Jump to content

Felaktig/avrundad moms med OnePageCheckout


Källans

Recommended Posts

Hej!

 

Jag använder OnePageCheckout från http://www.canin.sk/prestashop/presta-modules/21-one-page-checkout.html

Min revisor har alltid klagat på att momsen blir avrundad och inte korrekt så den måste räknas om för varje faktura... men jag har inte kunnat hitta anledningen trots mycket letande.

 

Nu byter jag ut Payson mot Billmate och deras utvecklare har anpassat modulen även till min Prestashop 1.4.6.2

men momsen blir inte korrekt, de skriver:

"Allt är klart men vi får inte riktigt till öresavrundningen tyvärr. Någon av alla era pluginer avrundar alla belopp till jämna heltal inkl moms och avrundningarna följer inte normala standarder så det kan bli fel på en krona i värsta fall."

 

Jag misstänker nu starkt att det är OnePageCheckout som stökar till det, den var tydligen känd för att trixa med momsen i äldre ver. av PS med OnePageCheckout.

 

Har någon mer stött på det här problemet och sitter på en lösning?

 

/Weronicha

Edited by Källan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag har också den kassan och ska byta till Billmate. Jag har kollat och jag kan inte se att momsen avrundas fel? Vart ser du det? I BO? Det syns i alla fall inte för mej i själva kassan.

 

Nu kör jag Prestashop 1.5, kanske kan vara det?

Link to comment
Share on other sites

Hej Yvonne!

 

Det är i Billmates faktura som det kan skifta på något öre så att 45:- blir 44,99:- Inga stora summor men kanske något förvirrande för kunden.

Det verkar inte bero på OnePageCheckout, så kanske är det den specialbyggda modulen för 1.4.6.2, jag ska hårdtesta lite i min ÅF-shop som jag bygger nu på 1.5.

Men jag funderar även på om det är antalet decimaler för momsen som är för få i Prestashop 1.4, och det är bara 12%-momsen som strular.

 

Grattis till ett bra val Yvonne, jag har enbart gott att säga om folket på Billmate.
Är det någon som har Prestashop 1.4 och vill testa Billmate så har de som sagt utvecklat en modul för den med. :)

 

/Weronicha

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...