Jump to content

Stats - antal besøgende


MSkovmose

Recommended Posts

PS 1.5.3.1

Når jeg går ind under STATS og vil se antal besøgende, så er tallene altid mange gange større end hvad jeg ser i Google Analytics og jeg er ikke i tvivl om, at det er GA, der har det rigtige tal.

Men hvorfor er tallene i PS så forkerte?
 

Her er for de sidste dage PS (Besøg) kontra GA (Besøgende)

Dato    PS      GA
24/9    107     16
23/9    261     27
22/9    102     26
21/9    254     25
20/9    129     21
19/9    333     17
18/9     65     22
17/9     70     25
16/9    285     25

Nogle dage har jeg - i følge Prestashop - haft flere tusinde besøg. Helt op til 26198 besøgende på 1 dag. Det er dog ved at være nogle måneder siden, at de har været så høje.

Men 20-50 besøgende pr dag virker som et realistisk tal, når jeg ser på mine ordrer.

 

Er dette et kendt problem og er der evt. et fix til dette, så jeg kan få et mere realistisk billede på f.eks. ordrer pr. besøgende?

 

Det er aldrig lykkes mig at få E-commerce til at virke mellem PS og GA på trods af, at flere har bekræftet, at det hele er slået til og koden er indsat i shoppens modul, så jeg kan ikke tracke det via GA.

Edited by MSkovmose (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Søg i forum, det har været oppe mange gange før - også for nylig

 

Så skulle folk tage og blive bedre til at lave sigende topics/overskrifter, for jeg har allerede - inden jeg lavede mit indlæg - søgt 2 år tilbage på både besøg, besøgende og statistik. Jeg ved ikke, hvilke søgeord jeg ellers skulle prøve med. Det eneste hit som omhandlede mit problem var fra en 1.4.X version i 2012, der sagde, at han havde problemer med sin statistik i forhold til GA og der var ét svar til det emne, som kort på 1 linie fortalte, at man ikke kunne regne med statistikken i Prestashop.

 

Jeg ville da ellers håbe, at der kunne være sket noget på et år og flere versioner siden da. Og om ikke andet et lidt mere brugbart/informativt svar end at man ikke kan bruge det til noget.

Edited by MSkovmose (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...