Jump to content

<solved>Vreselijke beginnersvraag


Recommended Posts

Graag een beetje extra beginners-uitleg. Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar na 2 dagen vruchteloos zoeken, denk ik dat het anders zit dan ik dacht.

 

-De footer, met de (voor mij) vreselijke balk, waarin de ronde knoppen staan met money back, exchange instore etc kan niet zomaar door een leek als ik verwijderd worden, omdat deze in theme gebakken zit?

 

- Daaronder staan kolommen met links, en het vertalen van de term terms and conditions, onze winkels etc. Als ik hier zelf wil selecteren welke items en/of kolommen zichtbaar zijn, of als ik daar wil hebben staan: algemene voorwaarden ipv terms for...

Geld ook hier dat dit in de theme zit?

 

Ik denk dat ik dan voor een paar centen beter een theme aan kan schaffen, dan dmv zelfstudie dit allemaal aanpassen...... Vind het raar dat ik een dusdanige newbie zou zijn, dat ik bij zoeken in NL of engels er nagenoeg niets over kan vinden. 

Edited by blackktm (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Graag een beetje extra beginners-uitleg. Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar na 2 dagen vruchteloos zoeken, denk ik dat het anders zit dan ik dacht.

 

-De footer, met de (voor mij) vreselijke balk, waarin de ronde knoppen staan met money back, exchange instore etc kan niet zomaar door een leek als ik verwijderd worden, omdat deze in theme gebakken zit?

 

Deze kun je verwijderen/uitschakelen door de module Block Reinsurance uit te schakelen/deinstalleren/verwijderen

- Daaronder staan kolommen met links, en het vertalen van de term terms and conditions, onze winkels etc. Als ik hier zelf wil selecteren welke items en/of kolommen zichtbaar zijn, of als ik daar wil hebben staan: algemene voorwaarden ipv terms for...

Geld ook hier dat dit in de theme zit?

 

Nee, Vrijwel iedere regel en kolom in de footer word geregeld vanuit modules.

Dit zijn bijvoorbeeld: CMS Block, Categories block, Block social, My account block on footer, Block contact infos

Het gros van de engelstalige links zijn standaard al vertaald mits je het nederlandse taalpakket hebt geïnstalleerd. Waar nodig kun je in de Backoffice naar Localization->Translations->Installed Module Translations de vertalingen voor de nederlandse taal toevoegen of verwijderen.

Ik denk dat ik dan voor een paar centen beter een theme aan kan schaffen, dan dmv zelfstudie dit allemaal aanpassen...... Vind het raar dat ik een dusdanige newbie zou zijn, dat ik bij zoeken in NL of engels er nagenoeg niets over kan vinden. 

Veel is zelf aan te passen. Wat je vooral in je achterhoofd moet houden is dat een redelijk deel van de voorkant van een prestashop winkel is opgebouwd in blokjes. Vooral in de top, linker kolom, rechter kolom en footer. Deze blokjes worden stuk voor stuk aangestuurd door modules.

Link to comment
Share on other sites

Dank zover. heb het één en ander aan kunnen passen. Echter het informatieblok in de footer krijg ik nog niet aangepast; ik wou de link "onze winkels"eruit hebben, maar deze mogelijkheid kon ik niet vinden. Dus dat hele blok eruit gegooid, en het contact informatieblok in de linkerkolom laten staan en aangepast.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...