Jump to content

Prestashop ændre ens priser


illusionmagicdk

Recommended Posts

Hej alle sammen

 

og igen tak til alle dem der hjælper hianden.

 

jeg bruger den nyeste version af prestashop.

 

og jeg har et mindre problem.

 

når jeg skriver ved en vare at en vare skal koste fx. 27,50 kr retter den til 28 kr

 

er der nogle der ved hvordan man retter dette?

 

og igen jeg takker alle som kan og vil hjælpe

Link to comment
Share on other sites

Hvad har du i Afrundingstilstand under Preferencer > Generelt?

 

Forøvrigt mangler du en valitabetegnelse på dine priser. Eks. 60,00 m/moms. 60,00 hvad? Svenske kroner? Doller? Euro??

Link to comment
Share on other sites

OT og helt i bedste mening:

 

Helt seriøst, forventer du at lokke kunder til med den shop? Sjældent har jeg set så dårligt maskinoversat tekst, som du har på mange af dine produkter.

 

Du har ingen valutabetegnelse og du har masser af grammatiske fejl og bøffer.

 

Og så bliver jeg nødt til at citere fra din side:

"Kundeservicepunkt

Indsæt:

Vi besvarer mails indenfor 24 timer i hverdagen. illusionMagic.dk er en e-mærket netbutik.

Når du handler på e-mærkede netbutikker har du altid adgang til e-mærkets forbruger hotline.

Send en mail når en kunde fortryder eller reklamerer

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail

når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med

behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Konkurrencer

Du kan også deltage i konkurrencen uden at tilmelde dig nyhedsbrevet. Send i stedet dit svar

til [email protected]

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle på IllusionMagic.dk – er du under 18 år skal du have

samtykke fra dine forældre.

Sådan handler du hos os

Indsættes under ”Om os” eller der laves en ”Sådan handler du hos os”

For at foretage et køb på IllusionMagic.dk skal du igennem 5 trin.

Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.

Indtast dine personlige oplysninger

Vælg forsendelses/betalingsmåde

Godkend vores forretningsbetingelser

Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet"

 

Det er selvfølgelig noget, som du selv må om, men det er godt nok ikke den slags, der hæver troværdigheden til webshops generelt...

 

Tag et velment råd: stram op!

Link to comment
Share on other sites

hej NickKK

 

Den side du er inde på er ikke den jeg er ved at lave med prestashop..

 

den side jeg er ved at lave er hjemmesidedesign.info/presta og nej den er ikke online som sådan.

 

og den tekst du har copy past er lavet af en advokat da jeg var medlem af e-handelfonden. de lavede den tekst som var et krav om at jeg kunne være medlem.

 

og ang. stavefejl og grammatik har jeg en fyr der er ved at finde og ret osv.

Link to comment
Share on other sites

Det var ment som et venligt hint - men den side du nu linker til, er ikke spor bedre:

 

Rodet

Uoverskuelig

Fejl og vrøvl

Stavefejl

Grammatiske fejl

Funktioner der overlapper hinanden (cookie- og chat-boks)

Uens oplysninger om fragtpriser

 

Hvis du har en gut til at "finde og rette" fejlene, så er han godt nok ikke særlig effektiv. Bare man går ind på forsiden, får man smækket fejl på fejl lige i smasken - med store bogstaver!

 

Og så må jeg sige, at hvis du har betalt en advokat for det vrøvl, så er du godt nok blevet nærmest taget ved næsen. Det er de dårligste Salgs- og Leveringsbetingelser jeg længe har set. Uharmonisk tekst som fokuserer mere på politianmeldelser af kunden, end på positiv ånd om samhandel.

 

Ved tjek-ud: "E-mail-adresse for din sponsor"... Det er nok Kjelds underfundige oversættelse, men går du ud fra, at alle kunder er alkoholikere og medlem af AA?

 

Du benytter Quickpay til at modtage betalingskort. Så bruger du nok også Nets som indløser. Og derved har du allerede brudt de samhandelsbetingelser, som du har skrevet under på, bl.a. ved ikke at angive valuta ("DKK").

 

En anden ting er, at jeg synes, at det virker enormt utroværdigt, at du har åbent på telefonen 24/7. Det virker nærmest panisk. Hvis du nu satte åbningstiderne til kl. 8 - 22, så var det langt mere realistisk - og lugtede ikke så meget af en studerende, som så gerne vil have en første kunde...

 

Du burde også skifte emailadresse. At bruge en gmail i stedet for dit eget domæne er ikke det mest seriøse signal at sende. Og ét sted angiver du faktisk en mailadresse på dit eget domæne - men ikke andre steder.

 

En sidste ting - som selvfølgelig er helt individuelt - er, at jeg synes, at du har overlæsset siden med alt, hvad du kunne slå til af funktioner. Det giver et meget rodet setup. Når nu PayPal ikke er særlig brugt i Danmark, hvor plopper du så deres logo i hovedet på kunden hele tiden - på hver eneste side? Og "anmeldelser" på hver produktside - når der nu ikke ER nogle anmeldelser? Du linker til produktvideoer på selve Long Description fanebladet - og benytter så ikke Video Description fanebladet, som du har lavet. Tags er vigtigere for dig end kunden - i hvert fald hvis man tager blok-positionerne med i betragtning. Google Ruch Snippets, Facebook, Viabill, chat, loyalitetspoint og alt muligt andet. Det VÆLTER med funktioner og dimser og dutter og forvirrer helt vildt. Det ser afsindigt rodet ud - i mine øjne. Måske du skulle dyrke begrænsningens kunst lidt :-)

 

Nu er det ikke for at være efter dig, blot et skub i den rigtige retning - med en vognstang :-)

Så jeg håber, at du tager ovenstående positivt.

 

/Nick

Edited by NickKK (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...