Jump to content

Producten per m² en per pak


Robinoldyck

Recommended Posts

Hallo iedereen, ik heb twee vragen ivm mijn webwinkel die weldra online gaat.

Alles is ingesteld, behalve twee dingen.

 

Ik gebruik prestashop 1.5.5.0

 

1: Ik verkoop isolatie, deze koop je per m², maar kan je alleen kopen per pak! Voorbeeld je hebt 100m² nodig dit zou dan automatisch moeten afgerond worden naar 100.8m² = 40 pakken

 

2: alle bedragen zijn zonder btw, en pas op het einde bij het afrekenen van het winkelwagentje zou de btw er mogen bijkomen, op het totaal dus.

 

Heeft iemand hier ervaring mee aub? Hoe kan je het menu aanpassen waar je de hoeveelheid van je product intypt?

 

Hopelijk tot ziens :-)

 

Alvast bedankt!!

Link to comment
Share on other sites

Hallo iedereen, ik heb twee vragen ivm mijn webwinkel die weldra online gaat.

Alles is ingesteld, behalve twee dingen.

 

Ik gebruik prestashop 1.5.5.0

 

1: Ik verkoop isolatie, deze koop je per m², maar kan je alleen kopen per pak! Voorbeeld je hebt 100m² nodig dit zou dan automatisch moeten afgerond worden naar 100.8m² = 40 pakken

 

2: alle bedragen zijn zonder btw, en pas op het einde bij het afrekenen van het winkelwagentje zou de btw er mogen bijkomen, op het totaal dus.

 

Heeft iemand hier ervaring mee aub? Hoe kan je het menu aanpassen waar je de hoeveelheid van je product intypt?

 

Hopelijk tot ziens :-)

 

Alvast bedankt!!

1.) Is het aantal m² wat je uit een pak haalt per artikel verschillend of overal gelijk?

In dat laatste geval zou je met wat javascript/html aanpassingen in de product weergave template wel iets kunnen maken wat het aantal benodigde pakken bij een in te voeren aantal m² berekend en bij het klikken op 'toevoegen aan de winkelwagen' in de winkelwagen legt.

Is het per artikel verschillend heb je nog een extra veld nodig om die berekening te kunnen maken (bijvoorbeeld een feature/kenmerk van het artikel)

2.) Dit zou ik ook oplossen middels een wijziging in de templates (overal de ex btw bedragen gebruiken behalve in de checkout pagina).

Link to comment
Share on other sites

1.) Is het aantal m² wat je uit een pak haalt per artikel verschillend of overal gelijk?

In dat laatste geval zou je met wat javascript/html aanpassingen in de product weergave template wel iets kunnen maken wat het aantal benodigde pakken bij een in te voeren aantal m² berekend en bij het klikken op 'toevoegen aan de winkelwagen' in de winkelwagen legt.

Is het per artikel verschillend heb je nog een extra veld nodig om die berekening te kunnen maken (bijvoorbeeld een feature/kenmerk van het artikel)

2.) Dit zou ik ook oplossen middels een wijziging in de templates (overal de ex btw bedragen gebruiken behalve in de checkout pagina).

Hey!

 

Alvast bedankt om me verder te helpen!! Daarme ga ik al beginnen ;-)

 

Spijtig genoeg zijn de pakken verschillend.. Hier een voorbeeld van hoe één soort isolatie er uit ziet..

 

De klant kiest dus een dikte, en hoeveel m² hij nodig heeft.. aan de hand van dit zouer automatisch moeten berekend worden dat het met een vol pak verkocht word.

 

Dus bijvoorbeeld:  

 

6cm dikte --> 8,4m² in een pak

8cm ---------> 6,36m²

10cm-------->5,4m²

12cm-------->4,68m²

14cm-------->4,08m²

16cm-------->3,12m²

 

Ook nog dit, de product weergave template, waar vind ik deze?

 

Nogmaals bedankt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...