af varianter


majbom

Recommended Posts

Halløj

 

Er der nogen der kender til et modul/addon/plugin, der gør det muligt at tilføje informationer til varianter som på FE kan blive vist i en tabel, hvorfra man kan tilføje de enkelte varianter til kurven?

 

Det skal være muligt at tilføje én type information til varianter på ét produkt, men en anden type information på et andet produkt. Der kan være både én ekstra information, men også 10.

 

Hvis jeg f.eks. har nogle forskellige rørtyper som produkter, så kan der på ét produkt være længde, godstykkelse, max. tryk, mens der på et andet produkt er diameter, farve, vægt pr. meter.

 

Giver det mening? Ellers må jeg forsøge at uddybe :-)

 

PFT!

Link to comment
Share on other sites

Halløj

 

Er der nogen der kender til et modul/addon/plugin, der gør det muligt at tilføje informationer til varianter som på FE kan blive vist i en tabel, hvorfra man kan tilføje de enkelte varianter til kurven?

 

Det skal være muligt at tilføje én type information til varianter på ét produkt, men en anden type information på et andet produkt. Der kan være både én ekstra information, men også 10.

 

Hvis jeg f.eks. har nogle forskellige rørtyper som produkter, så kan der på ét produkt være længde, godstykkelse, max. tryk, mens der på et andet produkt er diameter, farve, vægt pr. meter.

 

Giver det mening? Ellers må jeg forsøge at uddybe :-)

 

PFT!

 

Prøv at kigge på dette! 

 

Har selv købt det :) 

 

http://www.presto-changeo.com/en/attribute-modules/34-attribute-wizard-pro.html

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for forslagene.

 

Jeg er dog ikke sikker på at det kan det jeg efterspørger og jeg er ikke meget for at give over 800,- for noget hvis det ikke kan bruges.

 

Har i nogle eksempler på sider hvor i selv eller andre har brugt det og hvad der er af muligheder?

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er klar over hvordan variant-systemet virker, men som det fremgår af skemaet som jeg tidligere sendte link til, skal jeg gerne bare have en liste over mulige kombinationer, så man ikke selv skal kombinere varianter, da der er rigtig mange kombinationer der ikke er mulige i modsætning til sammensætning af en pc, hvor man (næsten) kan gøre som man vil...

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vil du indsamle oplysninger om kundens valg, hvis du ikke har dem som varianter?

 

Hvis du ikke vil bruge varianter til opbygningen, kan du jo lave en hver vare der i beskrivelsen viser en tabel med varens forskellige egenskaber og et unikt navn kunden kan genkende, når de skal vælge varianten (fra din tabel)

 

Med udgangspunkt i din tabel:

Række 1 i tabel - navn Rød = variantnavn

Række 2 = Blå i tabel - navn Blå = variantnavn.

 

Dvs. du har én vare, hvor hele produktbeskrivelsen står og så kan kunden vælge den enkelte vare ud fra ovenstående princip med farverne (som jo nok i stedet skal være et unikt navn, der er let genkendeligt når man igen scroller op og lægger varen i kurven)

 

Overvej også, at gøre tabellen mere brugervenlig - f.eks. kun vise en pris, hvis de er ens, og ryk reference til venstre evt. med det unikke, letgenkendelige navn på "varianten" ved siden af.

 

Giver det mon mening?

 

Tabellen du viser med køb knap har jeg ikke set på PrestaShop.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar.

 

Jeg vil ikke undvære varianterne, slet ikke - jeg vil bare gerne fjerne muligheden for at vælge ugyldige kombinationer, da der er rigtige mange af dem. Og i og med at der er mange forskellige varianter på hvert produkt, vil jeg mene at det giver et meget bedre overblik for kunden at der er en tabel med de mulige kombinationer i stedet for 8-10 comboboxe med et hav af ugyldige kombinationer til følge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gik egentlig i gang med at programmere det fra bunden, men eftersom det er det første jeg nogensinde laver til prestashop, tror jeg det bliver lidt langhåret og jeg har en deadline om en uge. Men i min søgen efter inspiration og kodeeksempler, fandt jeg dette modul, som jeg har købt og blot venter på at modtage:

 

http://addons.prestashop.com/en/comparison-shopping-prestashop/6278-list-of-combinations.html

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender ikke det modul.

 

Du er flere gange blevet anbefalet AWP.

 

Det er det ULTIMATIVE attribut modul. Lad være med at spilde tid og penge på andre.

 

Det kan godt være, at du leder efter billigere løsninger, men det holder ikke.

 

Min kommentar med at lade være med at bruge attribut generatoren holder.  Den generer så mange varianter, at shoppen går død.

 

Køb nu den AWP, og dine trængsler er ovre.

 

Men...  Hvis du alligevel programmerer det hele fra bunden, så har du sikkert ikke brug for AWP.

Link to comment
Share on other sites

AWP kan ikke det jeg mangler! Jeg har spurgt udvikleren.

 

Jeg købte det jeg linkede til 27/11 18:10 og har tilrettet det efter mine ønsker.

 

Jeg bruger ikke attribut-generatoren, jeg opretter det hele selv.

 

Tak for forslagene til jer alle.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...