Jump to content

Verzendkosten probleem


Eddyemmer

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik zou graag het volgende willen als verzendkosten opties.

 

1. Ik lever alleen gratis binnen mijn eigen stad
2. buiten mijn stad moet men 1,95 betalen
3. buiten mijn stad zwaardere artikelen 6,95

 

Hoe krijg ik deze 3 opties bij het afrekenen onder Stap 2: Verzendmethodes
 

 

Iemand een idee!?

 

Thanks

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hey,

 

ik ben niet echt een expert maar ik heb ook net mijn verzendmethodes zitten aanpassen.

Punt 2 en 3 kan je zo bereiken

Stap 1: Maak eerst een zone voor Nederland. Localisatie < zones

Stap 2: Je maakt 2 vervoerders aan en vinkt enkel Nederland aan als zone. Bij afwijkend gedrag selecteer je vervoerder deactiveren.

Stap 3: stel de gewichtsklasses in voor vervoerder 1 bv. 0,001 gr tot 0, 99999 kg, vervoerder 2 1 kg tot 100000 kg ( zie dat ze niet overlappen)

Stap 4: verzendkosten. facturering volgens totale gewicht. Je selecteert je vervoerder en vult bij 1: 1,95 euro in en bij 2 6, 95 euro. Normaal staat er automatisch enkel nederland in als land door stap 2.

 

Nu zou dat normaal in orde moeten zijn. Onder de 1 kg krijgt de koper enkel vervoerder 1 en boven 1 kg vervoerder 2.

 

Het gratis verzenden in je stad is denk ik problematisch omdat je niet een bepaalde stad als zone kan instellen, enkel een land. Wat je eventueel kan doen is een bij prijsregels < winkelwagenregels een kortingsbon maken. Als begin bedrag 0 laten staan en zien dat je genoeg aantallen hebt per klant en in totaal. Hier kan je ook geen stad aanduiden, maar je kan in je verzendingsinformatie tab en algemene voorwaarden aangeven dat ze deze code enkel mogen gebruiken als het afleveradres in een bepaalde stad ligt en dat bestellingen die toch deze code gebruiken en niet een afleveradres opgeven in de desbetreffende stad, geannuleerd worden.

 

Hopelijk ben je er wat mee!

 

www.kolibryshop.be

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...